Foto: Fonet/Ministarstvo građevinarstva

Na infrastrukturnim projektima prisutni su i Svetska banka i Evropska investiciona banka i Evropska banka za obnovu i razvoj, kineski, azerbejdžanski i evropski izvođači, a uskoro i američke kompanije, rekla je minstarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović za „Radio Beograd“.

Istakla je da je to bitno za Srbiju, za njen ekonomski, ali i politički položaj.

„Mi jesmo mala zemlja, ali naše je bogatstvo u geostrateškom položaju i to treba da iskoristimo. Svaki put je politički projekat i svaki put koji gradimo, Srbiji povećava političku, ekonomsku i infrastrukturnu stabilnost. Zato ja ne odustajem od auto-puteva“, rekla je Mihajlovićeva za „Radio Beograd“.

Ministarka, koja je ove nedelje sa predsednikom Vučićem i drugim članovima Vlade bila u poseti Kini, potvrdila je da je vrednost kineskih investicija dostigla 10 milijardi i da se najvećim delom one odnose upravo na infrastrukturne projekte.

Poslednji dogovoren posao je kredit za obilaznicu oko Beograda, rekla je Mihajlovićeva.

Kako je izjavila za „Radio Beograd“, obilaznica će biti završena za dve i po godine, a dogovorena pozajmica je pod preferencijalnim kreditom od dva i po odsto na 15 godina.

Osim obilaznice, kao prioritete ministarstva, navela je rekonstrukciju i izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta.

Koridor 10, putni i železnički, je nešto što je najvažnije za Srbiju, ukoliko želi da bude transportna ruta, naglasila je Mihajlovićeva.

„Kompletan Koridor, od severa do juga biće završen za tri godine. Drugi po važnosti je put koji nas povezuje sa Crnom Gorom i on je značajan jer Srbija njime izlazi na more“, rekla je ministarka u emisiji „Sedmica“.

Kaže da iz EU ne stižu kritike zbog saradnje sa Kinom, ali da, kad se interesuju za kineske investicije, odgovori iz Nemanjine su jasni – svi koji žele da ulažu u Srbiju, dobro su došli, uslovi kineskih kredita su povoljniji i, na kraju, i EU ima dnevne odnose sa NR Kinom, pa, prema tome, kad EU prekine odnose sa Kinom, onda može i Srbija da priča o tome.

Prvi deo pruge Beograd-Stara Pazova bi trebalo da bude gotov za dve godine, kao i deonica do Novog Sada. To znači da će se od Beograda do Novog Sada stizati za 25 minuta, objasnila je Zorana Mihajlović i dodala da nastavak železničkog puta do Subotice čeka novi finansijski ugovor.

„Ta deonica je najskuplja, košta milijardu dolara i radovi bi trebalo da počnu najkasnije do sredine sledeće godine“, rekla je Mihajlovićeva za „Radio Beograd“.

Za tri godine biće kompletna brza pruga od severa do juga Srbije, rekla je ministarka i ukazala da je tu brzina i dalje između 50 i 80 kilometara na čas.

Podsetila je da je pre šest meseci potpisan sporazum sa kineskom kompanijom CRBC, a razgovori o tehničkoj dokumentaciji nastavljeni su i tokom posete Pekingu.

„Očekujem da radovi počnu dogodine, ali najmanje tri godine je potrebno da se rehabilituje tih 160 kilometara pruge. Međutim, za trasu od Niša do Dimitrovgrada već imamo potpisane ugovore vredne 260 miliona evra i radovi oko Niša su u toku“, navela je Mihajlovićeva.

Kako je istakla za „Radio Beograd“, uprkos tome što je često na udaru kritika i u samoj Vladi, Mihajlovićeva kaže da ne planira da menja svoj politički stil.

„Ja znam šta je moj cilj i svaki posao koji radim nastojim da obavim tako da ne obrukam sebe, svoju porodicu i državu. Ako se to nekom ne sviđa, ja tu ništa ne mogu“, rekla je Mihajlovićeva.

Kao svoje političko uporište ona je navela predsednika Vučića „koga možda ne poznaje toliko dugo kao neki drugi, ali sa kojim ima odličnu saradnju“.

„Na svim ovim projektima, sedeli smo i zajedno radili. Ja ga ne vidim samo kao političara, on je pre svega državnik i to je važno za našu zemlju“, zaključila je ministarka Mihajlović.