Filmski vodič od 23. do 30. maja 1

List Danas, za ljubitelje kinematografije, izdvaja projekcije koje se očekuju u narednih sedam dana na filmskim platnima. Svake sedmice donosimo nove preporuke.

23. maj – Mutafukaz

Film Mutafukaz biće prikazan danas u 3×2 Centar Alternativne Kulture u 21.30 sati.

„Anđelino je samo jedan od hiljada zgubidana koji žive u Dark Mit Sitiju, surovom megalopolisu u sunčanoj Kaliforniji. Danju, on juri ulicama grada raznoseći pice; noću, bespravno boravi u oronuloj hotelskoj sobi sa svojim drugarom Vinzom i vojskom bubašvaba koje su postale deo porodice. Nakon nesreće na motoru koju izazove božanska vizija Lune, crnokose devojke, mladi Anđelino počinje da oseća jake glavobolje u kombinaciji sa čudnim halucinacijama. Halucinacijama? Možda i ne… Bežeći od ljudi u crnim odelima, Anđelino je siguran da je postao meta. Ali zašto on? Nakon zastrašujuće potere, on je konačno uhvaćen i saznaje istinu o svom poreklu: on je pola čovek, pola Mačo – stvorenje koje potiče od tamne materije univerzuma. Da li će se pridružiti onima koji tajno eksploatišu svetske resurse… Ili će izabrati drugi put?“, upitano je u najavi događaja u vezi radnje ovog crtanog filma za odrasle.

24. maj – Živeti utopiju

Film „Živeti utopiju“ (Anarhizam i Španska revolucija 1936-1939) biće prikazan u petak, u UK Stari grad u 19 sati.

Filmski vodič od 23. do 30. maja 2Povodom najave filma stoji: ’’Lepo to u zvuči u teoriji, ali..“. Razvoj anarhističkog pokreta u Španiji krajem 19. i početkom 20. veka, te samoupravne fabrike, anarhosindikati, čitave oblasti kojima su radnici i radnice nehijerarhijski upravljali i upravljale, možda je najsvetljiji primer anarhističke prakse i pokazatelj da društvo bez države i gazda nije samo utopija – već može da postoji i funkcioniše“.

Organizatori događaja su u najavi istakli i to da je ’’Vivir la Utopia (Živeti Utopiju) jedinstveni dugometražni dokumentarac, koji beleži poreklo i evoluciju Španskog anarhističkog pokreta i njegovu važnu ulogu u Španskoj Revoluciji (1936-1939). Najveća zajednica te vrste u Evropi u to vreme, milioni seljaka i radnika uspešno su osnovali društvo zasnovano na jednakosti, uzajamnoj pomoći, participativnoj demokratiji i samoorganizaciji – sve to bez centralne države ili vlade.

Ovaj fascinantni, mada u velikoj meri nepoznat društveni eksperiment je na kraju uništen od strane snaga unutar i izvan Španije. Uz retke arhivske snimke i intervjue sa preživelim učesnicima, Živeti Utopiju je jedan od najvažnijih dokumentaraca o toj temi i ono što mu nedostaje u filmskom kvalitetu nadoknađuje strašću ljudi čiju priču govori. I posle gotovo čitavog veka od kraja Španske revolucije, CNT-AIT i FAI, dve najbitnije anarhističke organizacije u istoriji Španije i dalje postoje i okupljaju hiljade radnika i radnica u klasnoj borbi“.

25. maj – Grande punto

Film Grande punto biće prikazan u umetničkoj galeriji Kvaka 22 , u subotu u 21 sat.

Filmski vodič od 23. do 30. maja 3„U gradu u kom vlada vlasnik lokalne Televizije Dragan Zlokovic-Zli, zakonom su zabranjene knjige i kultura. Misteriozna naruciteljka Senka, angazuje tri privatna detektiva da svrgnu Zlokovica sa medijske vlasti. Preko vecitih studenata i ulicnog dilera knjiga, detektivi pronalaze umetnike u podzemnim hodnicima i mole ih za pomoc…“ istaknuto je u najavi povodom radnje filma i dodato da režiju potpisuje Vanja Hovan, rođen 1983. u Novom Sadu.

Diplomirao režiju na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Od 2002. do 2009. režirao šest kratkih filmova. Od 2007. zaposlen na Radio Televiziji Vojvodine. 2012. režirao silikoNSko proleće dokumentarni film o novosadskoj skateboarding sceni. 2018 režira prvi dugometražni film Grande Punto“.

26. maj – Mulholland Drive

Filmski vodič od 23. do 30. maja 4Film Mulholland Drive (Bulevar Zvezda) biće prikazan u kafiću Knjigodrom Topolska 18 u nedelju, u 20 časova.

Organizatori su povodom ovog dela čuvenog režisera istakli da „Dejvid Linč deluje na polju eksperimentalnog filma i ne stvara narativni tip filma. On konstruiše epizode, odnosno scene iz života koje treba da navedu gledaoca da sam rekonstruiše priču, ali koji ujedno afektivno deluje na publiku, gde se gubi svaki trag objektivnosti“.

28, 29. i 30. maj – Retrospektiva filmova Saše Petrovića

Majski program Jugoslovenske kinoteke obeležiće retrospektiva jednog od najznačajnijih srpskih reditelja Aleksandra Saše Petrovića, pa će film „Jedini izlaz“ biti prikazan u utorak u 18 časova u Kinoteci, kao film „Dvoje“ od 20 i 30. Sutradan će biti prikazani njegovi filmovi „Dani“ u 18 i „Tri“ od 20 i 30 sati, dok će film „Skupljači perja“ biti prikazan u četvrtak u 18 časova.

29. maj – Hladni novembar

Filmski vodič od 23. do 30. maja 5Film “Hladni novembar” otvoriće festival “Mirëdita, dobar dan!” u sredu, 29. maja u Centru za kulturnu dekontaminaciju, sa početkom u 20 sati. Ovaj film reditelja Ismeta Sijarine je u više navrata nominovan i nagrađivan na međunarodnim filmskim estivalima, istaknuto je u najavi događaja i dodato da se „radnja filma „Hladni ovembar“ dešava u periodu kada je raspad Jugoslavije u punom zamahu, kada je rat Hrvatskoj u toku i u trenutku kada jugoslovenski predsednik Slobodan Milošević vim snagama pokušava da umanji kosovsku autonomiju u okviru Jugoslavije. lbanska populacija na Kosovu je izložena pritiscima, masovno dobijaju otkaze u ržavnim i obrazovnim institucijama, a iako se početak rata ne nazire, želja Albanaca a nezavisnom državom sve je veća“.

Film „Hladni novembar“ prati Fadila, oca dvoje dece i zaposlenog u arhivi jedne ržavne institucije, a koji sa jačanjem tenzija i pritisaka od strane režima Slobodana iloševića biva primoran da bira između dve loše opcije, istaknuto je u vezi radnje ilma i dodato da je u pitanju „prvi je film koji je Kosovo predstavljao na San ebastian međunarodnom filmskom festivalu na kome je nominovan za nagradu u ategoriji „New directors“, a do sada je osvojio više nagrada i bio nominovan na egionalnim i međunarodnim filmskim festivalima“.

29. maj – Digitalni heroji 1.3 Priča o Pirate Bay

Film i diskusija: Digitalni heroji 1.3 Priča o Pirate Bay odviće se u UK Parobrod u sredu u 19 sati.

Filmski vodič od 23. do 30. maja 6U najavi događaja je istaknuto da u „eri digitalne transformacije, različiti pojedinci i grupe rade na tome da omoguće slobodan ili prijemčiv pristup bazama podataka i dokumenata, kako bi svaki pojedinac mogao da istraži, upozna ili se razonodi svim dostupno mogućim informacijama. Sa druge strane, velike korporacije, u sprezi sa vlastima, uspešno se bore na sve načine da kapitalizuju dostupne podatke, i time onemoguće slobodan protok informacija, zarad stvaranja profita. U okviru trilogije biće prikazana tri dokumentarna filma o nekoliko digitalnih heroja i njihovim borbama za doprinos većoj humanosti ovom društvu“.

Prvi dokumentarni film (TPB AFK) prati sudjenja 3 osnivača sajta PirateBay i borbu protiv umrežene sistemske strukture zaštite autorskih prava, procesima zaštite profita i kontrole interneta u korist velikih korporacija. Film je delom finansiran od strane Švedskog Ministarstva Kulture. Svetsku premijeru je imao na Berlinskom festivalu 2013. godine, istaknuto je povodom filma u najavi događaja.