
Radnici su takođe obavešteni da će od decembra do marta plate biti smanjene, a koliko zavisiće od platnog razreda zaposlenih, saznaje Danas.
Vest da će 20 odsto zaposlenih u Er Srbiji dobiti otkaz, a ostalima plate biti smanjene za petinu, juče je u autorskom tekstu u Danasu objavio novinar Miša Brkić, ali ni ministarstva saobraćaja i finansija, niti sama Er Srbija juče nisu odgovorili na pitanja Danasa o ovoj temi.
Takođe, ni od sindikata nismo mogli juče da dobijemo komentar na ovaj potez nacionalne aviokompanije.
Ukoliko Er Srbija zaista bude smanjila broj zaposlenih za 20 odsto, to će značiti gubitak radnog mesta za oko 300 stotine ljudi.
U obrazloženju zaposlenima koje je Er Srbija poslala uz obaveštenje o programu dobrovoljnog odlaska, navodi se da je kompanija osam meseci sprovodila racionalizaciju poslovanja i smanjivala troškove kako bi odgovorila na globalnu krizu u avio-saobraćaju i da više nije u stanju da podnese tako visok nivo troškova.
Er Srbija će rebalansom budžeta dobiti pomoć države i mada iznos nije precizno prikazan u proračunu, procena Fiskalnog saveta je da će to biti oko 150 miliona evra koliko je otprilike potrebno da se pokriju krediti koji kompaniji dospevaju ove i naredne godine kao i gubitak koji se očekuje da će kompanija napraviti u uslovima pandemije i nezapamćene krize za avio-saobraćaj.
Da li je ovaj potez Er Srbije plod samostalne odluke menadžmenta ili iznuđen zahtevima države koja će izdvojiti popriličan novac za spasavanje ove kompanije, tek prema mišljenju stručnjaka on je zakasneo.
Alen Šćuric, hrvatski avio-analitičar koji prati dešavanja u avio-saobraćaju u regionu, ali i globalno, ističe da su svi ostali to odavno uradili.
„Kompanije su primenile različite modele, ali skoro svi su već sproveli otpuštanje zaposlenih, a tu računam i velike kompanije. Neki, kao na primer Emirati du otpustili 50 odsto zaposlenih, ali ostalima zadržali plate. Neke kompanije su smanjile plate za 40, pa i 60 odsto, ali bez otpuštanja. Neki prosek je da su avio-kompanije otpustile oko 25 odsto ljudi i smanjile plate za oko 20 odsto. Retki nisu išli u smanjenje broja zaposlenih, kao na primer Vizer, ali iza njih stoji ogroman kapital, a njihova strategija je osvajanje evropskog tržišta. Sad im je to jeftinije jer su sve druge kompanije u problemima, pa su se okrenuli osvajanju pre svega Zapadne Evrope“, objašnjava Šćuric.
On ističe da je Er Srbija trebalo i ranije da reaguje, ali da je bar dobro što nude razuman način kompenzovanja radnika.
„Bilo je evidentno da se ova situacija sa pandemijom neće smiriti i procene velikih kompanija su da će trajati kriza do 2022, a negde i do 2024. godine. Ove godine je pad prometa 40 do 50 odsto, a ova zima će biti mrtva u Evropi što se tiče avio-saobraćaja. Kompanije su izračunale da im se ne isplati da plaćaju višak ljudi dve-tri godine i otpustile ih. Možda su nešto manje otpuštale pilote i mehaničare, koje je teško naći. Ali, možda jeste surovo, one znaju da će posle moći da ih zaposle ponovo i to za manje novca, jer će biti očajni u potrazi za poslom. Mladi pilot koji tek počinje biće spreman da radi za male pare samo da leti“, objašnjava Šćuric.
Ekonomista Milan Kovačević pak primećuje da je država davala novac privredi da ne otpušta, a sada daje novac Er Srbiji koja otpušta ljude.
„Kod dobrovoljnog odlaska zaposlenih može se dogoditi da odu oni koji će biti potrebni kompaniji. Istina sada sve avio-kompanije imaju viška zaposlenih, ali kada letovi krenu, može se desiti da vraćanje takvih ljudi bude skuplje. Inače u javnim preduzećima menadžment ne sagledava baš dobro kako bi kompanije trebalo da izgledaju u kratkom i dugom roku. A i s obzirom da je državno preduzeće trebalo bi da imamo više informacija o tome šta su još uradili ili šta bi mogli da urade na smanjenju drugih troškova“, ocenjuje Kovačević.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Naša država , na žalost, uvek pokaže da je loš domaćin.
Ne lupetaj jer i druge avio kompanije otpustaju zaposlene. Hoces ti da im placas doprinose i plate ako avioni ne lete ?
Zar je u Air Serbia ostalo još 300 preteklih iz JAT-a? Njih su sve već otpustili.
Wizz air je dopustio 2000 zaposlenih
U ime 1000 otpuštenih radnika Wizz Air, pozdrav za Gdina. Alena uz konstataciju da po stoti puta širi neprovjerene i paušalne ocene i podatke…
Mojoj drugarici u kol centru su ponudili 200e po godini. A Vinci je ponudio program zaposlenima i na kraju odobrio samo 2 otpremnine. Ljudi besni, sami dali otkaz, oni sacuvali pare.
Kada ce drzava poceti da smanjuje cene pocev od zivotnih osnovnih namernica, stanarina, raznih drugih dazbina jer ljudi ako pocnu dobivati otkaze morace otkazati poslusnost drzavi vrlo jasno i glasno. Nema love nema placanja obaveza prema drzavi. Neka se oglase gospoda koja vode drzavu. Neka nam mali objasni kako da to premostimo!
Rulja htela kapitalizam i peti oktobar sad djavo dolazi po svoje,kad je profit onda gazde pune dzepove kad je suprotno državni budzet ili teletabisi idu kući
Dobićete vi opet. Sve što vam sleduje od „rulje“.
Siguran sam da nema zime za ove crnogorce sa slike i njihove konkubine..
Sledeci je beogradski aerodrom vec su poceli po evropi da otpustaju ljude po aerodromima.
E pismenosti „300 stotine“ ?????? Imate li „kolektora“ sto bi rekao Gidra?
Odavno sam prestao da se sekiram zbog takvih stvari, pogotovu u on-line izdanjima. „Novinari“ sve češće ne umeju ni običnu vest da sastave, a uz to su još i nepismeni. Tviteraši su uglavnom pismeniji od njih. Stanje nacije.
Otpuštaju preostale radnike sa malim platama,zapošljavaju sa velikim. Koliko god ih ode, na njihova mesta dođe još više novih, samo sa mnooogo većim platama.Uslov- zna se… Nema to veze sa koronom.
Misa Brkic? Svakako!
Milan Kovacevic? Pa, i ne bas..
Ali, ko vam je Alen Scuric? Da li ste pogledali njegove skole u vezi sa temom, ili ste citali njegove nebuloze na nasem “cuvenom” vazduhoplovnom portalu?
Ooo, da. Ali na tom portalu, kada stigne nešto sa ruskog vojnog otpada, odmah osvane neki panagirik.
Nije moguće mi smo naj naj u Evropi.
Letite ljudi, … letite!
Cobanin ce opet da skrka silne milione Eura subvencija od para koje nemamo, da ga Arapi ne bi ‘gadjali u glavu’ njegovom Er Srbijom.
Stari dobri Dinkić i dalje upravlja finansijama!?
Aviokompanije svuda u svetu lose posluju i ako se ovako nastavi sa koronom na kraju ce postojati samo privatni charter letovi za grupe.
Putujte vozovima od kojih je vrli SNS sa bivsom ministarkom saobracaja Mihajlovic ukinu sve medunarodne linije osim nocne za Bar! Katastrofa!
Imajuci u vidu da je Er Srbija vlasnik vise poslovnih zgrada na AP Nikola Tesla bilo bi dobro i posteno da gospoda iz menadzmenta za pocetak raskinu ugovor o zakupu poslovne zgrade u naselju Belvil,cija cena iznosi citavih 100 hiljada evra mesecno sto je 1.2 miliona evra godisnje, Bilo bi posteno da tek posle tog cina pocnu sa otpustanjem radnika,prvenstveno SNS kadra koji su poceli da pristizu od 2014 godine pa ne ovamo..
Takodje bi bilo posteno da se generalnom direktoru smanji plata od 15.000 evra,a zatim i menadzerima komercijale .Tek posle ovih koraka bi se stekli uslovi za davanje otkaza ostalim zaposlenima.
I svesti na prosek plate od 5 hiljada evra mnogobrojnim SNS menadžerčićima na izmišljenim radnim mestima…
i prosli put kad su tako nesto objavili 2013 nisu dozvolili nekim grupama kao npr pilotima da uzmu program i odu. ovoga puta sem sto ce najuriti deo ljudstva verovatno ce i vratiti neke iznajmljene Airbusove, a po potrebi aktivirati i treci B737 za saobracaj?
Otpusteno je 40 pilota pod ugovorom. Zivo me zanima da li su otpustili procentualno toliko iz HR. Treci 737 je bio “napakovan” za saobracaj. Bio im je skup lizing motora, pa su sada i njega poceli da cerupaju (ponovo).
Najveci srpski vazduhoplovni portal, kako to pretenciozno zvuci. Slatko smo se smejali kada je bloger koji ga vodi, objasnjavao na N1 cemu sluzi i kako radi trimer (pozvan je u vezi pada MAX-a).
Kada ćete da napišete koga sve zapošljavaju? To rade i ovih dana.
Sve što je primljeno u er Srbiju primljeno preko partije,sada će dobiti pare a potom posao opet u nekoj od državnih firmi i tako u krug.Dobio u Pošti ogromne pare potom postao u opštini poljočuvar….jadni smo ostali