Premijera Bizeove Karmen i uvek aktuelna borba za slobodu 1Foto; Promo sajt Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu

Posle 25 godina, na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu u petak je izvedena premijera Bizeove opere „Karmen“, a reprize su zakazane za večeras i u ponedeljak. U izvođenju opere učestvuje više od 200 umetnika u horu i orkestru, kao i solisti, članovi baletnog ansambla i dečji hor, saopštio je SNP.

Posle 25 godina, na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu u petak je izvedena premijera Bizeove opere „Karmen“, a reprize su zakazane za večeras i u ponedeljak.

U izvođenju opere učestvuje više od 200 umetnika u horu i orkestru, kao i solisti, članovi baletnog ansambla i dečji hor, saopštio je SNP.

Kako se navodi na sajtu ovog pozorišta „Karmen“ predstavlja jedan od stubova repertoara svake operske kuće, a njena tematika je uvek aktuelna – borba za slobodu i glasan govor o aktuelnim društvenim problemima

„Karmen je jedna od najpopularnijih opera na svetu. Operski repertoar najstarijeg nacionalnog teatra apsolutno mora da ima ovakvo delo. Naš zadatak je da kroz umetnost otvaramo pitanja koja su bitna za jedno društvo. Pored toga, što je publika voli, njena tematika je uvek aktuelna: Borba za slobodu. Kao što glavna junakinja na kraju opere kaže: Slobodna sam se rodila, slobodna ću umreti! Uz to, tehnički i umetnički zahtevi ovako velike opere nama daju priliku da pred sebe postavimo novi izvođački izazov“, objašnjava Sanda Milankov, direktorka Opere Srpskog narodnog pozorišta.

Opera Karmen pred novosadskom publikom oživljava u režiji Ozrena Prohića, gostujućeg reditelja iz Hrvatske.

Smelo i uzbudljivo, Ozren otvara vrata operi iz 19. veka i daje joj priliku da nastavlja da podstiče na razgovor i dvesta godina kasnije.

„Danas kada pričamo o režiji opere, možemo pričati o spektaklu, kulturnoj reprodukciji, nekakvim atrakcijama, ali kao i u pozorištu generalno, najbitnije je osetiti vibraciju sa vremenom u kom se radi. Bitno je osetiti titraje savremenosti i onda opera i u muzičkom, i dramskom čitanju postaje zanimljivija. Ne volim da pričam u pozorištu o modernosti i aktuelnosti. Možemo da pričamo o klasici a sigurno da pokušavamo uvek da napravimo aktuelne i nove trendove. Zato teatri i postoje“, istakao je reditelj, Ozren Prohić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari