NKD: Niški aerodrom ostao bez tri linije za samo osam dana 1Niški aerodrom "Konstantin Veliki" Foto: EPA/ ĐORĐE SAVIĆ

U roku od samo osam dana, niški aerodrom ostao je bez tri linije pod direktnim ili indirektnim uticajem republičkih vlasti, navodi Nacionalna koalicija za decentralizaciju.

Ocenjuju da je gašenje linije na relaciji Niš-Budimpešta kompanije Air Serbia očekivan potez usled slabe zainteresovanosti putnika. Nacionalna koalicija za decentralizaciju smatra da daleko više zabrinjava uredba Vlade Srbije kojom je praktično zabranjena linija Ryan Air-a na relaciji Niš-Frankfurt.

„Iz irske low cost kompanije je, u međuvremenu, stigla i zvanična reakcija da je Ryan Air žrtva monopola kompanije Air Serbia. Usledilo je i nelogično povlačenje popularne linije Swiss Air na relaciji Niš-Cirih, kada imamo u vidu da u ovom švajcarskom gradu živi veliki broj ljudi sa naših prostora. Kao što smo već pretpostavili, linije za Frankfurt i Cirih su, po svemu sudeći, žrtve subvencionisanih linija Air Serbia-e do Hana, odnosno Fridrihshafena“, navodi NKD.

Podsećaju da su reagovali povodom davanja subvencija kompaniji Air Serbia za 12 linija iz Niša i upozorili da je moguća posledica gašenje postojećih linija.

„Preuzimanjem aerodroma Ministarstvo građevine i saobraćaja je od početka imalo za cilj proterivanje low cost kompanija. Verujemo da je država zadovoljna ovakvim ishodom, pogubnim po građane i već dovoljno devastiranu ekonomiju juga Srbije. Zašto Vlada Srbije interese srpsko-arapske avio kompanije stavlja ispred dobrobiti građana i oživljavanja južne Srbije, jednog od najsiromašnijih regiona u Evropi? Stavljanje privatnih partikularnih interesa iznad javnog nedvosmisleni je pokazatelj stanja zarobljene države na koji ukazuje i strategija proširenja Evropske unije na Balkan“ navodi Nacionalna koalicija za decentralizaciju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari