Botičelijeva Venera "postala" influenserka: Kampanja od devet miliona evra uzrujala Italijane 1Foto: Italia,Open to meraviglia/YouTube snimak ekrana

Tek što se pojavila, nova kampanja poznatog italijanskog studija „Armando Testa“ po nalogu italijanskog Ministarstva turizma izazvala je žučne polemike među Italijanima.

Kako piše RTS, kampanja „Open to meraviglia“ je koštala devet miliona evra, a većini se ne dopada kako se Botičelijeva Venera kao influeserka slika po poznatim italijanskim gradovima.

Botičelijeva Venera "postala" influenserka: Kampanja od devet miliona evra uzrujala Italijane 2
Foto: Italia,Open to meraviglia/YouTube snimak ekrana

To je zato što smatraju da je banalna i da je zasnovana na opštim mestima. U kampanji koja je koštala devet miliona evra uglavnom su korišćene fotografije i video-snimci iz onlajn arhiva koji se mogu kupiti za nekoliko stotina evra.

„Venera kao influenserka uzeće za ruku posetioce iz sveta i povešće ih u obilazak i otkrivanje naše zemlje: to je gostoprimstvo 3.0 Botičelijeve Venere koja pozajmljuje svoje lice kako bi predstavila naše lepote, naše velike, poznate gradove kao i najskrivenije kutke Italije“, stoji na zvaničnoj veb-stranici Enita, Nacionalne agencije za turizam, a prenosi RTS.

Kritike

Za kampanju su izabrana četiri simbola: Venecija, Rim, Polinjano na moru i Jezero Komo, a Venera, u ulozi influenserke koja je smršala u odnosu na njene osnovne obline iz 15. veka, samo je jedan od povoda za polemiku. Italijani ne razumeju zašto jede napuljsku picu na terasi jezera Komo, uz grožđe iz Pijemonta i limun, najverovatnije iz Sorenta. Zašto mora da slika selfije na trgu Svetog Marka u Veneciji i zašto je obučena kao moderne influenserke, a ne kako dolikuje Botičelijevoj Veneri.

https://youtu.be/EOw57LXR-_M

Kako prenosi RTS, Italijani takođe kritikuju slogan: „Opet to meraviglia“ koji kombinuje engleski i italijanski u jedan nepostojeći jezik kao i činjenicu da nije na vreme kupljen domen pod nazivom opentomeraviglia kao ni profili na društvenim mrežama.

Kampanja delom snimljena u Sloveniji

Kampanja za koju je potrošeno devet miliona evra, delom bez ikakvog razloga, s obzirom na lepote Italije, snimljena je u Sloveniji što je javnosti otkrio reditelj Masimilijano Milić iz kompanije „Terroir Films“ koji je to napisao na svom profilu na Fejsbuku.

Botičelijeva Venera "postala" influenserka: Kampanja od devet miliona evra uzrujala Italijane 3
Foto: Italia,Open to meraviglia/YouTube snimak ekrana

„Kako italijansko Ministarstvo turizma promoviše Made in Italy? Videom koji je delom snimljen u vinarskom podrumu ‘Vina Cotar’ koje se nalazi na 20 minuta od Trsta. Video zapravo i nije snimljen namenski za ovu kampanju već je uzet iz arhive baze foto i video materijala Artgrid za 600 dolara.“, prenosi RTS.

Anđelo Boneli i Eleonora Evi iz stranke Zelena Evropa i Zelene i leve alijanse, izjavili su da je kampanja koju vodi Danijela Santanke, ne samo oličenje lošeg ukusa već i lošeg kvaliteta i užasnog dizajna.

Naime, u strankama zelenih podvlače da je novac Italijana, koji će svetu biti predstavljeni na stereotipan način, utrošen na zaista loš način. Oni takođe podvlače da je video snimljen u Sloveniji, da je Venera influenserka prosto u Fotošopu „zalepljena“ na slike uzete sa onlajn platformi za nekoliko stotina evra.

Botičelijeva Venera "postala" influenserka: Kampanja od devet miliona evra uzrujala Italijane 4
Foto: Italia,Open to meraviglia/YouTube snimak ekrana

Anđelo Boneli i Eleonora Evi se dalje pitaju da li je moguće da je za predstavljanje zemlje izabrana kampanja tako niskog kvaliteta kao da ju je uradio stažista, a ne jedna vrlo poznata i renominarana agencija i dodaju: „Umesto ‘open to meravglia’ trebalo bi da se zove ‘Open to spreco dei soldi dei cittadini’“ (Otvoreni za rasipanje novca građana).

Odgovor ministarke turizma

Ministarka turizma, Danijela Santanke, pokušava da se odbrani od kritika izjavama tipa: „Videla sam mimove na internetu i slatko sam se smejala. Izabrala sam Botičelijevu Veneru jer je ikona koja je poznata u celom svetu i simbol naše zemlje. Cilj ove kampanje jeste da se približimo mladima tako da smo iskoristili alate i jezik koji im je blizak. Kampanja košta devet miliona evra jer u to ulaze svi troškovi, reklame na velikim međunarodnim aerodromima, stanicama, gradovima od Amerike do Indije. Zaista ne razumem ove kritike“, kazala je ministarka, a prenosi RTS.

Botičelijeva Venera "postala" influenserka: Kampanja od devet miliona evra uzrujala Italijane 5
Foto: Italia,Open to meraviglia/YouTube snimak ekrana

Ona dodaje da je pica poznata u celom svetu, „deo je mediteranske dijete i naše kuhinje koju vole u celom svetu“.

Picu imitiraju i kopiraju svuda, rekla je ona.

„Mi posedujemo treći brend na svetu: Italija. Uvek govorim da ko dolazi iz inostranstva ne poznaje našu zemlju, njenu specifičnost, svi znaju samo za ‘Italija’. Napokon se turizam vraća na brojke iz 2019. godine i mislim da će ova godina biti još uspešnija. Videćemo na kraju godine, možda i baš zahvaljujući ovoj kampanji“, zaključuje italijanska ministarka turizma Danijela Santanke.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari