Foto: Logo

Sredstva su dodeljena uprkos tome što je monitoringom Saveta za štampu u prošloj godini zabeleženo više od tri hiljade prekršaja novinarskog kodeksa u ovim medijima.

Kako je pokazalo istraživanje Udruženja novinara Srbije, osim u dvanaest lokalnih samouprava u kojima su dobili ukupno 6.650.000 dinara, a o čemu je UNS ranije pisao, listovi „Informer“, „Srpski telegraf“ i portal Srbija Danas su u prethodnih mesec dana dobili 6.400.000 dinara u Novom Sadu, Kovačici, Rumi, Sremskoj Mitrovici i Novom Bečeju.

Kako UNS istražuje, u Novom Sadu, firmi „Info IT media“ d.o.o. čiji je osnivač firma „Insajder tim“, izdavač „Informera“, dodeljeno je milion, dok je firmi „Medijska mreža“ izdavaču „Srpskog telegrafa“ dodeljeno pola miliona dinara, navodi se u Rešenju o raspodeli novca medijskim projektima u Novom Sadu.

Vlasnici firme „AB media“ Ani Abramović dodeljeno je pola miliona dinara. Ova preduzetnica se inače pojavljuje na konkursima sa projektima za medijski sadržaj koji će biti objavljen na portalu srbijadanas.com.

Prema saznanjima UNS-a, u komisiji koja je ocenjivala projekte u Novom Sadu, u sastavu dr Biljana Ratković Njegovan (predlog novinarskih udruženja i medijskih asocijacija), Marina Dimitrić (RAB), Milovan Balaban (medijski stručnjak), Đuro Vukelić (novinar, inače zaposlen u opštinskoj upravi Temerina) i Boris Pavlov (predlog novinarskih udruženja i medijskih asocijacija), bilo je neslaganja da li da listu „Informer“, zbog učestalog kršenja novinarskog kodeksa, bude dodeljen novac.

Predsednica petočlane komisije, profesorka na novosadskom Fakultetu tehničkih nauka Biljana Ratković Njegovan, rekla je UNS-u da je komisija ocenjivala inovativnost projekata.

Prvo smo gledali da li projekat ima uslove kako bismo ga podržali, a drugi uslov je sadržaj medijskog projekta. Takođe smo ocenjivali da li projekti imaju dobre indikatore, ciljeve, da li su korektno opisani, kao i budžet projekta“, rekla je UNS-u Ratković Njegovan.

Na pitanje UNS-a zbog čega je dodeljen novac medijima koji krše novinarski kodeks, Ratković Njegovan je rekla da ako bi se komisija vodila time, došlo bi do diskriminacije tih medija.

Ukoliko bi se vodili time, doveli bismo i u pitanje opstanak nekih medija koji su konkurisali“, rekla je ona UNS-u i dodala da „nikakvih političkih pritisak nije bilo da se dodeli novac ovim medijima“.

U Novom Sadu za medijski konkurs iz budžeta je bilo izdvojeno 65.224.000 dinara. Međutim, u Rešenju o raspodeli koje je potpisao gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević oko deset miliona dinara ostalo je neraspoređeno.

U Sremskoj Mitrovici beogradske firme „Info IT media“ i „Medijska mreža“ d.o.o. dobile su po 400 hiljada dinara.

Kako piše UNS, prema Rešenju o raspodeli sredstava medijima u Sremskoj Mitrovici vlasniku firme „News media team“ Strahinji Vujadinoviću dodeljeno je milion dinara. Ovaj preduzetnik se inače pojavljuje na konkursima sa projektima za medijski sadržaj koji će biti objavljen na portalu srbijadanas.com.

U komisiji koja je ocenjivala projekte u Sremskoj Mitrovici bili su predstavnici PROUNS-a kao i Nove medijske mreže (NMS).

U Opštini Ruma projektima koji će biti realizovani u listovima „Informer“ i „Srpski telegraf“ i na portalu Srbija Danas dodeljeno je ukupno 1,5 milion dinara, dok su u Kovačici 900.000 dinara dobili isti mediji.

Podnosilac projekta koji će biti realizovan na portalu srbijadanas.com u Rumi bila je vlasnica firme „AB media“ Ana Abramović, dok je u Kovačici za isti portal novac dobio vlasnik firme „News media team“ Strahinja Vujadinović, saznaje UNS.

U Kovačici su po 200 hiljada dobile firme „Info IT media“ i „Medijska mreža“ d.o.o, a portal srbijadanas.com pola miliona dinara.

U komisiji koja je ocenjivala projekte u Opštini Kovačica bili su predstavnici Nove mreže Srbije (NMS), kao i Udruženja ComNet iz Subotice.

Portal Srbija Danas je u Novom Bečeju dobio 200 hiljada, a podnosilac projekta u ovoj opštini bila je firma „News media team“, saopštilo je Udruženje novinara Srbije.