Druga „polovina“ 25. Grada teatra počinje u znaku koprodukcije sa Bitef teatrom iz Beograda, Danteovom „Božanstvenom komedijom“, po konceptu i u koreografiji Edvarda Kluga, plesne predstave koja će premijerno biti izvedena u nedelju, na sceni Terase između crkava.


Ova nova saradnja, kako je rečeno na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Budvi, inicirana je uspehom prošlogodišnje zajedničke koreografske predstave, Šekspirovog „Otela“, tako da ovog leta na festival opet stižu igrači Bitef dens kompanije, predvođeni poznatim koreografom iz Rumunije, Edvardom Klugom.

– Pre godinu dana, kada mi je u Bitef teatru prvi put predloženo da uradim predstavu po motivima Danteove „Božanstvene komedije“, imao sam ideju da u ovom delu nekako proučimo ono što je neistraženo, što je bio i veliki izazov. Glavno pitanje je, međutim, bilo kako da savladamo ovaj ogroman komad i da ga pretočimo u pokret i igru, i u prvom trenutku, činilo mi se da je to samoubilački čin. Ironično, našao sam taj motiv u Danteovom ličnom „pokušaju samoubistva“, šetnja kraljevstvom mrtvih dok je još živ – rekao je Klug.

Kako je istakao, Dante je „Božanstvenu komediju“ napisao samo da bi pokazao svoju veliku ljubav prema jednoj ženi, i zato će u njegovoj verziji ovog dela publika videti Beatriče onakvu kakvu bi on voleo da ona bude. Klug je naglasio i da u ovoj inscenaciji jedne od najslavnijih ljubavnih priča italijanske i svetske književnosti, neće biti striktno podeljenih likova i definisanih uloga.

Na konferenciji za novinare predstavljeni su članovi Bitef dens kompanije koji igraju u predstavi – Ašhen Ataljanc, Nikola Tomašević, Strahinja Lacković, Miloš Isailović, Uroš Petronijević, Ana Ignjatović Zagorac, Nevena Jovanović i Milica Jevtić.

Po rečima Ašhen Ataljanc, koja drugi put nastupa pred publikom Grada teatra (1997. Ašhen Ataljanc i Konstantin Kostjukov gostovali su sa projektom „Samson i Dalila“, koji se na velelepnoj sceni igrao ispred zidina Starog grada, i ovu predstavu Baleta NP iz Beograda pratila je cela Budva), rad na novoj verziji „Božanstvene komedije“ bio je i za nju vrlo zanimljiv i pun izazova, iako je po motivima ovog istog dela već igrala u predstavi koju je režirao jedan drugi koreograf.

– I mada su priče iste, reč je o potpuno različitim predstavama, jer svaki koreograf na svoj način čita Dantea – rekla je Ašhen Ataljanc.

Muziku potpisuju Borut Kržišnik i Milko Lazar, a kostime Maja Mirković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari