Niš Foto: EPA/Đorđe Savić

To znači da je popunjenost linija Er Srbije manja od 40 odsto, izračunao je Avramović.

U niškom aerodromu ovakvo poslovanje brane time da se od početka znalo da će linije biti neisplative i da će država pokrivati gubitke Er Srbiji, ali da su baš zato što su neisplative – to linije od javnog značaja. Kako dodaju, Avramovićevi podaci nisu tačni, jer je „popunjenost veća od očekivane“, ali ne navode niti kolika je niti kolika je bila očekivana. Takođe ističu i da te linije predstavljaju „izuzetan benefit“ za građane regiona i privredu, jer karte koštaju samo 100 evra – što je moguće jer ostatak novca potreban za taj benefit iz budžeta doplaćuju građani Srbije koji ne lete tim avionima.

„Sama činjenica da o praznim mestima sa Aerodroma ‘Konstantin Veliki’ u Nišu, na dan kada je uvedena još jedna nova linija, govore oni koji tvrde da će dolazak Er Srbije u Niš oterati lou-kost kompanije, potvrđuje da se radi o još jednoj u nizu neistina i zlonamernih komentara koji imaju za cilj da se građanima Niša i regiona pričini šteta. Otvaranje još jedne nove linije pokazuje da kompanije zanima isključivo razvoj i ulaganja u opremu i infrastrukturu aerodroma koje sprovodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a ne da li rad aerodroma kontroliše grad ili republika. I ovim se, još jednom, pokazuje da je bila ispravna odluka Vlade Republike Srbije i nadležnog ministarstva o prenosu vlasništva Aerodroma ‘Konstantin Veliki’, kao što se svakoga dana pokazuje i da je ispravna odluka o uvođenju linija od javnog interesa sa niškog aerodroma“, započinju svoj komentar u niškom aerodromu.

Kako podsećaju, „cilj uvođenja linija od javnog interesa je pomoć države nerazvijenim regionima“.

„To podrazumeva pokrivanje gubitaka kompaniji koja izvodi operacije po minimalnim cenama, pri čemu je osnovni princip da se radi o linijama koje nisu komercijalno održive i upravo zato se i realizuju kao linije od javnog interesa. U protivnom bi, same kompanije letele bez pomoći države i stvarale profit, kao što je to slučaj na ostalim linijama. Dakle, reč je o linijama za koje se u startu zna da neće biti popunjene u potpunosti i da će cena karata biti niska. Podsećanja radi, najskuplja karta ka svih 12 destinacija, u oba smera košta tek nešto više od 100 evra, što predstavlja izuzetan benefit za privredu i građane ovog regiona“, kažu u aerodromu.

Kako dodaju, brojevi putnika objavljeni u pojedinim medijima nisu tačni jer je procenat popunjenosti kabine u avionima Er Srbije iz Niša „veći od očekivanog“. „Tome u prilog ide i podatak da niški aerodrom ima veći broj putnika za gotovo 11 odsto nego u istom periodu prošle godine. Aerodrom nastavlja da raste, broj putnika se uvećava i uvereni smo da će pomenutih 12 linija pomoći u razvoju ovog dela Srbije, zbog čega su i pokrenute. Ako se zna da u zemljama evropske unije postoji još 176 linija od javnog interesa koje države članice podržavaju na isti način, i da je većina njih lošija kada je reč o procentima popunjenosti kabine, vidi se da je pokretanje tih linija bio pravi potez. Primer iz susedne Hrvatske je odličan pokazatelj, jer se za 10 linija od javnog interesa izdvaja više od 12,6 miliona evra godišnje, pri čemu popunjenost na pojedinim linijama nije veća od 40 odsto“, zaključuju u aerodromu „Konstantin Veliki“.

Povezani tekstovi