Borba za Zemun 1Foto: Luca Marziale / Danas

Opština Zemun je donela odluku da se u blizini Dunavskog keja, tačnije pored solitera koji se popularno nazivaju „belaći“, izgradi parking na zelenoj površini koja pripada ulicama Kej oslobođenja i Karađorđeva.

Shodno tome, nakon raspisane javne nabavke preduzeće „Parking servis“ je dodelilo ugovor o izgradnji parkinga, vredan oko 765 hiljada evra, grupi ponuđača u kojoj su DBS, Resa gradnja, Road Design, RAS inženjering niskogradnja i JKP „Beograd put“.

Izgradnji parkinga pak protivi se inicijativa „Borba za Zemun!“, koja je za vikend organizovala skupljanje potpisa građana koji će biti predati nadležnima u opštini kako bi se sprečilo uništavanje zelene površine u blizini Dunavskog keja.

„Borba za Zemun!“ ističe da se protivi izgradnji parkinga jer bi na taj način stanovnici „belaća“ ostali bez zelene površine neophodne kako njima i njihovoj deci tako i kućnim ljubimcima. Problem predstavlja i to što stanare solitera u tom delu Zemuna niko od nadležnih nije pitao da li žele da ostanu bez svoje zelene površine. U slučaju da se na tom mestu izgradi parking, propao bi trud stanara „belaća“ koji su nedavno na inicijativu „Borbe za Zemun!“ na obližnjoj livadi zasadili 100 sadnica belih jasenova, koje je građanima Zemuna uz podršku opštine delila Nemačka ogranizacija za međunarodnu saradnju (GIZ).

Kako tvrdi inicijativa „Borba za Zemun!“, koja u svojim redovima okuplja i veliki broj stanara „belaća“, odluka opštine da izgradi parking je suprotna urbanističkom planu koji predviđa da na tom prostoru može da bude izgrađena škola ili „građevine namenjene kulturi i sportu“. Iz te inicijative ističu da je izgradnja parkinga u Zemunu nužna, ali da ona treba da bude realizovana na nekoj drugoj lokaciji a nikako na zelenoj površini.

Ako se sagledaju argumenti koje inicijativa „Borba za Zemun!“ iznosi zbog čega na zelenoj površini „belaća“ ne treba izgraditi parking, sa pravom se može konstatovati da su oni potpuno ispravni i razložni. Za takav rezon postoje dva dobra razloga. Prvi je taj da u urbanim sredinama zelena površina predstavlja „pluća grada“ te da je veoma bitna za zdravlje i razonodu stanara.

Zelene površine ne služe samo kao ukras već imaju i svoju svrhu. Da nemaju, u gradovima uopšte ne bi ni postojale. Zemun ima dosta asfaltiranih površina koje bi mogle da budu preuređene u parking tako da ne postoji potreba za betoniranjem zelenila. Drugi razlog je taj što je očito da je odluka o izgradnji parkinga doneta u interesu privatnog kapitala a ne građana Zemuna. Ako na livadi kod „belaća“ nikne parking, od toga će korist imati samo vlasnici firmi angažovanih na izvođenju radova kao i vlasnici splavova i drugih ugostiteljskih objekata na Dunavskom keju.

Dakle, javni interes, a to je zelena površina, biće podređen profitu koji treba da ostvare privatni preduzetnici. Logika pak nalaže da opštini na prvom mestu treba da budu isključivo interesi građana koji na izborima odlučuju ko će vladati Zemunom a ne nečiji drugi.

U svakom slučaju, kako u Zemunu tako i u svim drugim opštinama Beograda, pravednu borbu stanara za očuvanje zelenih površina treba zdušno podržati.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari