U Srbiju se uveze oko 120.000 polovnih automobila, novih vozila znatno manje 1Foto: Pixabay/Ofravim

Godišnje se u Srbiju uveze u proseku oko 120 hiljada polovnih automobila, dok je broj novih vozila znatno manji.

Od stručnjaka stižu upozorenja da će Srbija postati otpad za automobile kojih se Evropa rešava. O tom tržištu i potencijalnim problemima za N1 Info biz govorio je Žarko Malinović iz Privredne komore Srbije.

Na pitanje kolika je vrednost tržišta polovnih automobila u Srbij, Mlinović je rekao da kada se govori o 2018. godini Srbija je uvezla blizu 200 miliona evra vrednosti polovnih automobila.

– Kada govorimo o broju to je blizu 130 hiljada polovnih automobila. S druge strane uvezli smo manje od 30 hiljada novih automobila, a njihova vrednost je bila blizu 300 miliona evra. Ono što predstavlja problem je vrsta motora sa kojim ta vozila dolaze, jer i dalje najveći broj vozila koje uvozimo ima klasu Euro 3 motora, što znači da su to vozila koja su na ivici otpada“, rekao je Milanović.

Osvrćući se na najavu ministra za zaštitu životne sredine Srbije Gorana Trivana koji je rekao da će istrajati u incijativi da se u Srbiju zabrani uvoz polovnih automobila čiji je ekološki standard Euro 3, Milanović kaže da  postoji nada da ta inicijativa oživi, već duže vreme.

– Imate neku nelogičnost da veće standarde moraju ispuniti uvoznici novih automobila nego starih. S druge strane, imamo situaciju gde veliki broj vozila koja uđu u zemju carine se na ime kupca pa onda imamo i pojavu sive ekonomije u toj zoni, kaže Milanović.

Kao je dodao, mi nismo protiv polovnih vozila, naša inicijativa je da razvijamo unutrašnje tržište polovnih automobila, jer ako smo u poslednjih pet godina prodali više od 100 hiljada novih vozila u Srbiji, ona su dobra baza za razvijanje tržišta polovnih vozila.

– I sam vozim polovno vozilo koje je prethodni vlasnik kupio novo i registrovao u Srbiji. Dobar primer je Bosna i Hercegovina koja je povećala emisionu klasu motora na Euro 4 i to je već urodilo plodom. Oni za prvih osam meseci ove godine imaju manji uvoz polovnih vozila, naveo je.

Odgovarajući na pitanje ,koji je razlog što imamo tako veliku razliku između novih i polovnih vozila, kaže da je jedan od razloga svakako jeste cena.

– Ono što naša istraživanja pokazuju je da su unutrašnje tržište polovnih automobila i tržište koje dolazi preko cenovno isti. Kada kupujemo vozilo iz inostranstva koje se carini mi nemamo nikakvu garanciju, nemamo dobru istoriju tog vozila. Kada kupujemo polovno vozilo od uvoznika ili trgovca koji legalno posluje mi imamo i garancije koje nam obezbeđuje Zakon o zaštiti potrošača. Važan aspket je i pitanje životne sredine, jer ukoliko nastavimo ovim tempom imaćemo dugoročni problem sa otpadom“, rekao je Malinović.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

8 reagovanja na “U Srbiju se uveze oko 120.000 polovnih automobila, novih vozila znatno manje”

  1. Pricati o zagadjenju euro 3 motora u zemlji koja nema kanalizaciju i gde se pola zemlje greje na cvrsta goriva je demagogija

    • Najbolje da ko radi za 25000 dinara ide peske,a da se zabrano uvoz polovnih vozila.Ivde se nova vozila uvoze iz fabrika koje rade za istocnu evropu.Kvalitet je prepolovljen i posle samo nekoloko godina pocinju problemi,ali glavni problem je odakle novac za novi automobil. Zemlhi punoj otpada,na put izvedenoj kanalizaciji samo odlicna polovna vozila itezavaju funkcionisanje.Ovo je cisto mlacenje prazne slame i prosipanje pameti.

    • Da li još neko, pri zdravoj pameti, guta priču o toj klasifikaciji motora (1,2,3,…)!?
      Smišljen sistem potrošačkog društva, kako bi se ljudi terali da kupuju nove (novije) automobile, za koje je održavanje sve skuplje, jer se sve svodi na elektroniku, koja programira delove i tako ih vremenski ograničava, vozio, ne vozio, a cela mudrost se, vezano za zagađenje, zapravo svodi na nešto što se zove katalizator, koji se može ugraditi na svaki automobil, bez obzira na starost!

    • I gde se izdaju dozvole za mini HE koje uništavaju sve u okolini i isušuju reke, prave klizišta itd. To je valjda u redu

  2. Matematika je čudo. Ali to ne znaju ovi „sagovornici“
    Ako je za 130 hiljda automobila plaćeno 200 miliona evra to znački da je cena po automobilu 1539 evra. Dok je prosečna cena uvezenih novih automobila 10 hiqada evra
    Obrzirom da je uvoz automobila i rezervnih delova za iste drugi najveći uveozni trošak u Srbiji (posle nafte i derivata)
    vidi se „trgovački mentalitet“ da prodajemo strateške proizvode i izvozimo da bi uvozili kršee od automobila iz evrope koji ne samo da su opasnost za „ekologiju“ nego i za bezbenost u saobraćaju

    Ali umesto da imamo jeftino domaće vozilo u zemlji uništenoj komunizmom socijalizmom demokratojom sa sankcijama i bombardovanjem
    mi pomažemo evopu da bi bili dobri „evropljani“ i uništimo sopstvenu proizvodnju automobila koji su i više nego adekvatni za ovu pačekanju ničkga koju zovemo „država srbija“ iako je većina zemalja Ujedinjenih nacija ne priznaje u zamišljenim graicama

  3. Najveći uzrok ovoj pojavi jeste mala kupovna moć i nedostatak novca a sa druge strane automobil, pa čak i dva u okviru porodice su odavno postali potreba a ne luksuz. Ministar je u pravu kada kaže da oni zagađuju, ali ko o tome misli na ovu nemaštinu ? Ljudi se snalaze daj šta daš jer život ne stoji u mestu. Sa druge strane, sami proizvođači novih automobila se prilagođavaju novim trendovima ubacujući hibridne i elektro pogone, pa se nameće pitanje zbog čega i naša zemlja ne uvede subvencije na ova vozila ? To je svakako jedan od načina da se pospeši prodaja novih vozila i ujedno da se poveća i bezbednost.

    • Ne može država da subvencioniše i kupovinu električnih i hibridnih automobila i istovremeno stranim robovlasnicima koji otvaraju pogone u Srbiji da daje po 10.000 evra podsticaja.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.