Mirsad Purivatra: Postali smo platforma regionalne kinematografije 1

Misija Sarajevo film festivala je zapravo otkrivanje i promocija mladih talentovanih filmskih profesionalaca iz našeg regiona.

Mi smo ispunili svoj cilj da naš festival postane platforma regionalne kinematografije, mjesto na kojem autori, predstavnici svjetskih festivala, filmske industrije, mogu vidjeti šta je to što naša regija može da ponudi. U tom smislu, SFF je kao odskočna daska za mlade autore. Mladi filmski autori dolaze i biraju Sarajevo kao mjesto premijernih prikazivanja za svoja često debitantska ostvarenja. Nerijetko se upravo u Sarajevu upoznaju i razmjenjuju iskustva ili dogovaraju saradnje sa nekim od vodećih filmskih autora današnjice. Oni ovdje započinju svoje karijere, ostvaruju prve značajne kontakte u svijetu filmske industrije, a onda odlaze u svijet, da bi se opet vratili u Sarajevo kao profesionalci sa svojim novim ostvarenjima – kaže u razgovoru za Danas Mirsad Purivatra, direktor Sarajevskog film festivala.

On podseća da je „ove godine u programu 266 filmova iz 56 zemalja u 18 programa, sa 52 svjetske i 23 međunarodne premijere“, uz ocenu da je to „jedna od najjačih selekcija u posljednjih 15 godina“. Kao jednu od karakteristika ovogodišnjeg programa ističe „jačanje dokumentarne selekcije kao i novi projekti dokumentarnih i TV serija“.

– Mi stalno radimo na unaprjeđenju koncepta festivala, pratimo promjene u filmskoj industriji, ali i pokušavamo razumjeti i prepoznati potrebe naše publike. Kako nas budžetski okviri ograničavaju u programiranju, veoma pomno biramo sadržaje, uvijek preferiramo kvalitet u odnosu na kvantitet. Možda izgleda jednostavno, ali cijeli tim ljudi naporno radi 12 mjeseci na programu Festivala koji traje osam dana. Iz godine u godinu radimo na jačanju programa, otkrivanju novih talenata, promoviranju autora iz regije – napominje sagovornik Danasa.

Mirsad Purivatra je otvoren i kad je reč o finansijama:

– Budžet Sarajevo film festivala iznosi 1,2 miliona. Podrška institucija Festivalu, na svim nivoima je u zadnjih nekoliko godina pala na manje od 30 posto budžeta SFF-a, što je u uporedbi sa značajnim evropskim festivalima izuzetno nizak procenat. Sponzorski ugovori donose oko 40 odsto naših prihoda i vrlo su stabilni. Oko 20 posto budžeta dolazi iz evropskih fondova, a ostatak od prihoda putem ulaznica – objašnjava direktor SFF.

Purivatra ukazuje na upravo objavljenu studiju o ekonomskom, kulturnom i društvenom uticaju SFF-a, koju je kao nezavisno istraživanje sprovela vodeća konsultantska kuća za kreativne industrije Olsberg SPI iz Velike Britanije.

– Na svaku uloženu marku u Festival iz javnih sredstava bosanskohercegovačke institucije na svim nivoima i EU fondovi ostvaruje se povrat od 2,11 konvertibilne marke na ime poreskih prihoda. Dio studije se bavi i komparativnom analizom SFF-a i nekoliko velikih evropskih festivala. Iako imamo relativno mali budžet u odnosu na, recimo, San Sebastian film festival, uticaj SFF-a na sredinu je gledano u proporcijama puno jači i značajniji.

Purivatra ističe da su „rezultati ove iste studije pokazali su i kakav utjecaj SFF ima na filmsku industriju“.

– Osim što ima presudan značaj za odgoj više generacija angažovanih filmskih gledalaca, u zaključku studije navodi se i da Festival istovremeno daje ključan doprinos razvoju filmske industrije i filmskih sadržaja, prvenstveno u jugoistočnoj Evropi, ali i u širim evropskim i globalnim okvirima. Predstavnici filmske industrije Festival su opisali kao mjesto gdje mogu ostvariti pristup finansijskim sredstvima i dogovoriti saradnju, i ocijenili da je SFF pozitivno uticao na kvalitetu regionalnih filmskih projekata. Podaci CineLinka, prema kojima svaki treći filmski projekt koji učestvuje u industrijskim segmentima SFF-a nakon finalizacije bude prikazan na vodećim međunarodnim filmskim festivalima, potvrđuju opravdanost tog stava.

Rezultati su također pokazali da Festival doprinosi promociji filmskih talenata iz jugoistočne Evrope na globalnoj sceni, budući da najveći broj predmetnih filmova snime lokalni ili regionalni filmski autori, često u okviru koprodukcija koje su dogovorene na SFF-u – objašnjava Mirsad Purivatra.

Program, industrija, trening

– Ako posmatramo festivale koji imaju strukturu u kojoj programing, industrija i trening imaju čvrstu sinergiju, onda je jasno da takvi festivali rade sve u korist autora i generalno filmske industrije. Festivali tog ranga vode računa da otkrivaju, podržavaju i promovišu reditelje, producente, glumce i to je po meni značaj tih festivala. A publika i filmski kritičari su ti koji vrednuju filmove. U ovom trenutku, kada su multipleksi gotovo potpuno istisnuli umjetnički film iz kino dvorana, festivali su često jedini kanal distribucije takvih filmova i jedinstvena prilika da se ti filmovi pogledaju. Festival ujedno može biti i veliki event koji privlači pažnju medija i zbog popratnih dešavanja, ali ne zaboravimo da su gotovo svi gosti festivala došli da bi napravili najbolje u svom poslu. A glumar je uostalom uvijek i išao uz film i filmske zvijezde, tako da je veza između festivala i samog filma neraskidiva. Što se tiče SFF, naše polazište je vrlo jasno – naš ‘core business’ je film. Time se bavimo, ali se istovremeno radujemo što na desetine hiljada gostiju dolazi u Sarajevo, gdje osim filmova uživaju u svim ostalim propratnim programima kao što su brojni koncerti, festivali hrane, modne revije, prijemi i partiji – komentar je Mirsada Purivatre na tezu da su festivali postali po sebi važniji i popularniji od samih filmova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari