Nagrada internacionalnog žirija "Balkan Bordellu", gorko - duhovitoj priči o ljudskoj mržnji, nasilju, ratovima i osveti 1Foto promo/Atelje 212

Bazirana na Eshilovoj trilogiji „Orestija“, dramaturgija ove predstave sadrži i savremenost aktuelnog trenutka u istoriji Evrope, pogotovo Balkana, na kojem su skorašnji ratovi ostavili ozbiljne posledice, i predstavlja izuzetan rad svih umetnika okupljenih na projektu „Balkan Bordello“, kaže se u saopštenju žirija

Na upravo završenom Internacionalnom teatarskom Nišvil džez festivalu, u konkurenciji osam predstava iz Francuske, SAD, Bugarske, Švajacarske, Hrvatske, Severne Makedonije i Srbije, žiri kojem je predstavala Džoslin Puk, nagradu za najbolje ostvarenje dodelio je „Balkan Bordellu“, drami Jetona Neziraja, u režiji Blerte Neziraj.

Koprodukcija Teatra La MaMa iz Njujorka, Ateljea 212 i Teatra Kendra iz Prištine, nastala uz podršku Fondacije „Moj Balkan“ Njujork/Beograd, koja je od prištinske, beogradske i njujorške premijere na off -off Brodveju beležila samo uspeh, oduševila je i žiri Nišvil festivala.

„Bazirana na Eshilovoj trilogiji „Orestija“, dramaturgija predstave sadrži i savremenost aktuelnog trenutka u istoriji Evrope, pogotovo Balkana, na kojem su skorašnji ratovi ostavili ozbiljne posledice. „Balkanski bordello“ predstavlja izuzetan rad umetnika koji su uspeli ne samo da ispričaju priču, nego da nas uvuku duboko u svet sukoba između roditelja i dece, muškaraca i žena, moćnih i običnih ljudi, Istoka i Zapada… Svi pozorišni elementi predstave su veoma dobro izbalansirani i predvođeni briljantnim glumačkim kreacijama“, istaknuto je u saopštenju žirija.

Grčka tragedija koju poznati albanski dramatičar sa Kosova Jeton Neziraj „ukršta“ sa balkanskom tragedijom 1990-tih godina, tokom avgusta gostuje i na festivalima Ohridsko leto, Kotor Art festivalu, Žabljak Wild Nature Art festivalu, i Harcefestu u Herceg Novom.

 

 

U međunarodnoj ekipi predstave su slavni glumci La MaMe – Oni Džonson, Džordž Drens, Judžin de Pudžin, Valoa Mikens, Džon Gutjerez, Mati Barber-Bokelman, Met Naser, kao i Svetozar Cvetković, Ivan Mihailović, i glumci iz Prištine Verona Kodža i Kuštrin Hodža.

Tokom aprila „Balkan Bordello“ ostvario je značajan uspeh u Njujorku, gde je na kultnoj sceni La MaMe izvođen deset večeri, a njujorški kritičari su kao magičnu izdvojili upravo umetnost glume članova Ateljea 212, Svetozara Cvetkovića i Ivana Mihailovića.

„Svetozar Cvetković kao Egist, Klitemnestrin pompezni pesnik i ljubavnik, i Ivan Mihailović kao ratni veteran koki se vraća iz rata zajedno sa Agamemnonom i zarobljenom Kasandrom prebačenom preko ramena (Veronika Kodža, albanska glumica), zaista deluju moćno u svojim ulogama… Ali, za razliku od neposrednosti ovih balkanskih glumaca, igra ansambla La MaMe deluje dosta apstraktno u ovoj priči“, ocenila je kritičarka Njujork tajmsa Laura Collins Hughes.

 

 

„Balkan Bordello“ kroz Eshilovu „Orestiju“ govori sagu o našoj balkanskoj porodici, obojen je specifičnim humorom ovog prostora i dotiče samu suštinu balkanskog temperamenta – prati uspone i padove ljudske duše i ističe apsurdnost epohe, antičke i savremene, koja se temelji na ljudskoj mržnji, nasilju, ratovima i osveti.

Dramaturg predstave je Dimitrije Kokanov, a u autorskoj ekipi su i italijanski kompozitor Gabrijele Marangoni, američka kostimografkinja Gabrijela Bari, majstor svetla iz Holandije Jan Perego, koreograf iz Tirane Đerđ Prevoz, naša scenografkinja Marija Kalabić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari