Kragujevački Fijat nastavlja sa radom krajem meseca? 1Foto: Beta/AP/ Antonio Calanni

Iako će pojedine Fijatove fabrike u Italiji, proizvodne i montažne trake ponovo, nakon duže pauze uzrokovona pandemijom COVID 19, pokrenuti početkom sedmice, zaposlenima u kragujevačkiom Fijat Krajsler će, kako doznajemo, višenedeljno plaćeno odustvo biti produženo do 15, odnosno do 18. maja.

Ima indicija da će radnici fabrike automobila u Kragujevcu na prinudnom odmoru da ostanu i posle toga, te da bi u pogone mogli da se vrate 27. maja, za kad je, prema nezvaničnim informacijama, zakazan  ponovni početak proizvodnje u komponentaškim firmama.

Poslovodstvo i Samostalni sindikat Fijat Krajslera već su usaglasili preliminarni paket mera zaštite radnika u uslovima epidemije COVID 19, u okviru kojih će zaposlenima, kad budu ponovo počeli da rade, da se meri telesna temperatura na fabričkim ulazima, svima će da budu  obezbeđene maske i rukavice, propisana je i fizička distance između radnika i drugo.

U Sindikatu kažu da se mere zaštite, koje već važe za sve one koji ulaze u fabriku, i dalje usaglašavaju, u zavisnosti od razvoja epidemiološke situacije u Srbiji i Kragujevcu.

Pored toga što se još uvek zvanično ne zna kada će  u Fijat Krajsleru u Kragujevcu ponovo da počne da proizvodnja , nepoznanica je i to do kada će ta fabrika ove godine da radi.

Prema nezvaničnim informacijama, ovogodišnji plan je na nivou prošlogodišnjeg, kada je iz pogona izašlo nekih 40.000 gotovih automobila. Nevolja je, međutim, što su Italija, Španija i Francuske  zemlje u kojima se prodaje najveći  broj “šumadijskih fića”, u Evropi najteže pogođene  pandemijom COVID 19, što, smatraju upućeni, i te kako može negativno da se odrazi  na prodaju putničkih vozila na njihovim tržištima  u narednom periodu.

Pojedini predstavnici zaposlenih smatraju da bi proizvodnja  “Fijat 500L” u kragujevačkoj fabrici najverovatnihje startovala, ako ne ranije, a ono danas da postoji ozbiljnija tržišna tražnja za tim modelom.

U situaciji kad takve tražnje nema, nema ni razloga, smatraju naši sagovornici, da se radnici, bez preke potrebe, izlažu riziku od zaraze virusom korona dok se epidemija COID 19  ne stiša.

Pojedini analitičari veruju, pak, da će automobilska tržišta da prorade ubrzo po okončanju pandemije COVID 19, i u prilog toj (hipo)tezi navode činjenice vezane za

U kragujevačkom Fijat Krajsleru I dalje se, podsetimo,  špekuliše da bi fabrika ove godine mogla da radi još mesec i po dana, nakon čega bi radnici bili upućeni na plaćeno odustvo do daljeg, odnosno do okončanja priprema za proizvodnju novog ili još jednog modela utoomobila.

I naš list je još ranije najavljivao da bi priprema hala i proizvodno-montažnih traka za novi ili još jedan, najverovatnije hibridni  model  “500L” u Kragujevcu  trebalo da počne sredinom godine.

Sve je, međutim, izvesnije, da će, zbog epidemije COVID 19, ali i zbog usklađivanja proizvodno-poslovnih planova u okviru nove Fijat  Krajsler – Pežo grupacije, planovi vezani  za početak priprema za proizvodnju  još jednog modela da budu pomereni na određeni rok.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari