Premijera drame „Pristanak“ u Ateljeu 212 1foto Boško Đorđević

Tragikomedija našeg vremena događa se u advokatskoj kancelariji, i otvara bolna pitanja o ljudskoj savesti, muško-ženskim odnosima, prijateljstvu…, a posebno, zašto je pravda slepa

Zašto je pravda slepa, da li je uvek nepristrasna, ima li često sužene vidike, zbog čega je nekim ljudima pravda nedostupna…, samo su neka od pitanja o kojima govori drama „Pristanak“ Nine Rejn, u režiji Nebojše Bradića, koju ćemo u četvrtak uveče premijerno gledati na sceni „Mira Trailović“ Ateljea 212.

To će biti i prvo predstavljanje značajne savremene britanske dramske spisateljice i pozorišne rediteljke kod nas, i praizvedba njene hit drame. „Pristanak“ je prvu premijeru imao 2017. u londonskom Nacionalnom teatru, a u narednoj sezoni u Pozorištu Harold Pinter na Vest Endu, odakle se “proširio” i na brojne velike evropske scene.

Kao i sve drame jedne od najangažovanijih savremenih dramatičarki (“Zemlja tigra”, “Plemena”, “Zec”, “Priče”), dobitnice nagrada Ivning standarda za pisca koji najviše obećava i Njujorškog kruga kritike, i “Pristanak” je napisan oštrim kritičkim jezikom.

Ova moćna, bolna, ali i zabavna priča dovodi grčku boginju Nemezis u savremeni kapitalistički svet – advokati, koji su istovremeno i prijatelji, zauzimaju suprotstavljene strane u slučaju silovanja.

Glavni svedok je žena-žrtva, čiji je život naizgled veoma daleko od njihovih…

Međutim, turbulentna dinamika i turobnost njenog života neprimetno se preliva u odnose između rivala na poslu i prijatelja, a njihove sudbine se zapliću i menjaju pod paljbom kompetitivnih verzije istine…

Junake Nine Rejn na sceni Ateljea 212 oživeće Bojan Žirović, Tamara Dragičević, Marko Grabež, Branislav Trifunović, Jovana Gavrilović, Jelena Stupljanin i Sofija Juričan.

“Pristanak” je sa engleskog prevela Ivana Dimić, scenografiju potpisuje Marija Jevtić, kostime Marina Medenica, a muziku kompozitor Zoran Erić.

Kako je pred premijeru istakao Nebojša Bradić, vrlo je važno da teatar iznova i iznova preispituje tokove današnjeg društva, da postavlja pitanja i traga za odgovorima.

– “Pristanak” je jedna od onih drama koja se ne završava spuštanjem zavese, već se nastavlja u gledaocima, u njihovim ličnim preispitivanjima. Pričanje priče o našim sopstvenim životima može biti način da još jednom razmotrimo ispravnost svojih odluka, i još više, da, u svetu bez Boga, ličnim narativima damo značenje svakodnevnom univerzumu. Verujem da smo, glumci Ateljea 212 u svom bogatom rasponu talenta, kao i cela ekipa okupljena oko drame Nine Rejn, uspeli da napravimo jednu intrigantnu i lekovitu predstavu – istakao je Bradić.

Zanimljivo je da je časopis “Verajeti” dramu “Pristanak” ocenio kao „modernu klasiku koja se ne pojavljuje tako često“, “Dejli telegraf” kao “napetu i moćnu realističnu priču“, a “Njujork Tajms” kao “najžešću novu dramu godine”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari