Od Najdžela Kenedija i Frljića do Pištala 1

Pod metaforičnim naslovom „Kad se pojavi Mjesec…“, preuzetim iz „Krvave svadbe“ Federika Garsije Lorke, na sceni Terase između crkava večeras će svečano biti otvoren 32. međunarodni festival Grad teatar Budva.

Posle ceremonije otvaranja pred publikom će biti jedna od najizvođenijih Šekspirovih drama, „Romeo i Julija“, u novoj inscenaciji rediteljke Selme Spahić (produkcija Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice). Na jednoj od najelitnijih i najznačajnijih kulturnih manifestacija u regionu do 20. avgusta, koliko traje, biće izveden 41 program iz inostranstva, Crne Gore i regiona – 14 dramskih, 12 književnih, šest muzičkih, tri likovna, i jedan naučni skup.

U selekciji pozorišnih ostvarenja su „Medeja“ Olivera Frljića (SNG iz Maribora), veliki koprodukcioni projekat „Barufe“, po Goldonijevim „Ribarskim svađama“ i adaptaciji teksta Predraga Lucića, u režiji Vita Taufera (pozorišne kuće iz Kopra, Trsta, Pule i Nove Gorice), „U agoniji“ Miroslava Krleže, koju potpisuju Darko Stazić, Nela Kocsis i Ozren Grabarić (Putujuće kazalište iz Hrvatske), „Evgenije Onjegin“ u režiji Borisa Liješevića (Pozorišta mladih iz Novog Sada), Šekspirov „Magbet“, u koreografiji Miloša Isailovića (Bitef teatar iz Beograda i Centar za kulturu Tivat), a Crnogorsko narodno pozorište iz Podgorice predstaviće se crnom komedijom „Samoubica“, u režiji Veljka Mićunovića.

Dramski program Grada teatra obeležiće ovog leta i 80 godina od smrti Branislava Nušića, gostovanjem predstava „Ožalošćena porodica“, u režiji Jagoša Markovića (NP iz Beograda), „Gospođa ministarka“, u režiji Radoslava Milenkovića i „Autobiografija“, u režiji Predraga Štrbca (SNP iz Novog Sada). Ovogodišnji Dramski program pratiće i simpozijum na temu „Klasika u pozorištu danas“, koji će u avgustu okupiti pozorišne stručnjake regiona. Kako je na konferenciji za novinare istakla Milena Lubarda Marojević, direktorka Grada teatra, ovogodišnji festival kao glavnu ideju postavlja savremeno čitanje klasike.

– I kroz ovogodišnju produkciju i kroz gostujuće predstave trudili smo se da ovaj program odgovori na zadatu temu. Ono što Grad teatar baštini i što treba izdvojiti je činjenica da je sebi uvek zadavao nove ciljeve, pa tako je i ove godine. Istraživaćemo šta je to što je sada aktuelno u umetnosti, i čime se u današnjem trenutku treba baviti.

Književni program festivala, Trg pjesnika, otvoriće 6. jula Radoslav Petković, predstavljanjem nove knjige eseja „Kolumbovo jaje“. Na budvansku pjacetu ovog leta stižu i: Vladimir Pištalo, Nenad Šaponja, Borislav Jovanović, Dejan Atanacković, Siniša Jelušić, Marina Šur Puhovski…

Tu je i Likovni program, koji počinje 3. jula izložbom „Ikone“ u crkvi Santa Marija, koju kao autori potpisuju Arsen Savadov, Dmitrij Gutov i grupa „Electroboutique“. Pred likovnom publikom je i tematska izložba „Mediteran u djelima crnogorskih slikara“, na kojoj će biti izloženi radovi velikana, kao što su Milo Milunović, Petar Lubarda, Pero Poček… Autor izložbe je Aleksandar Čilikov.

Dok mesec sanja osvetu

Centralni događaj Dramskog programa, po kojem je i ovogodišnji festival dobio naslov je premijera Lorkine „Krvave svadbe“, u režiji Igora Vuka Torbice, koja je zakazana 9. avgusta. Dramu u kojoj i „Mesec sanja osvetu“ Lorka je napisao 1932, i prvi put je prikazana u Madridu u njegovoj režiji. U koprodukciji Grada teatra i SNP iz Novog Sada, koju ćemo premijerno videti, glavne uloge igraju Varja Đukić, Ivana Mrvaljević, Radoje Čupić, Nenad Pećinar…

Svetski virtuozi

Muzički program počinje 3. jula, džez koncertom Vesne Pisarović i njenog njujorškog kvarteta, a događaj 32. Grada teatra svakako je koncert slavnog britanskog violiniste i violiste Najdžela Kenedija. Harizmatični virtuoz nastupa sa svojim bendom 14. jula na trgu ispred Starog grada. Ekskluzivnost ovog programa je i koncert čuvenog pijaniste Borisa Kraljevića, koji će održati sa ansamblom iz Tokija.

Na mapi Evrope

Predsednik Saveta Grada teatra, profesor dr Siniša Jelušić, ističe da će ovog leta biti predstavljena najreprezentativnija umetnička ostvarenja iz regiona.

– Budvanski festival ima značajno regionalno mjesto, a ideja je da mora da dobije još dominantniji međunarodni karakter, da bude komparabilan sa velikim festivalima u Evropi, mediteranskim prije svega.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari