Zorana Mihajlović Foto: FoNet/MGSI

Završili smo ovaj veliki projekat i danas nema nijednog metra na Koridoru 10 a da to nije auto-put. Od Beograda do granice s Bugarskom stizaće se za oko tri sata, bezbednije nego pre, jer auto-put zaobilazi Sićevačku klisuru”, rekla je Mihajlovićeva gostujući na TV Pink.

Potpredsednica Vlade rekla je da je svaki put koji se izgradi, od najvažnijih, auto-puteva, do lokalnih, važan da bi ljudi živeli bolje i da bi videli svoju budućnost u Srbiji.

Ona je naglasila da se o Koridoru 10 pričalo 30 godina, ali tek 2014. su počeli ozbiljni radovi i na istočnom kraku i u Grdeličkoj klisuri, i počeli smo da otvaramo deonice. Do 2012. Srbija je bila zatvorena u transportnom smislu, i to je bio rezultat Tadićeve vlasti i rada Velimira Ilića i Milutina Mrkonjića. Od 2012. do 2014. plaćali smo dugove, završavali eksproprijaciju i prepravljali projekte da bismo od 2014. počeli da završavamo Koridor 10 i da otvaramo deonicu po deonicu, objasnila je Mihajlovićeva.

Ona je rekla da Srbija danas ima ukupno 950 kilometara auto-puta, što je u regionu manje samo od Hrvatske, a više od Bugarske, Rumunije, Albanije, Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. „Srbija je za 120 kilometara kraća tranzitna ruta od rute preko Rumunije i Bugarske, i nama se sada taj tranzitni saobraćaj vraća, i za nekoliko godina povećan je broj vozila na auto-putevima sa 34 miliona na skoro 60 miliona, koliko će biti ove godine”, navela je Mihajlovićeva.

Ona je istakla da će 19. decembru biti puštena u saobraćaj deonica Surčin-Obrenovac, kao i da će se graditi pet novih auto-puteva. Deonica Preljina-Požega biće završena do kraja 2021, početka 2022. godine, počeli su radovi i na deonici Sremska Rača – Kuzmin, a 19. novembra potpisaćemo s azerbejdžanskim Azvirtomkomercijalni ugovor za auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica. Takođe, uskoro očekujemo da počnemo radove i na Moravskom koridoru, a naredne godine i na deonici od Niša do Pločnika”, navela je Mihajlovićeva.

Povezani tekstovi