
Na 22. Beogradskom festivalu igre gostuje poznati italijanski koreograf Silvija Gribaudi. Na ovogodišnje izdanje BFI stiže sa komadom „Gran žete“ (Grand jeté). Ovo jednosatno delo, premijerno izvedeno 2023. u Pragu, večeras i sutra biće na sceni Pozorišta na Terazijama.
– „Gran žete“ je jedan veliki, divan, prelep skok u baletu, u okviru kog pokušavam da se bavim savršenstvom. Komad se može gledati iz različitih uglova: kao odnos igrača i publike u duhovitoj predstavi ili kao predstava koja objašnjava različite baletske kodove predstavljene na drugačiji način. Za nas je ovo veoma važna produkcija jer je reč o udruženom radu dve trupe – „Zebra“ i MM kompanije za savremenu igru, što je u Italiji radak slučaj. To je bio veliki izazov, zajedno smo napravili odličnu predstavu. U kompaniji „Zebra“ u kojoj različiti koreografi rade za različitim igračima za „Gran žete“ odabrali su umetnike sa iskustvom u baletu i savremenoj igri, a kompanija MM poznata je kao jedna od najboljih trupa u Italiji – rekla je Silvija Gribaudi danas na konferenciji za novinare u sedištu Nacionalne fondacije za igru.

Ona je u razgovoru sa beogradskim novinarima naglasila da su „igrači MM kompanije fantastični, što daje mogućnost da se ide i izvan okvira tela, preispituju savršenost i njeni obrasci“.
-Balet traži savršenost, ali ne u formi da budemo njeni robovi – poruka je Silvije Gribaudi, koja je istakla i važnost originalne muzike Matea Frančeskinija i dizajna svetla Luke Serafinija za proces stvaranja komada „Gran žete“, koji je režirao Mikael Merola.
Enriko Moreli iz kompanije MM izjavio je da je jako srećan zbog saradnje sa Silivijom Gribaudi jer je to bila “mogućnost eksperimenta u svakom smislu, koji je pred igrače stalno postavljao nove izazove”. Inače, ona je u komadu “Gran žete” na sceni sa 10 igrača.
U Kompaniji MM smatraju da je “kao pokušaj bega od gravitacije, gran žete prilazni korak trenutne suspenzije i ‘bacanja’ sebe u zrak”, a da “istraživanje metaforičkog značenja ovog virtuoznog koraka u svakodnevnom životu, postaje prilika za izazivanje i pobunu protiv nepovratnosti bilo kojeg kraja”.
Italijanska štampa ocenjuje da se ovim komadom „torinska koreografkinja koja obožava da ruši stereotipe o savršenom telu, vraća svojoj omiljenoj temi sa suptilnom dozom ironije i robusno savremenim fizičkim pisanjem – na jeziku baletskog akademizma, fokusirajući se na najupečatljiviji korak velike virtuoznosti – gran žete, eksplozivni skok u kome se telo diže sa zemlje, cepajući vazduh sa nogama u špagi“.
„To je više od tehničkog čuda, dokaz postojanja, uvod, novi početak, kako smatra Gribaudi“, piše kritičar milanskog dnevnika Korijere dela sera.
Silvija Gribaudi u Italji važi za koreografa „široke specijalizacije u okviru scenskih umetnosti“. Više od dve decenije istražuje društveni uticaj tela, stavljajući u centar svog rada humor, komiku i odnos između publike i izvođača. Njeni komadi nagrađivani su i u Italiji i u inostranstvu. Često sarađuje sa MM kompanijom savremene igre, koja je prošle godine obeležila četvrt veka rada i ima podršku Ministarstva kulture Italije, Regiona Emilije Romanje i Grada Ređo Emilija.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.