
On je za portal Danasa rekao da se ne zna pravi uzrok zastoja na srpskoj strani granice, a kolona kamiona na izlasku iz zemlje svakim satom sve je duža.
„Neko kaže da je pao sistem, ali kako da se i juče i danas desi isto. Ja sam juče stao na nekih osam kilometara u kolonu, pomerao sam se celu noć, do jutros u šest. Stao sam na nekih 800 metara od naših carinika. Od tad se nisam pomerio“, objašnjava Petar.
Kolege su mu javile da je isti problem zadesio kamione na graničnom prelazu Horgoš.
„Ne znam da li je to neki tihi štrajk. Što je najgore ovo se godinama dešava. Medijima sam baš danas rešio da javim. Slao sam vama, N1, ne znam kome još. Medijski nije propraćeno dovoljno, a ovo je veliki problem već godinama“, priča ovaj vozač.

Veruje da je kolona duga oko 10 kilometara, a kako kaže, najbolje bi bilo da neka TV ekipa prođe i to snimi. „Moje fotografije u mraku trenutno ne mogu predočiti problem“, dodaje.
Kaže i da nema šanse da u Pariz, gde se zaputio, stigne u planirano vreme.
„Termin istovara mi je u petak, stigao bih da to ide kako treba, ovako nema šanse. Ja sam trenutno u slovenačkoj firmi, otišao sam preko baš iz ovih razloga. Ovde nema boljitka. Konstantni su problemi s kamionima, niko u medijima ne piše o nama“, poručuje on.
Tvrdi i da mnogi vozači kamiona u Srbiji imaju problem sa migrantima. „Ja nisam imao iskustva sa njima jer vozim kamion-hladnjaču. Kod mene ne mogu da uđu. Ljudi koji voze kamione, njima non-stop ulaze u prikolice. Prave ljudima probleme. Šta da ih uhvati policija“, naglašava Petar.
Njemu, ali i ostalim vozačima kamiona koji su se danas preko prelaza Batrovci uputili ka Hrvatskoj ceo dan je prošao u čekanju.
„Imamo internet, gledamo malo emisije, družimo se, kuvamo kafe… Ubija se vreme, ali mi smo plaćeni da vozimo, ne da stojimo na granici. Kod nas je najgore, pogotovo granica sa Mađarskom je katastrofa. Ipak, neću da grešim dušu, carinici rade za male plate“, priča za Danas.rs.
Nada se da će do ponoći proći granični prelaz.
„Hvala vama što ste obratili pažnju na nas male ljude. Mi smo u zapećku. Takav nam je posao. Vršite malo pritisak da se reše ove stvari, kad vas nema odmah je gore“, dodaje Petar koji već 17 godina vozi kamion. Radio je u Srbiji, a zadnjih godinu ipo dana zaposlen je u Sloveniji.
Radno vreme Uprava carina je do 15 i 30 časova, te se na naš poziv niko nije odazvao. Zašto kamioni stoje ceo dan na Batrovcima pokušali smo da saznamo direktno od zaposlenih na tom graničnom prelazu. „Obratite se Upravi carina“, glasio je ukratko odgovor carinika.
Iz sektora Unutrašnje kontrole Uprava carine za portal Danasa kažu da se u toku dana niko nije žalio na gužvu na prelazu Batrovci te da smo mi prvi koji su prijavili problem. Dodaju da je mnogo žalbi danas bilo za granični prelaz Horgoš sa Mađarskom.
„Gužva je u međuzoni i kamioni fizički nemaju gde. To je za Horgoš, a za Batrovce stvarno nemamo informacije. Pozvaćemo ih“, navode iz Unutrašnje kontrole.
Predsednik Udruženja prevoznika robe u međunarodnom drumskom saobraćaju Neđo Mandić za naš portal ocenjuje da je Uprava carina priča za sebe.
„Mi smo danas poslali pismo ministarki saobraćaja u kome smo dali tačne podatke kolike su kolone i na Batrovcima, Horgošu, Kelebiji. Svuda je tu katastrofalna situacija, nigde se ne čeka manje od 30 sati. Za Srbiju je to katastrofa, ali kada kažem Srbiju ne mislim na srpske prevoznike jer će oni svakako propasti jer će vozači koji čekaju toliko na granicama napustiti zemlju i otići u Evropsku uniju jer tamo nema čekanja“, precizira Mandić.
Fabrike koje se grade u Srbiji, prema njegovim rečima, nemaju svrhe jer neće prodati robu.
„Roba ne može stići u minut na odredište, a u velikom broju slučajeva u pitanju su fabrike za proizvodnju rezervnih delova za automobile gde ne postoji lager. Roba, praktično, sa kamiona odlazi u proizvodnju, a kada je mi ne stižemo isporučiti onda ti proizvođači vozila neće uzeti robu iz Srbije, a mi stići ne možemo jer na granici čekamo 30 sati“, dodaje Mandić.
Na pitanje da li zna šta je konkretan problem i zašto kamioni ne prolaze granicu u razumno vreme odgovara ocenom da je „problem ozbiljne prirode“.
„Kada je u pitanju hrvatska granica naši odnosi sa Hrvatskom ne znam kad će biti dobri, ja imam mnogo prijatelja tamo ali ne mogu ništa da im zamerim jer je politika njihove države da ide protiv Srbije. S druge strane, mi zvanično imamo izuzetne odnose sa Mađarskom i stalno se naglašava da je Orban prijatelj Vučića, ali on nikada nije rešio, uz sva obećanja koja nam se kažu, pitanje zašto njihovi carinici ne rade i ne propuštaju naša vozila“, kaže predsednik Udruženja prevoznika robe u međunarodnom drumskom saobraćaju.
Kako ističe, veruje da naša vlast hoće da reši problem, ali pitanje je da li može. Ovo udruženje redovno piše nadležnim ministarstvima da vide sa kolegama iz Mađarske i Hrvatske može li se išta učiniti da čekanja više ne bude i da privreda radi. To je, kaže, konstruktuvna kritika za vlast.
„Srpska privreda zavisi od srpske granice, a srpska granica je problem jer kamion ne može da je pređe, roba ne stiže na vreme a mi imamo ugovore u minut. Niko nije lud da plati penale. Ljudi se nama javljaju sa granice i kažu ‘Ovo je moja poslednja tura’ jer se nisu zaposlili da stoje na granici nego da voze. Plaćeni su po kilometru i po isporuci robe“, zaključuje je Mandić.
Iz Ministarstva unutrašnjih poslova za portal Danasa kažu da, za razliku od kamiona, u putničkom saobraćaju nema zastoja.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Stao u kolonu 03.12 u 19:00, sada je 04.12 22:10 nisam siguran ni da cu sutra uspeti da predjem granicu. Horgos
Kao sto sam i mislio, ni danas nista od prelaska granice.
Ja ću sutra na Horgoš.
Bitno je da je ministarka Koridorka u prvom redu s Sočiju. Kako koji put odu u Rusiju ili nešto stigne odande Madjari i Hrvati uspore na granici. To je taj Evropski put države Srbije.
pa lepo ,sadavi u kamionima ne pomerajte se 24 sata pa da vidite kako za 15 min sve moze.PODRSKA
Ja sam stao u 20h 3.12 .19 na 14km i do sad sam prešao 500metara.
Prelaz je batrovci
Prelaz je batrovci pardon 4.12
Ovako Srbistan hrli prema Europi – majcica Rusija roni suze jer joj Vuciceva I Dodikova dece ne dolaze!
Dokle, bre????
Ja cekam na Batrovcima vec 28h,a imam jos 3 km do granice, ko zna jos koliko cu cekati, jer sve stoji, navodno hrvatima je u prekidu opticki kabal.
Vozim i ja se nalazim u koloni,Nije do naših carinika,Hrvati i Madjari rade polako i usporeno namerno i to je To…Hrvati svaku priliku ce iskoristiti da nam otežaju,verovatno i Madjari!!!
Ljudi ako ste u normalnim godinama bezite iz ove zemlje da mozete za sebe i decu leb da zaradite ovo je dno dna dalje nema nama su prijatelji rusi i belorusi proveo sam mnogo vremena u te dve zemlje gori su od svih
Evo posle 26 sati na batrovcima bez spavanja stigao sam na 3km od granice. Ovo je kap koja je prelila čašu odlazim zauvek.
„Batrovci “ uvek duge kolone 10 , ili čak i više km. nema odmora , jer treba svo toliko pomaknuti kamion , nema normalne hrane , konzerva i bajat hleb , da o fiziološkim potrebama i negovorimo . I zato nije ni čudo što bežimo . Na primer Slo. velika razlika , ne to što je plata veća skoro 3x , nego uslovi su neuporedivo bolji , slovenci se izogibaju balkana , a vožnja u Italiju ili Nemačku je sasvim nešto drugo tamo si čovek a na batrovcima si bedniki KLOŠAR .
Kad dođeš do naše carine, 10€ cariniku da uzme da odradi papire da te ne ostavi još par sati… tako i na uvozu, s tim što na uvozu imaš još 10€ na carinskom terminalu na Kvantašu, jer se i tu čeka!
Idealan uvoz u Srbiju traje 10 sati čekanja, papira na granici i carinskom terminalu… kad je sve kao podmazano!!! Stvarno se o tome malo piše.