Učiteljice i učitelji traže prelazak na onlajn nastavu 1Foto: Pixabay/Bokskapet

Pored srednjoškolaca, od ponedeljka na onlajn nastavu prelaze i učenici od petog do osmog razreda osnovne škole, dok će đaci od prvog do četvrtog razreda kao i do sada imati časove u školi.

Kako saznaje Danas, Savez učitelja Srbije tražiće od Ministarstva prosvete i Kriznog štaba da i đaci od prvog do četvrtog razreda osnovne škole od iduće nedelje pređu na nastavu na daljinu, jer je i među učiteljima veliki broj obolelih od kovida 19, a zamene je sve teže naći.

Ipak, mišljenja učitelja o kompletnom prelasku na onlajn nastavu su podeljena, što potvrđuju i u strukovnom udruženju. Dok jedni negoduju što su učitelji „zaboravljeni“ i sada i krajem novembra, kada su sem njih svi ostali bili na onlajn nastavi, drugi smatraju da su zbog specifičnosti rada sa decom mlađeg školskog uzrasta, časovi u učionici nezamenjivi. U istoj situaciji su i nastavnici stranog jezika, koji predaju i u mlađim i u starijim razredima osmoletke, pa je nekima organizacija nastave izuzetno komplikovana.

Nezavisni sindikat prosvetnih radnika Vojvodine (NSPRV) zatražio je juče od Vlade i Kriznog štaba odgovor da li je odluka da nastavi u školama prisustvuju samo učenici nižih razreda i deca predškolskog uzrasta doneta na inicijativu političkog ili medicinskog dela Kriznog štaba. NSPRV pita i da li, u zavisnosti od uzrasta, postoji razlika među populacijom koja je prenosnik bolesti i da li su, ako te razlike nema, ovakvom odlukom zaposleni, deca i njihovi roditelji ostavljeni na vetrometini.

Ministarstvo prosvete je ostavilo slobodu školama da same odluče o tome kako će organizovati nastavu na daljinu, a to se odnosi i na dužinu školskog časa. U dopisu koji je juče upućen direktorima osnovnih škola piše da časovi redovne nastave traju po 45 minuta, ali da mogu i kraće, o čemu odlučuje škola, uvažavajući okolnosti i uzrast učenika.

Što se tiče ocenjivanja, isto pravilo važi kao i za srednjoškolce – u predstojećoj nedelji neće biti fizičkih dolazaka učenika i nastavnika u školu radi ocenjivanja. Nastavnik je autonoman u planiraju ocenjivanja, pa sam odlučuje da li se pismeni zadaci, planirani u narednom periodu, mogu realizovati putem nastave na daljinu. Ministarstvo podseća nastavnike da koriste formativno ocenjivanje pri vrednovanju aktivnosti učenika, učešća u diskusiji, pisanju eseja i izradi domaćih zadataka, radu na projektima… Nadležni sugerišu nastavnicima da „kod svih metoda ocenjivanja treba insistirati na bitnim sadržajima i aktivnostima, to jest na onima koji su ključni za ostvarivanje ishoda“.

Muzičke i baletske škole mogu u izuzetnom slučaju, kada je to neophodno, da omoguće đacima koji nemaju kod kuće instrument da vežbaju u školi, odnosno da imaju konsultativnu nastavu igračkih predmeta.

Škole za učenike sa smetnjama u razvoju odluku o tome kako će raditi moraju da donesu uz konsultacije sa savetom roditelja i uz obaveznu procenu epidemiološke situacije koju treba da uradi institut za javno zdravlje. Produženi boravak u ovim školama će i dalje raditi.

Stručna društva da odluče o takmičenjima

Ministarstvo prosvete odobrilo je stručnim društvima da sama odluče da li će ovog vikenda biti održana takmičenja za učenike osnovne škole.

„Imajući u vidu da se u skladu sa preporukama i odlukom nadležnih, nastava na daljinu za učenike drugog ciklusa osnovnih škola organizuje u sedmici od 15. do 19. marta, Ministarstvo prosvete smatra da organizatori mogu da održe takmičenja zakazana za 13. i 14. mart, ukoliko to žele i imaju mogućnosti za organizaciju, uz obavezno poštovanje svih propisanih epidemioloških mera“, kažu u tom ministarstvu.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

11 reagovanja na “Učiteljice i učitelji traže prelazak na onlajn nastavu”

  1. Nije istina,
    u opštini u kojoj radim izjašnjavali su se učitelji i ubedljiva većina je bila za nastavu u učionici.
    Nema obolele dece i nastavnika, a ako se pojave zna se procedura. Onlajn nastava za mlađe osnovce je mučenje dece i roditelja bez efekta

  2. Dao sam otkaz u osnovnoj skoli, pa resio problem. Inace, nacin organizacije nastave „u sitna crevca“, kako ga je definisao prethodni tkz „ministar prosvete“ je bizaran, a uslovi za rad opasni po zivot (sto je krivicno delo nad uciteljima i decom, koje sprovodi vise udruzenih lica, sa bezbedne udaljenosti, i upitnih motiva), a mogucnost da se nesto kvalitetno uradi je nula. Jedino sto je bezumnije od navedenog, jeste cekati da se smiluju ljudi bez savesti i morala! Dakle, jedino – otici. Cak mi nije ni zao, trebao sam ranije. Da ne zaboravim da spomenem i „sindikat“ – sto se tice vodja sindikata, koji rade za BIA, oni su tragikomicni. Zbogom!

  3. A zašto se gospoda nisu vakcinisali? Sramotno! Treba I lekari da pređu na online lečenje.

    • Sa ruskom ili kineskom vakcinom ne bih se vakcinisao nikad. A uglavnom kineska vakcina je na meniju. Prijavio sam mamu za Fejzer, zvali da primi kinesku vakcinu. Kada smo rekli da smo trazili iskljucivo USA vakcinu, rekli su da pise da smo trazili kinesku, sto je laz. Kratko i jasno – kinezi i rusi ne dolaze u obzir.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.