Zlatiborska gondola 11 puta jeftinija od beogradske 1Foto: JP Gold gondola Zlatibor

Milan Stamatović, predsednik opštine Čajetina, saopštio je da je panoramska žičara-gondola, dužine devet kilometara, koju ta opština sama gradi od centra Zlatibora do Tornika i sa međustanicom kod Rubničkog jezera, „11 puta jeftinija od beogradske gondole od jednog kilometra, a čiju gradnju će finansirati država i beogradska vlast“.

– Kako je moguće da je za izgradnju beogradske gondole, dužine samo jedan kilometar, unapred utvrđena vrednost od čak 1,8 milijardi dinara? Od toga je, za neverovati, iz državnog budžeta Srbije opredeljeno čak 1,2 milijardi dinara, a Grad Beograd će izdvojiti tek trećinu vrednosti, iako još uvek ne postoji ni idejni projekat za njenu gradnju, a za sada je izdata samo lokacijska dozvola, koja nije osnov za izdavanje građevinske dozvole“, upitao se Stamatović.

On je dodao da to „nije nije primer uređenog sistema, već ilustracija nepoštovanja zakona i malverzacija u režiji aktuelne vlasti koja, braneći svoje političke pozicije i poslovne „kombinacije“, brutalno, bez ikakvih dokaza, vodi prljavu kampanju protiv rukovodstva opštine Čajetina i projekta zlatiborske gondole“.

Ocenivši „netačnim tvrdnje iz Vlade Srbije da je za beogradsku gondolu izdata samo informacija o lokaciji i da se još ne zna cena“, Stamatović je ukazao na to da su „1.oktobra ove godine gradonačelnik Beograda, jedan ministar u Vladi Srbije i direktor JP Skijališta Srbije potpisali sporazum o realizaciji tog projekt i da su tada saopštili cenu, dužinu i trasu buduće beogradske gondole, pa čak i cenu karte za prevoz“.

– Kada je u pitanju naprednjački projekat, onda nije važno to što kilometar trase košta 15 miliona evra, za razliku od zlatiborskih devet kilometara koji su 11 puta jeftiniji. Nije važno ni to da li je poštovana procedura, jer se sve ekspresnim postupkom može rešiti u hodu, pa jedni predstavnici režima potpisuju ugovor, najavljuju grandiozni projekat, njegovu cenu, početak i završetak radova, dok drugi otkrivaju javnosti da cenu još uvek nije moguće odrediti, pošto nisu ni završeni projekti kojima će tek definisati način rada“, saopštio je Stamatović.

„Za razliku od naprednjačke beogradske gondole“, kako je naveo, „Gold gondola na Zlatiboru gradi se u skladu sa zakonom, uz poštovanje svih propisanih procedura i odluka i najveća je zdrava, nesubvencionisana infrastrukturna investicija u srpskom turizmu za koju je, isključivo iz lokalnog budžeta, izdvojeno 13 miliona evra, bez ikakve državne pomoći, iako je svima jasno da će ona doneti višestruki ekonomski značaj ne samo za Čajetinu i Zlatibor, nego i za celu Srbiju“.

Kome je obećano 2.213 hektara Zlatibora

– Bilo bi lepo da od nadležnih konačno dobijemo odgovor na odavno otvoreno pitanje kome je to obećano 2.213 hektara Zlatibora, što već godinama nijedna institucija ne može (ili neće) da utvrdi, a zemljišne knjige kažu da je vlasnik država? U čije ime i za koga nam osporavaju rešavanje imovinskih odnosa na zemljištu koje je u katastru upisano na ime Republike Srbije? Čija je državna zemlja, jer se u odgovoru kriju i krivci za prolongiranje projekta zlatiborske gondole“, naveo je Stamatović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari