Monodrame “Čaj sa Kublaj – kanom” i “Vojvoda Živojin Mišić” osvojile publiku 4. Festivala malih pozorišnih formi u Zaječaru 1Foto: Pozorište Zaječar

Monodrama je najteži oblik glume, sigurno, zato što nemate partnera. Scena ionako važi za svaku predstavu kao najusamljenije mesto na planeti. Kad je monodrama, ništa nema usamljenije od toga, ali je ujedno i izazov, ogroman – smatra Boško Puletić, glumac bogate karijere sa preko 130 premijera u 56 pozorišnih sezona.

On je izazovu monodrame kroz komad „Vojvoda Živojin Mišić“ autora dr Miće Živojinovića u režiji Velimira Mitrovića, sudeći po reakciji publike, sinoć na sceni zaječarskog pozorišta odgovorio na pravi način.

– Zahvaljujući reditelju ove predstave Velimiru Mitroviću, koji je, kada sam mu ponudio da ovo radimo, rekao: „ Znaš ja nikad nisam radio monodramu i sve koje sam gledao nisu bile dobre, jer iziđe čovek sa koferom, sedne na njega i priča priče. Ja ovo jedino mogu da ti napravim kao pozorišnu predstavu.“ Ja mu kažem „Pa ja to i hoću.“ I on je upravo tako i uradio, tako da je meni partner svaki gledalac u ovoj sali, sve vreme. Jedino što je potrebna ogromna koncentracija, jer to je sat vremena usamljenosti na sceni, ali vidim prema reakciji publike da je to dobro – kazao je Boško Puletić koji je u okviru 4. Festivala malih pozorišnih formi u Zaječaru „oživeo“  teško bolesnog vojvodu Mišića koji prelistava svoje uspomene, događaje,istorijske ličnosti ali i sasvim obične ljude, koje je susretao u značajnim trenucima svog života.

Pozorišnom oživljavanju uspomena vojvode Živojina Mišića koje na sasvim nov način osvetljavaju i vreme i ljude i događaje, sinoć je u zaječarskom pozorištu prethodila ništa manje zanimljiva monodrama. Intimna priča o iskustvu iz bolnice tokom višemesečne borbe za život, autora teksta Saše Radonjića, novosadski glumac Jugoslav Krajnov sažeo je u priču koju je režirao i odglumio.

I kako kaže Krajnov “Čaj sa Kublaj – kanom” je predstava o umetnosti, o stvaralaštvu i istinita priča pisca koji je uprkos bolesti “našao prostor za umetnost i kreaciju”.

– Kada se čovek nalazi u tim nekim bezizlaznim situacijama on ipak nalazi snagu i moć da to sve okrene na stranu lepog, na stranu umetnosti, na stranu stvaralaštva – smatra Jugoslav Krajnov, koji je igrajući “Čaj sa Kublaj-kanom” u pozorištu u Zaječaru osetio pozitivnu energiju festivalske publike.

– Vrlo je teško glumiti monodramu. Kada glumac oseti da publika ne diše zajedno sa njim, onda je u problemu. Ali mislim da sam od samog početka dobio taj fidbek, dobio pozitivnu energiju, vrlo pažljivo su me pratili tako da je bilo jednostavno uživanje da igram. Publika je bila odlična – konstatovao je Krajnov nakon predstave.

Večeras se izvođenjem dve monodrame. završava takmičarski deo 4. Festivala malih pozorišnih formi. Na programu su predstave  „Nina“ autorski projekat Nikoline Vujević,  koja potpisuje  tekst i režiji i glumi i komad  „Poslednja šansa“ po tekstu Mirjane Bobić Mojsilović u kojoj igra Suzana Petričević.

Sutra veče, u čast nagrađenih,  premijerno će biti izvedena monodrama zaječarskog teatra „Slučaj gospodina Kostića“ koju je po tekstu mladog zaječarskog dramaturga  Stefana Cokića režirala studentkinja režije Tamara Kostrešević, a igra Branislav Mijatović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari