Riječki balet na 17. BFI 1Foto: Čipka

Balet Hrvatskog narodnog kalazišta iz Rijeke „Ivana plemenitog Zajca“ novu sezonu započeće gostovanjem na 17. Beogradskom festivalu igre sa koreografijom „Čipka“ koju potpisuje direktor ove kuće Maša Kolar.

U okviru ovogodšnjeg BFI Balet HNK iz Rijeke izvešće „Čipku“ sutra uveče u Operi i teatru Madlenianum u Zemunu, a u sredu i u Novom Sadu, najavljeno je večeras na konferenciji za novinare u sedištu Nacionalne fondacije za igru.

“Čipka” je uz “Gospođu ministarku”, u gostujućoj režiji Tatjane Mandić Rigonat, jedna od dve letnje premijere HNK Rijeka i do sada je četiri puta izvedena na sceni u Rijeci , koja je ove godine evropska prestonica kulture.

– Čipka je krađa ideje iz nematerijalske kulturne baštine koja traži stvaranje drugog plesnog jezika. Koreografija za koju je originalnu muziku komponovala Tena Novak Vincek ima tri dela. Prvi pokazuje kako se gradi čipka – iz centra prema periferiji i govori o dominaciji. Drugi je insirisan bodom retičela , a treći govori kako nastaje čipka što ima najviše veze sa plesom – rekla je Maša Kolar, čiju je koreografiju „Bolero“ publika BFI 2017. ispratila ovacijama.

Govoreći o uticaju pandemije virusa koorna na umetničku situaciju u Rijeci Maša Kolar je objasnila da je HNK ponovo počelo sa radom pre dve nedelje, ali da je publika zaplašena i prestrašena tako da ova pozorišna kuća puno radi na marketingu kako bi vratila posetioce u pozorište.

– Nema odustajanja, ovo je borba za opstanak “vrste” i odgovornost prema umetnosti – naglašava Maša Kolar, koja je u nedavnom intervju za naš list ocenila da je pandemija korone „jedna od najvećih katastrofa u oblasti scenskih umetnosti u istoriji“.

Baletski ansambl HNK „Ivana pl. Zajca“ osnovan je 1946, kao deo Opere riječkog Narodnog pozorišta. Iako od 1947. prikazuje samostalne baletske večeri, pre tačno 30 godina – 21. septembra 1990. dobio je punu samostalnost sa Petrom Pustišekom na mestu direktora.

Tokom 70 godina delovanja, Balet HNK iz Rijeke je, prema oceni stručnjaka, razvio je raznolikost pravaca umetničke igre unutar konstantno iznenađujućeg i svežeg repertoara. Postao je prepoznatljiv po originalnosti i tendenciji praćenja domaćih i svetskih trendova, a današnji njegov repertoar čine koreografije: Igora Kirova, Maura Bigoncetija, Kristijana Levera, Andonisa Fonjadakisa, Maura de Kandije i aktulnog umetničkog direktora Maše Kolar.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari