Diznijeva muzika i Novogodišnji matine na Kolarcu 1Foto: Promo

Muzika iz Diznijevih crtanih filmova i koncerti londonskog vokalnog sastava The Queen’s Six i renomiranih džez muzičara Vasila Hadžimanova i Matije Dedića očekuju nas 31. decembra u Kolarčevoj zadužbini.

Poslednji dan odlazeće godine počinjemo u 11 koncertom za najmlađe iz ciklusa Mala škola bontona -Kako se sluša koncert kada ćemo se družiti sa našim dobro poznatim drugarom Milošem Milovanovićem, dok će u muzičkom delu nastupiti Nemanja Nikolić kvartet sa muzikom iz Diznijevih crtanih filmova.

Nakon koncerta za najmlađe, na Novogodišnjem matineu od 16 časova nas očekuju koncerti renomiranih domaćih i inostranih umetnika.
Na veliku scenu Kolarca najpre izlazi londonski The Queen’s Six (Kraljičina šestorka), vokalni sekstet osnovan 2008. godine, na 450. godišnjicu krunisanja kraljice Elizabete I, čije ime koriste u svom nazivu.

Njihov repertoar proteže se daleko van horskih pulteva: od ranih napeva, razvijene renesansne polifonije, raskošnih madrigala i emotivnih narodnih pesama, do nadmoćnih aranžmana džez i pop numera.

Nakon gostiju iz Londona, nastupaju džez pijanisti Vasil Hadžimanov i Matija Dedić, koji iza sebe imaju brojne autorske albume i saradnju sa najvećim imenima džez i etno scene današnjice, muzičari koji su uveli balkanski melos u svetski džez.

Specijalna gošća na Novogodišnjem matineu biće zvezda jugoslovenske pop scene Bisera Veletanlić.

The Queen’s Six (Kraljičina šestorka) je vokalni sekstet osnovan 2008. godine, na 450. godišnjicu krunisanja kraljice Elizabete I, čije ime koriste u svom nazivu.

Svi članovi The Queen’s Six su zvanični pevači Kapele Svetog Đorđa pri kraljičinom dvoru u Vindzoru i svi žive unutar zidina zamka. Hor Kapele nastupa na oko osam službi nedeljno, kao i na privatnim i državnim događajima, često pred kraljevskom porodicom.

Njihov repertoar proteže se daleko van horskih pulteva: od ranih napeva, razvijene renesansne polifonije, raskošnih madrigala i emotivnih narodnih pesama, do nadmoćnih aranžmana džez i pop numera.

Vasil Hadžimanov je rođen u Beogradu, a klasično muzičko obrazovanje počeo je da stiče već sa pet godina. Završio je Srednju muzičku školu „Stevan Mokranjac“. Muzičko školovanje nastavio je kao stipendista Berkli koledža u Bostonu, gde je i diplomirao na odseku za klavir 1995. godine.

Tokom studija na Berkliju, nastupao je sa grupom Sveti sa Markom Đorđevićem i Batom Andonovim. Sa Paskal Bokarovim afro-pop bendom, išao je na turneju po SAD. U Njujorku je sarađivao sa poznatim muzičarima poput Dejvida Gilmora i Kris Čika. U isto vreme je radio u Tomandandy studiju kao muzički programer.

Po povratku u Srbiju 1997. godine, osniva Vasil Hadžimanov bend. Tada počinje njegov rad na spajanju etno muzičke baštine Balkana i zapadnih muzičkih podžanrova (džez, fank, wold music). Godine 2001. objavljen je prvi album Vasil Hadžimanov benda. Hadžimanov sarađuje i sa drugim bendovima, pa je bio i član Darkvud Dab, Bace Quartet, Trio Sveti i Vasil Hadžimanov piano trio. Prvi solistički koncert u karijeri održao je u Koncertnoj dvorani Banskog dvora u Banjaluci.

Diznijeva muzika i Novogodišnji matine na Kolarcu 2
Foto: Promo

Matija Dedić je jedan od najpoznatijih hrvatskih džez muzičara mlađe generacije. Klavir je počeo da uči sa pet godina. Pošto je odrastao u muzičkoj porodici, uz majku pevačicu Gabi Novak i oca kantautora Arsena Dedića, od malena je bio izložen uticajima različitih muzičkih žanrova. Rano je otkrio džez spoznavši velike mogućnosti apstraktnog i ličnog pogleda na muziku.

Diplomirao je na džez odseku Muzičke akademije u Gracu kod prof. Haralda Neuwirtha, privatno je pohađao časove kod Jamesa Taylora, Hala Galpera i Billa Dobinsa.

Nakon povratka svirao je u sastavima, Tamare Obrovac i Ladislava Fidrija, te kao gost uz Zagreb Jazz Portrait, a od samog je osnivanja član Boilers Quarteta. Uporedo vodi vlastite sastave.

Godine 1988. osnovao je svoj prvi trio s muzičarima iz sastava Tamare Obrovac: kontrabasistom Žigom Golobom i bubnjarom Krunom Levačićem. Tokom godina u njegovom triju su svirali i drugi poznati hrvatski džez muzičari. Sarađivao je sa poznatim džez muzičarima poput Boška Petrovića, trija Black Coffee, Quarteta Sensitive, Darka Jurkovića, Alvina Kvina, Martina Drua, Rona Ringvuda, Marka Marfija, Patricije Konte, Davida Gazarova, Đanija Basa, Majlsa Grifita, Žan-Luja Rasinfosea, Ance Pargel, Tomija Emanuela i Ignacija Beroe.

Osim s vodećim džez muzičarima povremeno je svirao i sa najpoznatijim hrvatskim muzičarima drugih žanrova poput Massima, Gibbonija, Olivera Dragojevića, Gabi Novak, Arsena Dedića, Lidije Bajuk, Ivane Husar, Maje Vučić, Marka Križana… Nastupao je u Italiji, Sloveniji, Nemačkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji, Brazilu, Belgiji, Turskoj, Španiji, Austriji, Francuskoj, Danskoj, Švedskoj, Švicarskoj, Mađarskoj i Grčkoj.

Komponuje za televiziju i pozorište. Dobitnik je nagrade Hrvatskog društva kompozitora kao najboljeg džez kompozitora, te je višestruki dobitnik nagrada Status za najboljeg džez pijanistu i Porin za najbolje džez albume. Godine 2002. bio je finalista takmičenja mladih džez pijanista na prestižnom Montreux Jazz Festivalu.

Objavio je četiri albuma sa sastavima Boilers Quartet, Boilers All Stars i Boilers Big Band. Godine 2006. sa belgijskim kontrabasistom Žan-Luj Rasinfoseom i češkim bubnjarom Marekom Patrmanom snimio je album Visiting Bruxelles. Na albumu Life of Flowers na kojem se ponovno predstavlja svestranim muzičarom svirajući sa muzičarima raznih stilova, uz njihove i vlastite izvodi i kompozicije Dore Pejačević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari