Foto: FoNet/Nenad Đorđević

Inspektori od 1. januara na teren neće ići sa papirom i olovkom, već će imati uz sebe laptop, softver, kvalifikovani elektronski sertifikat, uvek će biti na internetu i moći će u bazi podataka da provere i stanje i procene drugih inspekcija, rekla je Brnabić novinarima u Srpsko-korejskom pristupnom informatičkom centru.

Brnabić je rekla da se od 1. januara pušta jedinstvena baza lokalne poreske amdinistracije, pa građani neće više morati da čekaju u redovima da proveravaju stanje poreza na imovinu i moći će elektronski da plaćaju svoja dugovanja.

Od 8. januara uvodimo vaučere za sezonske radnike, pre svega u poljoprivredi, koji će moći elektronski da se prijave na socijalno i zdravstveno isguranje, rekla je Brnabić i istakla da će se tokom godine to proširiti na građevinu i turizam.

Brnabić je istakla i da se do kraja godine očekuje da MUP Srbije završi bazu podataka o državljanstvu, koje se bez obzira odakle ste, može dobiti u mestu trenutnog boravka.

Uvodimo zdrav razum u državu uvođenjem e-uprave, konstatovala je Brnabić.

Jovanović je rekao da se pilot projekat obuke sprovodi sada za četiri inspekcije, do maja će se uključiti još 33 inspekcijske službe, a očekuje se do kraja 2019. godine priključenje o preostalih pet inspekcija.

U toku je obula 800 inspektora, dodao je Jovanović.

Ružić je rekao da u Srbiji ima 6.500 inspektora, a potrebno je 25 odsto više, kao i da se radi o ljudima prosečne starosti 54 godine.

On nije mogao da precizira tačan iznos plate inspektora, ali je napomenuo da je omogućena korekcija koeficijenta za inspektore na lokalu i povećanje plate od 20 odsto.

U toku je priprema akcionog plana za zapošljavanje mladih inspektora u naredne tri godine i taj bi plan u prvom kvartalu naredne godine mogao da se nađe pred Vladom Srbije, rekao je Ružić.