
„U Novom Sadu, gradu sa više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, bicikl deluje kao očigledan izbor. Na bilo koje mesto biciklom je moguće stići brzo, ekonomično, parking se retko traži i zagađenje koje potiče od bicikla je praktično nepostojeće“, piše u saopštenju.
Dodaje se da računica inicijative polazi od toga da u poredjenju sa najavljenim subvencijama od 8.000 evra za kupovinu jednog taksi vozila, 80 građana može dobiti podsticaj od 100 evra za kupovinu bicikla, što za većinu gradjana u manjim gradovima predstavlja efikasno rešenje.
„Gradovi koji su veći ili imaju uzbrdice bi bili pogodniji za električne bicikle, za koje bi bilo potrebno izdvojiti nešto više novca i dati nešto veće podsticaje. Prema predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u tri ili četiri godine, pod uslovom da kupe nov bicikl tehnički opremljen u skladu sa propisima za učešće u saobraćaju. Na ovaj način bi se smanjilo zagađenje vazduha, ali i zagađenje bukom“, navedeno je u saopštenju.
Dodatni predlozi uključuju podsticaje privredi za nabavku dostavnih bicikala, naročito teretnih, kao i omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, nasuprot stavu ministarstva finansija da ovi troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz.
Novosadski biciklisti su takođe predložili i promenu regulative u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mladjoj od 12 godina i kako bi se navika korišćenja bicikla razvijala što ranije.
„Prednosti navedenih mera su to što se mogu sprovesti gotovo odmah, konkretni su, ekonomski isplativi, povećaće kvalitet života velikog broja gradjana i uvodjenjem novih, tehnički ispravnih bicikala u saobraćaj, direktno se povećava bezbednost u saobraćaju. Podsticaji za kupovinu bicikla u različitim zemljama Evrope postoje već duže vreme, dok su se u regionu pojavili u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori“, piše u saopštenju.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Vodom fs de biciklama podsmevate piskavica snimak iz Flajburga ož nemačke da vidite ds se uz gradu više voze biciklaža nego automatski nez obzira na vremenske prilike
Podrzavam pod uslovom da onaj ko dobije subvenciju pet godina nema pravo na naknadu troskova prevoza do posla.
Mnogo si glup.
To onda nije subvencija.
A sta je sa putnim troskovima???….Biciklisti po misljenju dr Malog i knjizevnika Vesica, nemaju pravo na troskove prevoza….Sramota….A gusimo se u smogu i dimu…..
Koji komentari…. Ma dajte subvencije ljudima da otkupite 10000 golfova 2 i keceva, stojadina itd koji se jos voze, jer ta auta zagadjuju nenormalno a ima ih jos mnogo. I kontrolisana reciklaza. Koliko jos ima VW auta , golfova, passata starih 25 i vise godina??? Sklonite ta stara auta, Euro 0 standarda kojih ima sigurno 30000 jos na putevima.
a oni koji rade u gradu u kome stanuju i koriste automobil za odlazak na posao treba da ostanu bez prava na trošak prevoza.
Inicijativa za subvencije za kupovinu bicikla jeste dobra, trebalo bi da se proširi na sve gradove i opštine.
Poblem je što automobili nisu baš toliki zagađivači kolikim se predstavljaju, jer leti nemamo kiše, a nema ni zagađenja kakvo imamo kada krene sezona grejanja na mazut, prerađeno ulje, ugalj i drva. Svi mi koji koristimo pumpicu znamo koliko nam je bolje kada neki od komšija shvati da mu je isplitavije grejanje na gas, pa odustane od uglja i omogući nam prijatniji život. Problem je što se kod nas redovno izbegava rešavanje problema, nego se uvek ide na kozmetičke promene.