Filmski producent Vensan Maraval o stanju u filmskoj industriji: Postoji nešto prilično fascinantno u načinu na koji se naša industrija menja 1Foto: EPA/TRISTAN FEWINGS / POOL

Tema striminga bila je u fokusu prve večeri Konferencije kreativnih investitora održanoj u San Sebastijanu 19. septembra. Jedan od suosnivača produkcione kuće „Wild Bunch“, Vensan Maraval, ponudio je svoje viđenje trenutne situacije u svetu filma.

Tokom dugačke i opsežne sesije, Maravalu se pridružio Rog Saterlend iz kompanije „CAA Media Finance“, koji ga je pitao u kojoj meri je spreman da sarađuje sa Netfliksom, na šta je slavni producent odgovorio: „Naravno, spreman sam da radim s Netfliksom.“

„Wild Bunch“ je inače nedavno sklopio unosan ugovor sa popularnim striming servisom koji se ticao naslova iz japanskog Studija Gibli, a Maraval je takođe francuskom ogranku Netfliksa uspeo da proda novi film Džonija Depa pod nazivom „Žan du Bari“.

„Mislim da je to naša šansa“, rekao je Maraval o striming servisu i dodao: „I mislim da Netfliks ima koristi od prikazivanja njihovih filmova u bioskopu. Ako Netfliks želi da bude konkurent kompanijama sa većim kapitalom kao što su Amazon i Epl, njihova šansa je u saradnji sa bioskopima.“

Maraval je kasnije napomenuo da je veoma „optimističan“ u vezi sa Netfliksom i jedina rezerva koju ima u vezi rada sa njima je to što je njegova želja da bilo koji film čijom se produkcijom ili distribucijom bavi bude puštan u bioskopima.

Maravalovi komentari o striming serisima i bioskopskoj distribuciji brzo su podstakli Saterlenda da od njega traži mišljenje o lošem odnosu između Kanskog filmskog festivala i Netfliksa. „Wild Bunch“ je već godinama redovno prisutan na festivalu. Ove godine, kompanija je prikazala 12 filmova u okviru različitih festivalskih programa.

Filmovi Netfliksa, s druge strane, ne prikazuju se u zvaničnoj selekciji u Kanu od 2017. Tada je, naime, festival jasno stavio do znanja striming platformama da njihovi filmovi moraju da uđu u redovnu bioskopsku distribuciju ako žele da se takmiče za Zlatnu palmu i druge nagrade prestižnog festivala. Šef festivala u Kanu Tijeri Fremo pozvao je Netfliks da priloži svoje filmove za prikazivanje van konkurencije za nagrade, ali je popularni striming servis odbio ovaj predlog.

„Mislim da nije uloga festivala da bira filmove po načinu na koji se distribuiraju“, rekao je Maraval i dodao: „Kada ste šef festivala ili selektor, način na koji će film biti distribuiran po meni ne bi trebalo da bude presudan. Tijeri Fremo je odlučio da ne prihvati Netfliksove filmove. Smatram da je to greška.“

Kanski pristup Netfliksu nije bio jedini problem koji je Maraval identifikovao na međunarodnom festivalskom tržištu. Kasnije tokom prve večeri konferencije, Maraval je istakao da Venecijanski filmski festival takođe pravi grešku u odnosu sa Netfliksom, ali na drugačiji način.

„Mislim da Venecijanski filmski festival pravi potpuno suprotnu grešku, a to je da prva četiri dana ove filmske manifestacije izgledaju kao Netfliksov filmski festival“, rekao je on i elaborirao dalje: „Ted Sarandos je na crvenom tepihu i pozdravlja ljude. Kao da je Venecijanski festival prodao svoju dušu Netfliksu. Odbijanje filmova zato što se ne prikazuju u bioskopima je takođe velika greška. Moj stav je da filmovi treba da se biraju za festivale na osnovu njihovog kvaliteta i ničega više.“

Maraval je tokom razgovara na konferencije stigao da pomene i neke od svojih najvećih neuspeha, uključujući i propuštenu priliku da producira i distribuira hit film „Crni labud“ iz 2010, sa Natali Portman i Milom Kunis u glavnim ulogama. „Bio bih veoma bogat i mogao bih da zauvek ulažem u druge filmove“, rekao je on povodom ove propuštene šanse.

Podsećamo vas, „Crni labud“ je zaradio više od 300 miliona dolara od prodatih bioskopskih karata i bio je nominovan za pet Oskara.

Ipak, Maraval je rekao da je i dalje optimističan u pogledu budućnosti filmskog stvaralaštva i mogućnosti koje nude inovacije u biznisu.

„Naš posao je pun mogućnosti. Danas se svi žale da su opale posete bioskopima, ali industrija se sama obnavlja. To je kao da imate novi život“, rekao je on.

„Mislim da je veoma uzbuljivo raditi ovaj posao u današnje vreme. Događa se toliko stvari koje se nisu dešavale tokom prethodnih decenija kada ste imali samo bioskop, video distribuciju i televiziju. Gledam na ono što se danas dešava kao veliko polje mogućnosti. Postoji nešto prilično fascinantno u načinu na koji se naša industrija menja“, sumirao je Vensan Maraval svoj stav o filmskoj industriji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.