Autobuska stanica se premešta bez vizije i plana 1Foto: Beobuild

Izmeštanje glavne autobuske stanice iz centra Beograda na dva, još uvek neizgrađena, samo privremena objekta, stvara kako za građane tako i za stručnu javnost skoro pa haotičnu sliku Beograda, bez vizije i jasnog urbanističkog plana, ocenjuju naši sagovornici.

Ipak, gradska vlast ovakve poteze pravda primerima „gradova u svetu, koji imaju više stanica“. Zato će i naša prestonica, prema usvojenim planovima, dobiti dve stanice, ali kada, ne zna se tačno.

Izvesno je samo da će jedna biti na Novom Beogradu, u bloku 42, gde za sada niče privremeni, montažni objekat od oko 1.000 kvadrata koji zapravo predstavlja samo vezni aneks integrisanog kompleksa autobuske i železničke stanice. Na prostoru nekadašnjeg parkinga prekoputa OTC-a biće formiran plato za perone, kao i prostor za parking vozila i njihovo manevrisanje. Rok za završetak ovog platoa je jesen naredne godine, ali za sada nisu primetni značajniji radovi na ovom delu.

Paralelno sa najavama da bi autobuski saobraćaj mogao da se premesti na ovu lokaciju već od od novembra ove godine, u javnosti se pojavljuju informacije da će se nakon toga, postojeća autobuska stanica BAS srušiti, što je očekivano, ali da će se tik iza nje izgraditi nova, takođe privremena stanica.

BAS je u junu dobila privremenu građevinsku dozvolu da izgradi „privremeni objekat saobraćajne namene, a u funkciji Beograda na vodi“ na skoro 20.000 kvadrata, od čega će nadzemni objekti biti 2.000, parking na oko 14.500 i saobraćajnice na nešto više od 3.000 kvadrata.

Đorđe Bobić, bivši gradski arhitekta, ističe u razgovoru za Danas, da ovakav razvoj grada nikako nije u skladu sa planovima i stvarnim potrebama građana. On objašnjava da ideja o izmeštanju autobuske stanice svakako nije nova, ali da je to projekat koji je trebalo prilagoditi aktuelnom trenutku i izgledu grada.

– To što se grade samo privremeni objekti i što još uvek ne vidimo kako će to da izgleda je samo odraz nedostatka vizije onih koji sada upravljaju gradom. Najveći problem je što Beograđani više ne mogu da predvide kako će njihov grad izgledati i u kom pravcu se razvija. Potpuno je nejasno kako će saobraćaj funkcionisati – ističe Bobić.

Mahmut Bušatlija, konsultant za strana ulaganja, potvrđuje za naš list da svetske prestonice zaista imaju više autobuskih stanica, ali naglašava da one svakako nisu privremeni, već ozbiljni, centralni objekti sa funkcionalnim, geografskim i saobraćajnim značajem.

– Ovo što se kod nas dešava pokazuje potpuni nedostatak planiranja. Mi vidimo da se sve čisti i uklanja iz centra grada zbog nepostojećeg naselja „Beograd na vodi“ a niko građanima nije ponudio alternativu i rešenja koja su funkcionalna. Ne zna se kako će funkcionisati te stanice, kada će se izgraditi. Ne samo što političari na vlasti ne vode računa o stvarnim potrebama građana i nameću svoje interese, već je za stručnjake koji sudeluju u vlasti porazno i sramno što dozvoljavaju da politika uređuje njihove projekte – istakao je Bušatlija. On je uz to naglasio i da su posledice po kasniju vrednost ovakvih i okolnih objekata, veoma štetne i negativne, što je apsolutno moguće predvideti, te da je i to odraz nedostatka jasnog plana za upravljanje gradom.

Nova stanica kasni još od marta

Rokovi za ove radove probijeni su u više navrata. Iako su gradski čelnici ranije obećavali da će ceo novi objekat autobuske stanice biti izgrađen do marta 2018. godine, tada ne samo da izgradnja glavnog objekta nije bila završena, već je u martu tek počela gradnja privremenog perona za autobuse. Ovakvim odlukama, osim što je otežano kretanje i snalaženje putnika autobuskog prevoza, uz razdvajanje glavne autobuske i železničke stanice, putnici koji kombinuju ove vidove transporta izgubiće više vremena kroz lavirint javnog prevoza u Beogradu.

Đilas: Ne postoji mera ludila za rušenje stanice

Šef odborničke grupe „Savez za Srbiju“ u Skupštini Beograda Dragan Đilas reagovao je povodom konfuzije o izmeštanju stanice navodeći da je samo „lud čovek“ mogao da ukine železničku i putnike prebaci na dve nedovršene i neadekvatne stanice. „Isto toliko lud treba da budeš da srušiš postojeću autobusku stanicu i prebaciš saobraćaj na privremenu montažnu stanicu koju napraviš u Novom Beogradu“, naveo je Đilas u izjavi za medije. On je na Tviteru dodao i da „ne postoji mera ludila“ da se sruši postojeća autobuska stanica i da se naprave dve privremene, od kojih je jedna odmah pored srušene.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

7 reagovanja na “Autobuska stanica se premešta bez vizije i plana”

  1. Tako je to kada je na čelo države došao frustrirani bivši šahista i pseudonapaljeni fudbalski navijač koji je odrastao u novobeogradskom bloku (neuspeli eksperiment udarenog Le Korbizjea koji su komunisti zdušno prihvatili), pa misli da cela Srbija treba upravo tako da izgleda – isprazni beton, staklo, jeftini metali, plastika. Možda su mu ukazani Kavafi i Veber dali još koju ideju kako da upropasti naše živote?

  2. Za šta su Beograđani glasali to su i dobili. Kao i oni iz Majdanpeka. Kao hipnotizovana masa u vasceloj Srbiji. A posle ima da bude kuku i lele – kriv Zapad, krivi Amerikanci, Englezi…, jer hoće da unište Srbiju i Srbe. Poodavno, od pošetka tzv. tranzicije, ovde caruju glupost i bezumna halapljivost. Zato pametni beže glavom bez obzira iz ove močvare.
    Odavno je veliki pesnik Dobriša Cesarić zapisao:
    „0 zemljo moja, ti si kao bara.
    Kad koja glava iz mulja izviri,
    Ne viri dugo. Ima, ko se stara
    Da dotučena zauvijek se smiri.“
    Pa, takooo (što bi rekao „veliki“ laureat ovogodišnjih Filmski susreta u Nišu, poslušni sluga svakog režima), ima da nam prave autobuske i železničke stanice na kvantaškim pijacama, u podvožnjacima, u grmlju… podaleko od običnog sveta (koji mora da tabana, da taksistima matrapazima masno plaća, da se tumba po zarđalim tramvajima i bušnim gradskim autobusima…), jer tajkunarija i politikanti moraju da pune svoje buđelare, da unovče znoj sirotinje raje – to je prvi nacionalni interes u domanovićevskoj Straditi. Ali, narod to voli, pa hrli da glasa za te i takve gazde.

    • Sudeći po broju dislajkova botovi ne vole ni Cesarića a ni Domanovića.Da si recitovao Šešelja pobrao bi simpatije širokog bot auditorijuma.Ko su uopste ti botovi ,kakvi su to ljudi?

  3. Imaju oni veoma dobru viziju i logiku , autobuska i železnička stanica moraju biti jedan do drugoga , a kako i kada će se one do kraja izgraditi i dovršiti to je pitanje detalja , dogovora i organizacije , jedno je samo sigurno stanica se seli do železničke i kraj.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.