
Zakon propisuje visoke poreze za automobile čija zapremina prelazi 2.000 kubika, ali pošto savremeni automobili imaju po pravilu mnogo manju zapreminu, a daleko veću snagu motora, ovakvo oporezivanje više nema logike.
– Trenutno u Srbiji ima oko 12.000 automobila za koje su porez i registracija veći od vrednosti automobila. Ovaj nepromišljeni zakon naneo je ogromnu štetu državi jer je promet automobila preko 2.000 kubika skoro potpuno obustavljen a upravo su ti automobili, kroz veću potrošnju goriva, mogli da obezbede značajan prihod državi kroz akcize na gorivo, osiguranja, PDV, putarine, carine… – kaže za Danas Milan Knežević, vlasnik jednog od tih automobila.
On navodi da vozilo od 3.000 kubika troši oko 13 litara goriva na 100 km. Ako godišnje pređe 30.000 km, potrošiće 4.000 litara goriva koje košta 6.000 evra, na šta bi država samo kroz akcize prihodovala oko 4.000 evra. Umesto toga, ti automobili, sada skoro oldtajmeri, uglavnom su van saobraćaja jer se vlasnicima ne isplati da ih registruju.
Naime, porez i osiguranje koje se takođe određuje prema kubikaži, glavna su stavka u tom trošku i u velikom broju slučajeva prelaze vrednost koje vozilo može da dostigne na tržištu.
Knežević kaže da su vlasnici vozila od 3.000 kubika na ime ovog poreza, od dana njegove primene, dali oko 15.000 evra, što je daleko više od vrednosti automobila.
Apsurd postaje vidljiviji kada se uporede nova vozila od 140 do 200 konjskih snaga, koji sada imaju turbo motore smeštene u manje od 1.600 kubika i porez na njihovu upotrebu iznosi oko 5.570 dinara. Istovremeno starija verzija, reno lagune na primer, sa motorom od 150 konjskih snaga i zapremine 2.188 kubika, porez je deset puta veći – 56. 430 dinara.
Još uočljivije je kada se pogleda tržište polovnih vozila na kome je moguće naći „pežo 607“, benzinac za samo 1.600 evra uz napomenu da za registraciju zbog poreza treba izdvojiti 95.600 dinara godišnje (oko 800 evra). Ili „kadilak eskajled“ iz 2002. godine, sa motorom od 6.000 kubika i 345 konjskih snaga, prodaje se za 5.800 evra ali bi novi vlasnik za registraciju tog vremešnog džina morao svake godine da izdvaja 172.000 dinara (skoro 1.500 evra) od čega samo porez, umanjen za 40 odsto zbog starosti vozila, iznosi oko 142.000 dinara. Oglasi su puni ovakvih primera, ali prodaja je potpuno stala.
Čeka da Ministarstvo finansija promeni model obračuna tog poreza i održi obećanje koje je dao još Dušan Vujović kada je bio na čelu tog resora.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Sad ce to bivsi doktor Sinisa, najbolji ministar finansija ikad, da ispegla. On zna, ume i moze(mu se).
To je jedan od idiotizama ove drzave, koji traje, i traje, uprkos tome sto je taj zakon postao apsolutno neefikasan i bespotreban ali, mnogim korisnicima je „parkirao“ automobil, koji ce, na radost drzave, strunuti na nekom parkingu dok se neko, u Vladi Srbije, ne seti da je zakon na „luksuz“ postao apsolutno bespredmetan. Poznajem coveka koji ima auto cija je cena 500 evra a registracija i porez na „luksuz“ blizu 100.000 dinara?! Govoriti i obrazlagati zasto je taj zakon apsolutni idiotizam, nema nikakvog smisla. S obzirom da mnogima u ovoj drzavi, mazohizam pricinjava posebno zadovoljstvo kreiranje ocekujem da vse uskoro donese zakon na vozila sa malom snagom i kubikazom jer ce u tom slucaju drzava vise „prosperirati“ a narod jos vise patiti. Pazite, molim vas, POREZ NA LUKSUZ?!
Kada su zbrinuti na državna jasla bilo šta uradili kako treba? Nikad, jer oni nisu spremni da mere koje predlažu sagledaju objektivno i shvate da li njima štete budžetu ili ga pune. Briga njih što nečiji auto trune, a što je budžet ostao uskraćen za prihode koji bi ostvario da je takav auto u upotrebi. Demonstracija moći i neznanja je nasledna, baš kao i radno mesto na državnom kazanu, pa kada se to začini sa minstrima koji resavaju i tuđu intelektualnu imovinu pokušavaju da predstave kao plod svog rada, šta možete da očekujete? Naravno, ništa dobro, jer su previše ograničeni da bi bilo šta korisno odradili.
Možda se pojavi Okanović u društvu Mihajlovićke, pa predlože da Malom i Trivanu da menjaju auto kojim se vozi Pepa Prase.
Jedino sto me dovodi do ludila je cinovnicka glupost, koja ovom napacenom narodu zagorcava, i onako, gorak zivot. Gde god da odete ceka vas drzavni sluzbenik, koji u vama vidi drzavnog neprijatelja i, s obzirom na to, trazi nacin kako da vam resi problem vec, kako da vam napravi dodatni problem. Trazice neku „dlaku“, koja uopste nije relevantna za predmetni problem. Time zadovoljava svoj mazohisticki poriv, cime mu je dan ispunjen. Ovo, sa „porezom na luksuz“ je samo dokaz da smo propaliji nego sto mislimo.
U tekstu imate veoma pogresnu informaciju, izgleda daje novinar koji ga je pisao mlad vozac u Srbiji pa ne zna da se sumanuti porez na upotrebu motornog vozila koji za osnovicu uzima kubikazu motora ne naplacuje ni od kakve svetske ekonomske krize iz 2009 nego jos od velike srpske krize pameti kada je 1998 godine srpska skupstina na predlog poslanika Seselja (istog ovog osudjenog ratnog zlocinca koji i dan danas sedi u skupstini) uvela „predratni“ porez na „luksuz“ za vozace „luksuznih“ automobila ciji motori imaju preko 2.000 ccm zapremine
Baš tako,samo što kriza pameti svakodnevno uzima zamah ovde…
Tacno.Toliko i traju obecanja da ce se ukinuti porez na luksuz.Nadati se i samo se nadati nas je moto…
a upravo su ti automobili, kroz veću potrošnju goriva, mogli da obezbede značajan prihod državi kroz akcize na gorivo, osiguranja, PDV, putarine, carine…
A da ne govorimo o vecem zagadjenju sredine u kojoj zivimo…
Ovo jeste krajnje idiotski porez, ali pogađa ipak relativno mali broj ljudi, oko 12.000, kako piše u ovom članku.
Međutim, u Srbiji postoji još jedan daleko veći i daleko idiotskiji porez, koji pogađa daleko veći broj ljudi, pa ipak ga malo ko u opšte pominje. To je porez na nepokretnosti u vlasništvu.
Vlasnik sam svog stana i ne vidim nijedan jedini razuman razlog da plaćam porez na njega, samo zato sam vlasnik!
Državi je plaen porez na svaku ciglu ugrađenu u taj stan, a onda mi je država naplatila PDV kad sam ga kupio. Od tog stana nemam nikakav prihod,naprotiv, imam samo troškove održavanja. Pošto živim u njemu, stan nije na prodaju, dakle tržišna vrednost mu je tačno 0.
Zašto onda moram da plaćam porez na taj stan? To je nekakv luksuz biti vlasnik svog stana? Treba li svi da budemo beskućnici?
Razumeo bih da od tog stana imam nekakav prihod, na primer, zato što ga izdajem. Prihvatio bih i da plaćam porez na drugi, treći i n-ti stan koji sam nasledio, zaradio ili opljačkao i u kojem ne živim, ali ne na stan u kojem živim i u kojem sam zvanično prijavljen!
Svašta. Porez na nepokretnu imovinu ne plaća se jedino u UAE, Kataru i sl.
Sve nam trebaju i ti krsevi sto trose 15 litara na drumu, kojo vrwde manje od registracija (oko 1200eu). Oporezivanje trrba da ide po siatemu euro norme
Stara kola, sa euro 1,2,3 treba da placaju najvece poreze na luksuz. Luksuz jel najvise truju i zagadjaju.
Poreznici su bagra! To zna svako ko ih je „jurio“ za povraćaj poreza. Kada uzimaju-uzimaju odmah, a kada treba da vrate to traje i po 3-4 meseca iako je rok 30 dana. Jednom rečju bagra u službi NJV Aleksandra Vučića, iliti „legalni reketaši“!
Za registraciju mogu realno da budu samo dva kriterijuma:
Težina vozila (uticaj na „habanje“ puteva) i
CO2 (zagađenje).
Sve drugo nema blage veze.
To je to! Jednostavno da ne može bit jednostavnije. Međutim naši kradljivi i neotesani vlastodršci više vole kriterijum „uzmi svakom najviše što možeš“.
Tako na primer redovnim platišama komunalnih usluga daju popust 5-7%. OK. Ali onda neplatišama posle n godina neplaćanja oproste sve kamate (i poskupljenja koja su se u međuvremenu desila) i još im daju popust od 20% na dug!
Pa ko je tu bolje prošao?
Možda nisam dobro razumeo šta je tema, ali čini mi se da nepotrebno sagorevanje nafte/benzina nije baš poželjna i korisna rabota!?
Neverovatno besmislene tvrdnje i tekst.