Foto: Igor Ripak

Nadeždi je dodeljena nagrada u Galeriji Remont gde je u toku izložba finalista Nagrade D. B. Mangelos, pa se pored laureatkinog, mogu videti i radovi Dejana Clementa, Dejana Markovića, Dušana Rajića i Ivane Ranisavljević. Podsetimo, ovogodišnji žiri nagrade je radio u sastavu: Vjera Borozan, istoričarka umetnosti i kustoskinja, direktorka Narodnog muzeja Crne Gore, Jelena Mijić , umetnica, dobitnica Nagrade D. B. Mangelos za 2017, Milica Pekić , istoričarka umetnosti i kustoskinja Kiosk – platfrome za savremenu umetnost, Beograd, Dušan Savić, freelance kustos, Beograd i Stevan Vuković, teoretičar umetnosti, Beograd. Žiri je istakao kvalitet izložbe u celini uz konstataciju da ona daje uvid u relevantne prakse na ovdašnjoj savremenoj umetničkoj sceni. Prema njihovom mišljenju, nagrađena finalistkinja se istakla u odnosu na ostale jer je prikazala kapacitet da se na neposredan način bavi aktuelnim društvenim fenomenima – kroz svoj rad uspostavila je vezu između verbalnog žargona svoje generacije, traumatičnih tema društvene svakodnevnice i jezika savremene umetnosti.

Nadežda Kirćanski rođena je 1992 u Zrenjaninu. Završila je 2017. osnovne i master akademske studije na vajarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti (FLU) u Beogradu, na kojem je trenutno na prvoj godini doktorskih studija. Izlagala je na tri samostalne (nista spec 1.0, Dom Omladine; #RIP, Remont) i na više od 20 grupnih izložbi. Dobitnica je nagrade „Sreten Stojanović, profesor ALU“ za dostignuća u skulpturi 2017. godine. Organizatori Nagrade „Dimitrije Bašičević Mangelos“ su Fond „Ilija & Mangelos“, Novi Sad i Remont – nezavisna umetnička asocijacija, Beograd Nagradu je podržalo Ministarstvo za kulturu i informisanje Republike Srbije.