Foto: FoNet/Pool

Zbog toga je naloženo da SMATSA obustavi testiranje novog sistema dok ne poboljša bezbednosne mere.

Ljudska greška prilikom instalacije novog softvera, što su bila ranija nezvanična saznanja Danasa, dovela je do „delimičnog otkaza“ radarskog sistema, potvrđuje izveštaj Direktorata, usled čega su avioni koji su u tom trenutku bili u nadležnosti SMATSA preusmeravani ka susednim kontrolnim centrima u koordinaciji sa Eurokontrolom, evropskom organizacijom za koordinaciju avio-saobraćaja.

Ipak, u saopštenju Direktorata ne navodi se ko je grešku i počinio, da li je to inženjer koji je instalirao softver, kako je ranije objasnio Radojica Rovčanin, direktor SMATSA. Još uvek nema objašnjenja ni da li je taj inženjer iz kompanije za avio-saobraćaj Comsoft sa kojom SMATSA sarađuje, prema nezvaničnim saznanjima Danasa, radio u prostoriji u kojoj je dozvoljeno prisustvo samo određenih zaposlenih iz SMATSA.

Iz Kontrole letenja obećali su da će odgovoriti na ova pitanja u toku današnjeg dana.

SMATSA je zbog ovog propusta privremeno morala da obustavi testiranje novog sistema po nalogu Direktorata i primeni dodatne bezbednosne mere.

„Inspektori Direktorata su u toku vanrednog inspekcijskog nadzora izrekli zabranu nastavka rada na testiranju novog sistema za obradu i prikaz radarske slike. Naloženo je da SMATSA predloži korektivne mere koje će umanjiti rizik od ponavljanja greške, što je Kontrola letenja i učinila“, saopšteno je iz Direktorata.

Oni su dodali i da je dodatan nadzor izvršen 7. avgusta kada je utvrđeno da se mere bezbednosti primenjuju, nakon čega je zabrana ukinuta.

„Inspektori su 7. avgusta izvršili dodatni inspekcijski nadzor kada je konstatovano da su mere primenjene, te je prethodno izrečena zabrana ukinuta a testiranje novog sistema za obradu i prikaz radarske slike nastavljeno“, objasnili su iz Direktorata.