
Prema pisanju portala Retail Srbija, MERE bi u Srbiji otvorio 100 radnji, a svaka bi se prostirala na nekih 1.000 kvadratnih metara.
Ono što je posebno zanimljivo za potrošače, ne toliko za konkurenciju, u 10 zemalja u kojima ovaj lanac maloprodaje posluje njihova politika zasniva se na niskoj ceni. Tako su, kako je Retail Srbija objavio najavili da će biti i u Srbiji.
Svake godine u poslednjih nekoliko nešto u Srbiji zatrese maloprodajno tlo, pre nepune dve godine Lidl je otvorio prve radnje u Srbiji i napravio bum za kratko vreme, otkinuvši za nekoliko meseci više od tri odsto kolača ostalim učesnicima.
Kasnije je taj kolač dodatno porastao na više od 10 odsto, a potrošačima doneo još nešto – pojedine niže cene kod konkurentskih i izbor koji do sada nisu imali.
To, međutim, nije mnogo uticalo na poslovanje, prihodi možda jesu bili manji“starim“ trgovinskim lancima, ali niko nije zatvorio radnje. Marketi poput Arome koja se širi po Beogradu ili Amana koji je poslovanje sa beogradskog okruga proširio i na jug zemlje kupivši prodavnice Orion pravi su primer da konkurencija može da deluje i stimulativno.
Prostora očigledno ima za sve, čak i za ruski lanac, u čijim se radnjama na policama već nalaze neki srpski proizvodi poput Svislajona.

Da se uklopi u atmosferu MERE, smatra saradnik Instituta za tržišna istraživanja Saša Đogović, neće imati problema jer u Srbiji, kako kaže, postoji jak ruski sentiment.
„U zavisnosti od strategije i toga koliko bude i na koji način se širio verujem da će postepeno osvojiti naše tržište i ako bude ulazio sa većim brojem objekata kako je najavljeno pretpostavljam da će krenuti iz Beograda i drugih velikih centara“, ističe Đogović za Danas.
On podseća da je tržište maloprodaje u Srbiji trenutno raspoređeno i da veliku ulogu imaju Delez, Idea, Merkator, DIS, odnedavno i Lidl, ali da je Rusima Srbija idealna za plasiranje njihove robe.
„Trebaće vremena da se rašire, ali će uspeti zahvaljujući tom sentimentu koji ovde postoji prema Rusiji jer se ovde sve što je rusko uvek primi“, napominje Đogović.
Prema prvim najavama da ruski lanac u Evropi poznat kao MERE planira otvaranje 100 prodavnica u Srbiji najavljeno je i da će cene proizvoda na njihovim policama biti niže za 20 odsto.
„Mislim da će njihova politika biti dalje snižavanje cene, naročito kada tek uđu na tržište. Ovde je cena glavni faktor. Osim toga, oni će potrošačima u Srbiji ponuditi paletu svojih proizvoda za koje mi vrlo malo znamo, nepoznanica su nam, tako da će i ne to da igraju. Bez obzira na kvalitet, biće to nešto novo“, naglašava naš sagovornik.
On je ubeđen da će se ako i kada dođu, Rusi prilagoditi cenama ovde i ponuditi niže, a da uz to i taj ruski sentiment koji postoji kod nas kao i širenje asortimana imaju šansu na srpskom tržištu.
MERE je deo Torgservis grupe koja posluje na više od 800 lokacija u 10 zemalja. Postoji od 2009. U našoj blizini imaju radnje u Rumuniji, plan je da se širi i na Grčku. Njihova poslovna politika je rad direktno sa proizvođačima, stroga kontrola kvaliteta i niska marža.
Lanac sa sedištem u sibirskom Krasnojarsku posluje uglavnom u manjim gradovima, a prošle godine stigao je i u Nemačku, gde je, prema pisanju Dojče Vele, već posle sedam dana bio primoran da zatvori svoju prvu radnju u Lajpcigu – zbog velike potražnje i nestašice zaliha.
Pola kilograma kafe je u tom trenutku koštalo dva evra, što je, kako navodi DW, bilo upola cene u odnosu na Lidl i Aldi. Ono što je zaparalo oči potrošačima jeste taj „sirovi“ nastup ruskog lanca gde više podseća na skladište nego na prodavnicu. Dok imaju šta da kupe po nižoj ceni, međutim, potrošačima u Lajpcigu to nije smetalo.
„Za ljude koji nemaju mnogo novca ovo je jeftina alternativa. Možda ne možete ovde da obavite kompletnu nedeljnu kupovinu, ali možete da nabavite meso, kobasice i dobijete proizvode po niskim cenama“, rekla je redovna mušterija u ruskom lancu za DW.
Rano je govoriti o tome koliko bi MERE kada dođe mogao da zauzme na našem tržitšu, pogotovo što ne postoji neka svežija analiza stanja na tržištu maloprodaje kod nas od one koju je uradila Komisija za zaštitu konkurencije iz 2018, što je bilo pre dolaska Lidla. Tada je ovom nemačkom igraču predviđano pet do sedam odsto učešća na tržištu.
Prema analizi KZK iz 2018, pokazalo se, da su do tada vodeći prodavci na malo u periodu od 2014 do 2016, gledajući prihode koje ostvaruju, bili Delez sa 21 odsto učešća na tržištu i Merkator sa nekih 16 odsto.
Gledajući i po regionima ova dva maloprodajna lanca su dominirala, a deset najvećih u Srbiji zauzimalo je 55 odsto u ukupnom prometu, dok su svi ostali učesnici pojedinačno imali manje od jedan odsto tržišnog učešća.
Treći najveći učesnik na tržištu je bio DIS sa 3,56 odsto učešća, potom Aman i Univereksport sa 3,48, odnosno 3,20 odsto. U prvih deset su bili Gomex sa više od dva odsto i Metro, Quattro, PerSu i Vero.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Vrlo lepo ma perfektno.Samo gde u Srbiji.Srbija je Beograd i koji jos grad pitaju se mnogi.
A i cemu?Propasce Vam ubrzo trud.Prvo promet je ispod minimuma a najosnovnije realno ubrzo niko nista nece kupiti.Srbi su narod koji brzinski izumire.Bar u Srbiji.Statistika dragi moji.(Ublazena ,ne bas tacna ali dovoljno je i to ).
Sledeci put precizirajte bilo sta kada kazete Srbija.Precizno Beograd,Novi Sad (ali Vojvidina je ipak),Nis (sto juznije to tuznije prevod nemastina)KG (jedva ljudi opstaju ali odrzavaju se izdavanjem stamb.prostora studentima).DIVOTA.
Naucite biti precizni ako rec preciznost nije nepoznata.VEROVATNO JESTE KAO MNOGO STA.
Lia, RAZMAK posle tacke i zareza … Preciznije, posle znakova interpunkcije.
Ijao covece, ne smaraj!
Čim se prva Mere prodavnica otvori eto mene tamo da pazarim za 15000 rad.
ne, ovoj zemlji se ama baš ništa na redovnom tržištu nije primilo…neka mi dotični kaže koji se to ruski proizvodi prodaju, a da nisu deo političke igranke (lukoil, gazprom). ruska roba široke potrošnje NIKAD kod nas nije bila cenjena, čak je i lanac salona nameštaja Nefa preko noći nestao, verovatno zato što im je super išlo na našem tržištu
… e! pa ti pukni! Trazili smo – gledajmo. Makar do samog kraja. Dostojanstveno. Uhhh!
Od Oktobarske revolucije postoje samo lažni Rusi. Crveni, Kominternisti, Neoliberali, Globalisti… Sentimentalnost? Patriotizam? Bratstvo? Dajte!
Svercerski sistem – kupovanje iz magacina.
Niste rekli da oni ne grade nego rentiraju objekte. Sto olaksava povlacenje sa trzista.
Idea je odavno Ruska, Sber banka je glavni poverilac?
Ajmo istrazivacko novinarstvo.
A zašto im dajemo dozvole? Jer zato što oni nama ne daju slobodan uvoz Fiata i naplaćuju skup gas? Apsolutno sam protiv ! Dosta bre ruskog i turskog jarma u trgovini.Nije vam dovoljan Lidl kao simbol gluposti?
A ko bi organizovao mrežu servisa Fiata u RU? Mi? Fiat nema nijednog dilera u Rusiji već 20 i kusur godina i ne kupuje ga baš niko.
Skup gas je zbog tranzitnih zemalja i Bajatovica koji nece da istrguje bolje uslove da ne bi ugrozio svoju platu.
Nisu Rusi krivi nama što koljemo vola zbog jedne šnicle.
Ne, simbol su oni koji pišu JER umesto JEL. Pogotovo dipl.
Pa… cek’te, ljudi… zar nisu bile „mere“? Sad’ opet?!
Deda mobilisan kad su pripretili 1948, cale kad je bilo ono sa Cehoslovackom, a meni nisu pomogli 1999. pa ne znam o kakvom to sentimentu pricate.
Prijatelju, većinska i glupa Srbija to ne pamti, baš kao ni sva zlodela sadašnjih vladtodržaca.
Pa ko veli, haj da se pridružimo onima što su nam bacali bombe na glave. Oni su nam pomogli
Ako odnose Srbije i Rusije svodiš na 1948. i 1999. tada ti prijatelju ne znaš ništa o dugoj istoriji odnosa ova dva naroda. Detaljnije objašnjavanje te istorije bi za tebe bilo samo gubljenje vremena.
Da nije bilo njih, sada bi srbija bila svajcarska.
Tada su pretili Sovjeti a ne Rusi! Malo prepakuj mozak!
Hoce li kasirke biti Ruskinje?
Bice naše pa će rusi opet da ih napastvuju kao onomad…
Oni sigurno koriste slovenački receptt, tojest preprodaju tudjih proizvoda sa zamenjenim nalepnicama prozvodfjača, ito po mnogo višim cenama,
Tuga. Nikad me niko neće ubediti da Centroprom i Pekabeta nisu mogli da opstanu kao državni trgovinski lanci, nego je to kao propalo, a došli su nam stranci da nam prodaju našu robu. Maxi, Idea, Lidl, sad ovaj Mere, užas.
Pa tako se krade državna imovina.
Kupljeni su od Miskovica.
Koji deo ti nije jasan.
Sentiment prema Rusima?!Nas narod Ruse voli kad treba „zapadu“pokazati neku pretnju,lazni ponos ,a kad deca odrastu oni kazu :sine,cero idi u Nemacku,Svedsku,Ameriku,Svajcarsku,Rusiju onda zaborave..tako je isa kvalitetnom robom.ZnMo mi odakle nam dolazi ukusno,lepo upakovano,sljastece,tako da osim onih pravih Rusofila sintiment nece imati velike vajde!
Al si „pametan“…pa svi lanci u Srbiji, većinski rentiraju maloprodajne objekte.
Kupovina „sa palete“ je izum nemackih lanaca tipa Aldi. Plus franšiza, gde je to ustvari porodični biznis, otac, majka i deca su i kasiri i mercendajzeri i fizikalci. Gomila malih bakalnica i strateški rasporedjene velike samoposluge koje su u rukama Aldija.
sve rusko se ovde primi??? Ja stvarno u zivotu nisam kupio a ni vidio nijedan ruski proizvod a niti nameravam .
I!? Koja si ti jedinica mere?
ja mislim da ovi nece doživeti ni godinu dana, kupovina kao u skladištu, divno….otvorite kaufland, spar …a ne ove buvlje pijace
a po čemu se to Kaufland i Špar razlikuju od bilo koje prodavnice Maksija ili Gomeksa, na primer? A Metro i Tempo prodaje kao u skladištu i ne vidim u čemu je problem. Usput, ja kupujem samo u Metrou, kao u skladištu, i bio sam u nekoliko Metroa po Evropi, koji je isti kao i kod nas. A takav je i Mere. E, sad, što ste vi rusofob, to je druga stvar.
Lidl-nemački, Maksi – belgijski, Idea – hrvatska, Aman – ko zna čiji neki arapi, ovaj novi biće ruski… jel vidi neko matricu… ljudi KUPUJTE DOMAĆE i kupujte u srpskim lancima koji procentualno prodaju mnogo više domaće robe, tako rade ljudi u svakoj normalnoj zemlji u kojoj sam živeo i shvataju značaj toga za svoju privredu, svoja radna mesta, svoj budžet…
Sve domace je prevara, sta tacno i gde treba kupovati domace a da je zdravo i napravljeno od sastojaka koji nisu toksicni.
Navedi jedan zdrav domaci proizvod i njegov sastav?
Sacuvaj boze, da te rus hrani!