NKD: Niški aerodrom ostao bez tri linije za samo osam dana 1Niški aerodrom "Konstantin Veliki" Foto: EPA/ ĐORĐE SAVIĆ

Ocenjuju da je gašenje linije na relaciji Niš-Budimpešta kompanije Air Serbia očekivan potez usled slabe zainteresovanosti putnika. Nacionalna koalicija za decentralizaciju smatra da daleko više zabrinjava uredba Vlade Srbije kojom je praktično zabranjena linija Ryan Air-a na relaciji Niš-Frankfurt.

„Iz irske low cost kompanije je, u međuvremenu, stigla i zvanična reakcija da je Ryan Air žrtva monopola kompanije Air Serbia. Usledilo je i nelogično povlačenje popularne linije Swiss Air na relaciji Niš-Cirih, kada imamo u vidu da u ovom švajcarskom gradu živi veliki broj ljudi sa naših prostora. Kao što smo već pretpostavili, linije za Frankfurt i Cirih su, po svemu sudeći, žrtve subvencionisanih linija Air Serbia-e do Hana, odnosno Fridrihshafena“, navodi NKD.

Podsećaju da su reagovali povodom davanja subvencija kompaniji Air Serbia za 12 linija iz Niša i upozorili da je moguća posledica gašenje postojećih linija.

„Preuzimanjem aerodroma Ministarstvo građevine i saobraćaja je od početka imalo za cilj proterivanje low cost kompanija. Verujemo da je država zadovoljna ovakvim ishodom, pogubnim po građane i već dovoljno devastiranu ekonomiju juga Srbije. Zašto Vlada Srbije interese srpsko-arapske avio kompanije stavlja ispred dobrobiti građana i oživljavanja južne Srbije, jednog od najsiromašnijih regiona u Evropi? Stavljanje privatnih partikularnih interesa iznad javnog nedvosmisleni je pokazatelj stanja zarobljene države na koji ukazuje i strategija proširenja Evropske unije na Balkan“ navodi Nacionalna koalicija za decentralizaciju.