Parola snađi se 1

Bezbroj puta vam se desilo da uđete u prepuno vozilo gradskog prevoza i da posle nekoliko trenutaka začujete dobro poznato „dobar dan“ ili „dobro veće“ kontrola.

Takođe vam se bezbroj puta desilo da u prepunom vozilu dok se jednom rukom držite za šipku, jer nemate gde da se naslonite, posežete za džep ili torbu kako bi ste izvadili vašu bus plus karticu i nadate se da nećete da padnete jer se kontrola obavlja u vozilu koje je u pokretu. Jedino o čemu razmišljate u tom trenutku je da vozač ne zakoči naglo jer ćete se sudariti sa drugim putnicima. Isto tako da biste pokazali kartu nadležnom licu morate da se izborite i sa putnicima koji nemaju istu pa u grupi gurajući se pokušavaju da se domognu vrata i kriju se iza vas kako bi izbegli kontrolore.

Dakle morate da posedujete prilične akrobatske sposobnosti da bi ste pokazali kartu kontroloru. I na sve to iako vidi da se maksimalno mučite da budete odgovorni kako bi mogao da obavi svoj posao kontrolor neumoljivo stoji pored vas sa podozrivim pogledom zašto to sve tako dugo traje, da li je to neki trik da izbegnete pokazivanje bus plus karte a on ili ona ostane bez pretpostavljam bonusa za uhvaćenog švercera.

Bez obzira što nemam ni trunku radničke solidarnosti sa bus plus kontrolorima i pre bih bio beskućnik nego se bavio tim poslom koji podrazumeva svakodnevno postrojavanje sirotinje moram da priznam da ni njima nije ni malo lako. Naime i oni moraju da paze da ne padnu dok proveravaju karte a verovatno strahuju da pri padu ne oštete aparate koji su vlasništvo Apeksa a na kojima proveravaju da li je karta validna ili ne. Nekada su prinuđeni da nadljudskim naporima prolaze kroz neverovatne gužve u vozilu ne bi li obavili svoj posao.

Iz svega izrečenog se može zaključiti da privatno preduzeće Apeks u svojoj želji da dođe do profita, samo na osnovu toga što je implementiralo bus plus sistem, ne štedi ni putnike ni svoje zaposlene kontrolore. Ne znam koliko bi para Apeks „izgubio“ kada bi recimo njihovi kontrolori besplatno delili putnicima trake koje mogu da se stave oko vrata a na njih zakači bus plus kartica, slične onima koje se dele na raznim konferencijama. Putnici bi onda lakše dolazili do svojih karata i opasnost da padnu ili slučajno udare nekog dok traje kontrola bi bila manja. Time bi i posao kontrolora bio olakšan. Isto tako da su kontrolori obučeni u uniforme putnici bi ih lako primetili još na stanici i pripremili bi karte za pregled.

Ono što svakako treba konstatovati da je aktuelni način kontrole nepraktičan, zamoran i na štetu putnika. To je i još jedan u nizu dokaza da je funkcionisanje bus plus sistema u Beogradu apsolutno nepotrebno. Kada istekne ugovor sa Apeksom gradske vlasti nikako ne smeju da ga obnove. Ako besplatan prevoz postoji u razvijenim gradovima širom sveta nema razloga da ga ne bude i u Beogradu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari