Inovativni probiotici za kućne ljubimce i životinje na farmama 1Foto: Promo

InVetLab nastao je sa ciljem da komercijalizuje inovacije koje nastaju u okviru Instituta za molekularnu genetiku i genetičko inženjerstvo (IMGGI) Univerziteta u Beogradu. Jedna od tih inovacija su probiotici Hiravet – za životinje na farmama i Hirapet – za kućne ljubimce.

„S obzirom na to da su probiotici bezbedni za korišćenje kao dodaci hrane za ljude i životinje, mi smo dizajnirali novi proizvod koji uspešno rešava problem crevnih infekcija kod životinja“, objašnjava Nataša Golić, molekularni mikrobiolog i direktor InVetLab-a.

Suština inovacije je da ovaj probiotik ima imunomodulatorno dejstvo, zbog čega može da se koristi kao zamena za upotrebu antibiotika u stočarstvu, kao i kod kućnih ljubimaca. „Naš inovativni probiotik za životinje se naročito dobro pokazao kao bebi formula, jer povoljno deluje na kolonizaciju i stabilizaciju crevne mikrobiote u prvim danima po rođenju“, ističe.

Najveći izazov pri realizaciji ovog proizvoda koji na našem tržištu postoji od 2018. godine, kako kaže, bio je to da kao naučnik počne i nauči da razmišlja preduzetnički. „Naravno, najvažnije je imati dobar tim, jer se svi problemi mnogo lakše prevazilaze kad čovek nije sam na tom putu već iza njega stoje posvećeni ljudi“. Kada su oformili tim, Nataša i kolege uspostavili su pogon za proizvodnju fermentisanog probiotika i uskladili ga sa HACCP standardom.

Razvoj i pretkliničke studije u kojima je dokazana efikasnost i bezbednost Hiravet probiotika su finansirane od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja RS.

„Razvoj tehnološkog postupka za proizvodnju inovativnog probiotika i marketinška kampanja su finansirani od strane Evropske delegacije pod pokroviteljstvom Svetske banke tokom Projekta podrške inovacijama u Srbiji. Uspostavljanje proizvodnog pogona, standardizacija tehnološkog postupka i eksperimenti na farmama su realizovani tokom projekta Saradnje nauke i privrede, finansiranog od strane Fonda za inovacionu delatnost“, dodaje.

Kampanja „Znam da mogu“ sprovodi se u okviru Programa podrške razvoju i promociji ženskog inovacionog preduzetništva pokrenutog od strane Kabineta ministra zaduženog za inovacije i tehnološki razvoj. Kampanja za cilj ima promociju ovog i sličnih uspeha srpskih preduzetnica, ali i ohrabrivanje žena da pokrenu sopstveni biznis i ostvare svoje preduzetničke zamisli.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari