Bukara Željka Erkića "zaradio" Zoranov brk 1Hamlet Foto: Tatjana Galić Zetović

Iako nastala 1965. godine groteskna komedija Iva Brešana Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja ni malo nije izgubila na aktuelnosti.

To u reči reditelja potvrđuje Nikola Pejaković koji je ovaj komad postavio u Narodnom pozorištu Republike Srpske, videla ga je publika šeste festivalske večeri Dana Zorana Radmilovića u Zaječaru, zapisavši “ čini mi se da je, nakon sloma socijalističkog režima i nestanka same države Jugoslavije, ponovo došlo ono vrijeme kada je Brešanov Hamlet postao idealan tekst za postavljanje na scenu“. Zato je čitavu priču pomerio u vreme današnje.

-„Hamleta u Mrduši Donjoj“  u Narodnom pozorištu Republike Srpske radili smo zajedno, bio je to timski rad. Svi smo sve vreme na sceni, zajedno. Niko nema nekog posebnog izdvojenog prostora na sceni. Tu ideju imao je reditelj Nikola Pejaković koji je tu čitavu priču pomerio u današnje vreme i time približio likove. Rekao je da su ti likovi ovdašnji političari koji su iskoristili lov u mutnom, a korišćenje dijalekta koji oni, na žalost i danas imaju, olakšao je da ih prepoznamo i ostvarimo na sceni. – objašnjava Željko Erkić koji je za lik Bukare dobio nagradu za glumca večeri, Zoranov brk

– Ovo je jedna od najomiljenijih nagrada, jedna od najprestižnijih, za jednog glumca ovo je nagrada koju poželi da dobije, da radi ovaj posao upravo zbog ove nagrade. Naravno, postoji i ona glavna nagrada koja je još bolja i još veća, još značajnija. A i samo ime Zoran Radmilović sve govori – kazao je novinarima dobitnik Zoranovog brka Željko Erkić.

Glumački ansambl Narodnog pozorišta Republike Srpske je ovu priču o mentalitetu i nakaradnoj filozofiji života pretvorio u predstavu koja se bazira i na komediji i na kritici. Iako je od njenog nastajanja prošlo više od pola veka, vreme nije otupelo njenu oštricu, pa ona i danas podbada, kritikuje i izvrgava ruglu, govoreći o vlastoljubivosti, pohlepi i primitivizmu istovremeno  pokazujući da promena sistema ne znači i promenu mentaliteta. Zato bez imalo problema pronalazi put do današnjeg gledaoca. To su potvrdili i Zaječarci koji su dugotrajnim aplauzom pozdravili glumački ansambl Narodnog pozorišta Republike Srpske.

Na Festivalu malih pozorišnih  formi monodramu Ima neka tajna veza posvećenu srpskom pesniku, književniku i televizijskom autoru Dušku Trifunoviću izveo je glumac Milan Dimić. Dimić je sam  režirao, radio dramaturgiju, mesecima skupljao podatke i napravio koncept drame koja  prati život Trifunovića od odlaska iz Sarajeva do dolaska u Novi Sad.

-Ovom predstavom  pokušavam da oživim lik i delo  velikog umetnika koji je, čini mi se, nepravedno zapostavljen. Bio je vanvremenski pesnik i zainteresovao me je njegov skromni život. Zadatak nije bio nimalo lak, a u monodrami igram pisca u prvom liku. Pored Duška, pojavljuje se još šest likova koje suptilno uvlačim u čitavu priču. – objašnjava Milan Dimić čija je monodrama Ima neka tajna veza na Danima Branka Radičevića u Novom Sadu dobila Brankovu nagradu.

Međunarodni pozorišni festival 28. Dani Zorana Radmilovića ulazi u završnicu. Do petka, kada se festival zavrašava dodelom nagrada, publika će moći da vidi još po jednu predstavu u takmičarskoj konkurenciji. U glavnom programu to je komad Osama- kasaba u Njujorku Zvezdara teatra i Don Žuan iz Leušića u kojoj igra Mirko Adžić na Festivalu malih pozorišnih formi. U čast nagrađenih u petak veče monodramu Kod kuće/Kabul Narodnog pozorišta iz Beograda igraće Dušanka Stojanović Glid, a predstavu Brodolomke  Kazalište Moruzgva iz Zagreba.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari