Tezga ili život

Ostavite komentar


    1. Da li treba ograničiti broj pekara? Kioska? Ili naći neko prihvatljivo rešenje? Npr. aparat za kartice u CarGo. Npr. obavezno kasko. A da li to imaju taksisti i „taksisti“?
      Zbog čega ulazak u taxi u Bgd košta 170 din? Zašta neće da voze od Obilićevog venca do opštine NBG?
      Neka sednu i jedni i drugi i država i nađu rešenje kojim su svi najmanje nezadovoljni, a u korist građana.

      1. Baš je dobro što ste pomenuli pekare. Recimo pekara u mom kraju je zatvorena na mesec zato što su im našli jednog neprijavljenog radnika. Car – go ih po sopstvenom priznanju ima na hiljade i šta ćemo sad? Inače ni pekaru naravno ne možete otvoriti baš gde hoćete i kako hoćete. Svuda postoje neka ograničenja.

      2. Postovani gospodine Maricu,
        Tacno je da je start u taksiju 170 din, a u CarGo 69 din!
        Medjutim, CarGo dodatno naplaćuje svaki minut proveden u voznju 8 din!
        Tako da, ako voznja traje 20 min. placate na okviru cenu jos dodatnih 160 din.!
        U taksiju placate samo stajanje.
        Takodje, u CarGo imate zagarantovanu cenu od 338 din.! Sta to znaci?
        Znaci da, ako se recimo vozite za 200din. placate 338 din. posto je to zagarantovana najniza cena koju CarGo naplaćuje!
        Javnost mnogo toga o njima ne zna, ali s obzirom na novac koji su ulozili u brutalnu reklamnu kampanju, nije ni cudo.
        Oni su, kao i UBER, jedna velika prevara i masina za pranje prljavog novca, i moraju biti ugaseni..!
        I za kraj, taksiste koji nece da vas prevezu obavezno prijavite njihovom udruženju i saobracajnoj inspekciji, ucinicete uslugu svim postenih taksistima.
        Pozdrav-Bosko

        1. Pozdrav Boško.Da li mozete da mi odgovorite samo na jedno pitanje prostim odgovorom.Da li taksimetar kuca u mestu dok stoji auto na semaforu ili u guzvi?Smatram vas ozbiljnim čovekom pa ocekujem iskren odgovor.

          1. Da, taximetar kuca i u mestu, sve dok voznja traje, i ne stigne se na krajnje odrediste. To se zove cekanje, ili stajanje u mestu, i cena stajanja na semaforu je po minutu identicna onoj kao kada vas taxista ceka ispred pekare, dok kupujete kifle i burek.

      3. Gospodine vas komentar je potpuno nerazumljiv…. Ko neće da vozi od Obilicevog venca do opštine NBGd glupost odlična vožnja. Aparate za kartice imaju gotovo sva udruženja takođe i glupe aplikacije. Kasko zašto kasko šta to vas dotiče vi ste u TAXI vozilu osigurani posebnom polisom za putnike, i ko da sedne da se dogovori????

      4. Pekare i apoteke mogu da rade isključivo u lokalima. Lokali su naprevljeni i stoje u mestu. Sada u gradu ima 6400 legalnih taxista. Npr. grad odbaci odluku o broju taxi dozvola. Javi se 150 000 ljudi i hoće da budu Taxisti. U tom slučaju gužve koje danas imamo po gradu bi bile dečija igra u odnosu na to kada svako ko poželi da bude to bude i mogao biti.

    1. Zahvaljujem se listu“ Danas“ i vasem novinaru na prvom ovakvom objektivnom tekstu u vasem listu. Previse je bilo kod vas Mise Brkica i ostalih placenika koji su u sluzbi kapitalistickih tirana. Jos jednom,veliko hvala.

      1. Stav je u redu, međutim mogli bi malo bolje da se uputiti u temu.
        Preduzetnici, koje nazivate paušalnii „tezgaroši“ plaćaju i porez kao i sve doprinose po rešenju nadležne poreske službe. Nema nikakve potrebe da se ti ljudi prozivaju, to su velikom većinom dobri građani koji plaćaju porez i do sada nisu blokirali saobraćaj niti na bilo koji drugi način ugrožavali druge.

    1. Savrseno! Zaboravili ste majstore svakojakih struka, koji prirodno rade na crno, ni ne razmisljaju o penziji, a ni jedan se nije obogatio. O zemljoradnicima I stocarima, bolje I da ne pocinjemo. Najstrasnije je sto se socijalni sistemi ruse I u Nemackoj, pa sta je ostalo za druge?!

  1. Otkrio covek rupu na saksiji! Na zalost tu rupu ne vidi 90% ljudi koji su mislili da ce im kapitalizam doneti bogatstvo, pa u to ime slupali sve sto su imali.

  2. Nisam verovao da cu ikada nesto slicno procitati u nasim medijima… svaka cast… jedino nije spomenuta presuda EU SUDA PRAVDE iz Leksemburga protiv UBERa koja se odnosi i na CarGo i daje taksistima nedvosmisleno pravo na tuzbu… ono sto treba uraditi je urediti taksi sluzbu ali ne po kriterijumima onih koji bi profit bez volana, vec u funkciji zadovoljenja potreba gradjana i nesmetane egzistencije taxista i ostalih ljudi koji rade u tom sektoru…

  3. Bila jednom jedna ulica u Beogradu pod imenom Bulevar revolucije u zemlji čijeg se imena više ne sećam čiji sam neinovativni vojnik bio,onaj vojnik „ja taj i taj zaklinjem se da ću časno..“… U toj ulici su se prodavale kifle i tekao je saobraćaj i dim,bilo je fukare a tu je bio i guzonjin sin. E sad zbog guzonje i njegovog sina i „vesele“ situacije u zemlji u toj ulici su se pored raznih preduzetnika ispred njihovih radnji pojavili neki revolucionarni alternativno inovativni trgovci. Raja je mogla da kupi sve po nižoj ceni ,od igle do lokomotive baš tu ispred radnji pekara,lekara,apotekara sa haube auta,sa i iz gajbice,iz kanistera,sklepane tezge.. Kupovao sam i ja,cigare,Stoličnaju,devize,gorivo,gaće. Bili su baš ljuti oni pravi preduzetnici koji su toj državi plaćali namete i u takvoj situaciji u zemlji gde je prvi reket bio baš guzonjin sin samo ne u tenisu. Baš su bili ljuti. E oda je neko od guzonja rešio da bude još inivativniji pa je ove revolucionare od trgovaca nabio u jedan prostor zvani „Depo“. Naravno i dalje revolucionari nisu plaćali ništa državi veseloj već samo prvom reketu što im je i dalje omogućavalo da budu mogo bolje snabdeveni i da budu jeftiniji. I tako jednog dana nestade guzonjin sin,ode negde da nosi gajbice,nestade guzonja i gle čuda izgore „Depo“. Ne,nisu studenti upalili žito.. Dolazile su i odlazile razne guzonje kasnije,vremenom uz pratnju trendova počeli su da dolaze i razni gospodari prstenova sa svojim hobitima i sve je postalo dostupno na klik preko ekrana telefona,kurva,droga,štek za jedno i drugo i to je možda nekome super ali fini divlji taxista kurva na klik koji pruža uslugu pomoći na putu i daje procenat it makrou pod zaštitom hobita.. U ovoj „srednjoj zemlji“ ,u ovom gradu i dalje za većinu postoji ulica sa nazivom „Bulevar revolucije“,tu živim ali ošišani hobit meni kao vojniku pod zakletvom nekoj zemji neće reći juriš ni mirno.. doći će student..

  4. Bravo za tekst, prikazana suština poslovanja i propagande Car go-a
    „Dakle, firmu i njenu novu digitalnu buržoaziju ovakvi radnici ne koštaju ništa, dok od njih komotno cede svoj profit. Što je genijalno i inovativno otprilike kao u fabrikama u Mančesteru u 19. veku. Stotinu mu Komunističkih manifesta i Nemačkih ideologija, jedino što je tu inovativno jeste što su nas ubedili da je u pitanju nešto inovativno.“ Još jednom bravo!

    1. Surovo i do kraja istinito,beogradjani su prepoznali o kakvoj se inovativnoj prevari radi,taxi taxistima!!!

  5. Na tim prostorima, pa i u citavoj Evropi, nista novo, sve je to ogrezlo u komunizam do koske. Autoru uglavnom svaka cast na tekstovima, ali ovo ovde mnogo odise komunizmom. Konkretno ovaj deo, koji se posle jos retzvija: “ …„frilenseri“ ili „digitalni nomadi“, puni slobode i kreativnog duha, ali zato bez zdravstvenog, penzionog i socijalnog osiguranja kao drangulija ispalih iz mode…“. Žao mi je,ali to jeste tako kako pise. Te stvari su „izasle iz mode“, zato sto su ekonomski neisplative priramidalne seme, i to treba svuda da bude kako je jedino priridno – da svako bira da li ce uplacivati zdravstveno i penziono osiguranje, ili ce mozda ulagati u nesto drugo umesto toga, ili nece ni ulagati ni u sta, bitno je da bude stvar izbora. Sve ostalo je neprirodno i ekonomski neisplativo. Komunizam.

    Jedino sto ja zameram prici o CarGo-u koji je definitivno civilizacijski napredak, to je kao i uvek sto se radi na tim prostorima, umesto da se brze bolje „pusti“ pa kao treba i pozove kompanija kao Uber, oni tu na tim prostorima zato sto su ksenofobi, lokalpatriote i zaparlozeni palancani, „miniraju“ tzv zakonima „strane“ kompanije da bi pravili mikro „nase a isto“. To je ista prica kao sa onim Idolom koji je bio uzor za Grand sou i slicne ljige, pa onda ima X casopisa kojio su isto to, bedna kopija originalnog casopisa svetskog kvaliteta, koji je mozda i izlazio tu pa je nestao zbog nedostatka kupaca, i tako dalje.

    Mozda nekome padne na pamet da pravi i nekakav lokal Netflix, ko zna. Vec se hvale da prave nekakve serije koje su „kao Netflix“. OK, samo zasto bih ja hteo da gledam lokalpatriotske serije koje su „kao Netflix“ ako imam originalni Netflix? To je odvratno, jer se lokal-ljige nikada ne mogu meriti sa pravim kompanijama koje su se iskalile na pravom trzistu. Evo oko CarGo ova travestija koju je govorio neki profesor na TV, ako je istinita, kao CarGo je nudio taksistima posao i fiksnu platu od 100,000 din da se ne bune! Ako je istina, kakvo je to kompletno zaumlje? Fantasticna abnormalnost. Pa taksista u Parizu ili Londonu treba dobro da se potrudi da zaradi tu sumu, neto. Eto, i to je isto komunizam, ako je istina. Cela ta teritorija je neverovatno ogrezla u komunizam, a civilizacijski je vec oko 50 godina iza progresivnog sveta, i ovako ogrezla u komunizam, tesko da ce ga ikada stici.

    1. Vama je izgleda sve komunizam, a da ne znate ni da ga nigde u svetu bilo nije, osim ako ne mislite na prakomunizam, tj. praistorisjsku zajedničku zemljišnu svojinu! Naučite da je KOMUNIZAM BEZKLASNO DRUŠTVO SA VISOKO RAZVIJENIM PROIZVODNIM SNAGAMA KOJE ZADOVOLJAVAJU SVE POTREBE DRUŠTVA BEZ DRŽAVE! Zato je sve ovo pisanije o ogrezlosti u komunizam samo čista glupist ili možda bolje reći buržoaska ideologija kalemljena na sitnoburžoaski pogled na svet!
      Ovako je isto Radiša Brzak dobro poznavao komunizam i Kapital za jedno popodne!
      Koliko su ljude zaglupeli razni buržoaski ideolozi, kao one u SAD da tamo sve proglase komunizmom, ako neko samo malo zatraži više oporezivanje kapitala ili bolju zdravstvenu zaštitu!
      Jadno je koliko su ljudi ogrezli u buržoaskom načinu razmišljanja pa i za najosnovije ljudske potrebe kao zdravsveno osiguranje i obrazovanje traže ekonomsku isplativost! Pa u klasnom društvu osim ekstremne manjine koja prisvaja totalni višak vrednosti ostalima ništa nije ekonomski isplativo!
      Vi kao da ste se obrazovali o pojmu komunizam iz holivudskih filmova i američkih predsedniks jer je ovo besmieno što ste navodili kao komunizam!

    2. „Stvar izbora“ je vrlo nezgodna stvar i verovali ili ne, ima svoje granice do kojih je pozitivna. Primera radi, ako neko kao mlad napravi izbor da sav novac koji zaradi potrosi na lep zivot, dok je mlad jelte, sta cemo raditi za nekoliko decenija kada ispred nas bude stajao starac od 80 godina, gladan i bolestan, hocemo li mu pomoci? … ako necemo, sledeci mantru „sam je kriv“, kako se tacno razlikujemo od (nekih!) zivotinja i da li smo blizu vracanja lapota?
      … ali ako humanost jos uvek postoji i ako hocemo, zar onda nije logicno uvesti obavezu ostavljanja para sa strane za penziju, uplacivanje zdravstvenog itd. kako bi taj (humani) sistem uopste mogao da bude odrziv?

  6. Odavno nisam procitao ovako sjajan clanak. Bravo za autora i Danas.Napokon neko sa svojim mozgom…

  7. Bravo Aleksej, ovo je jedini smislen tekst u moru besmislenih i kratkovidih povodom Kar go vs Taksisti. Kad polemišem sa prijateljima oko ovo teme i kažem: jednog dana će i hirurg postati uber hirurg, uber profesor, uber pravnik, uber, uber…i tad će biti kasno za društvo u celini – oni me zblanuto gledaju jer to im nije ni padalo na pamet..
    P.S. I samo da znate, kao što postoje ovakvi i onakvi taksisti – tako postoje i ovakve i onakve stranke koje ti isti taksisti voze – ako razumete šta hoću da kažem. A pretpostavljam da bih i ja stavljao peškir oko vrata da vozim po letnjoj vručini nekih na pr. nekih 8-9 sati i da te klima hladi a sunce kroz šoferku prži li prži.. Ima toga jos, ali drugom zgodom…

  8. Odlican tekst, samo sto se kolumnista nije usudio da prognozira buducnost, pa je samo dao svoje misljenje o temi, a kljucna stvar je upravo ono sto je pomenuo u uvodu, nas ce zaista za koju deceniju voziti priuceni piloti i operisati kvazi-hirurzi koji su skupili najvise lajkova. Kapitalizam je odavno skrenuo u corsokak istorije iz koga nema povratka.

  9. Alekseju, majstore, o „tom golom caru“…. sve je to tačno, nesporno i sjajno, ali to nije sve!
    Nekako mi ostaje utisak nedorečenosti. O taksistima, ovim staromodnim, imalo bi se dosta toga pisati, a ja sam nikad ih ne koristim, sem naravno kad žena baš….

  10. autor texta se izlupetao nevidjeno. ja zivim u Engleskoj i iskljucivo koristim UBER. kad pozovem odmah izbaci cenu za trazenu lokaciju nekad, izbaci ime i prezime vozaca koji ce te voziti, izbaci njegov broj pod kojim je registrovan kao vozac i izbaci registraciju kola u koja trebas da sednes. sva kola su cista besprekorno. Letos sam se u Beogradu vozila u prljavom taksiju gde je smrdelo, sediste je imalo ogromnu fleku, a vozacu nije radila klima na 35 stepeni. znaci do odredista sam mislila da cu se ispovracati od smrada, a otvoreni prozori da zamaskiraju smrad i zamene klimu. tako da beogradski taxisti treba da vas oduvaju UBER i ostali….

    1. Znaci osmocasovno radno vreme, zdravstvenu i socijalnu zastitu, izdvajanja za penziju kako bi imali dostojanstvenu starost i ostale trice i kucine treba odbaciti jer nam je tesko da propisima regulisemo da taksi ne sme biti prljav, da mora raditi klima i sve ostalo sto si (opravdano) zamerila?
      Zapitas li se mozda na ustrb cega je jeftiniji prevoz koji preferiras i koji (diskutabilno – zavisti od slucaja do slucaja) jeste bolji od regularnog TAXI-ja kada „usput“ mora da plati i 30% vlasnicima aplikacije?

    2. O Londonu i Uberu…kad su neki kako vi volite da kazete englezi hepening ili po nasem dogadjani taj isti uber izbaci cenu voznje koja je inace u regularnim uslovima i samo kaze , puta dva ili puta tri……..Cesto ispadnu i skuplji od regularnog taksija ako ne racunamo one Londonske uniformisane koji su svet za sebe….Oko Bgd i taxija… vecina taksi vozila su do 10 godina starosti i bar 90 % ima klimu, to moze svako ko s vremena na vreme koristi taxi potvrditi…i za kraj gospodjo iz Londona, ako vam u Bgd smrdi nemojte bre ni dolaziti i problem resen, Za autora teksta svaka cast.

  11. Retko se imam i slično mišljenje kao pisac ove kolumne, ali sam ovog puta odlučio da probam da komentarišem ovaj tekst, jer je pogrešan na mnogo načina. Upotrebljene analogije su loše, a njegovo poznavanje zanimanja i poslova koje je autor „potkačio“ deluje nedovoljno. Niti je taksista, još manje programer, a sigurno nije pilot. Čovek o svemu ima stav, a ništa ne shvata. Prevoz *NIJE* luksuz, lekar mora da ima licencu da bi mogao legalno da ima praksu, pilot isto, ali taksista… e on dobija od nekog autoriteta doživotno pravo da vozi, broj dozvola je ograničen… Po kom tačno kriterijumu i zašto? Zašto braniti ljudima da i oni budu taksisti? E da, sad najveći zlikovci: programeri… Ti ljudi koji posluju preko agencija plaćaju doprinose kao preduzetnici i to po prilično visoke, imajući u vidu da Freelancing nije klasično zaposlenje, ništa tu nije sigurno, naprotiv. Posao se izuzetno lako izgubi ako „kiksnete“. Kada stupe na snagu najavljene promene, verovatno će i broj tih, autoru mrskih agencija biti manji, pa će to biti rešeno. Na isti način rade i glumci, reditelji. Jedino se ne smeju dirati lekari, taksisti i advokati. Oni imaju potencijal da ucene i to se ne stide da čine. Ljudi, shvatite da je jedina konstanta promena. Menja se društvo, tehnologija, propisi, sve…

    1. Upravo ste priznali da car go i hrvatski kameno nerade u skladu sa zakonom i ustavom. Dali je po ustavu ograničavanje broja taxi dozvola ili nije nerešiva se siledžijstvom nad istim tj. radom bez dozvole nadležnih organa. Prvo promeniš i zakon i ustav ako može i treba pa radiš. Zabunu su ustvari napravili korumpirani političari kojima ove dve nelegalne firme plaćaju reket.

  12. Od kako traje rat između kartela i IT „napretka“, ovo je tek drugi ili treći članak gde autor poznaje materiju, čitaoci većinom nisu na nivou neobrazovane većine i argumenata primerenim rialiti emisijama. I zamislite, znaju da se u Mančesteru u 19. veku desilo nešto drugo, a ne fudbalska utakmica. Bravo

Ostavite komentar


Dijalog

Naslovna strana

Naslovna strana za 8. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Panović, novinar

Mislim da bi bilo krajnje pošteno i odgovorno da se ljudi koji zaista vole Danas učlane u Klub čitalaca Danasa.