Srđan Gojković Gile komentarisao nekadašnje muzičare u politici u novom intervjuu povodom 40-godišnjice albuma "Lišće prekriva Lisabon" 1Foto: Antonio Ahel/ATAImages

U Hrvatskoj je nedavno objavljeno reizdanje albuma „Lišće prekriva Lisabon“ Električnog orgazma. Srđan Gojković Gile, frontmen grupe, u intervjuu za Jutarnji list govorio je o značaju ovog albuma za njegov bend, kao i jugoslovensku rok scenu, a on je takođe komentarisao i kolege iz drugih bendova koje su zajedno s Orgazmom bile uzdanice Novog talasa.

Album „Lišće prekriva Lisabon“ izašao je pre tačno 40 godina. Croatia Records je nedavno objavila album na vinilu sa knjižicom sa tekstovima, fotografijama članova benda i jednom bonus pesmom, dub verzijom „Dokolice“. Reizdanje ove ploče stiglo je do vrha hrvatske top liste, što je iznenadilo Gileta, koji je u intervjuu naveo da je osamdesetih „to bio jedan od najmanje prodavanih albuma Električnog orgazma“.

On je dalje dodao: „Ja zaista mislim da je taj album 1982., kada smo ga objavili, bio debelo ispred svog vremena i ima neke logike da ga današnje generacije mogu razumeti. Retroaktivno, drago mi je da se ovo događa, naročito zato što taj album sada i zvuči i izgleda i opremljen je kako je uvek trebalo biti. Ali dobro, na neke stvari čovek mora sačekati.“

Gile je u istom intervjuu upitan da komentariše svoje kolege iz generacije Novog talasa, naročite one koji su kasnije iz muzike prešle u politiku i marketing, kao što je slučaj sa Nebojšom Krstićem i Srđanom Šaperom, nekadašnjim članovima Idola, grupe koja je sa Električnim orgazmom i Šarlom akrobatom snimila kultnu kompilaciju „Paket aranžman“.

Frontmen beogradskog benda je dao sledeći odgovor: „Kad smo već kod njega, Krle nikada nije ni bio muzičar. To je bilo vreme gde su ljudi u bendove dovodili svoje prijatelje pa je tako Srđan Šaper doveo Krleta. Mislim, nije ni Šaper muzičar, ali Šaper bar zna da peva i ima lep glas. A Krle nije znao ni da peva, nije mogao da uhvati ni intonaciju, nego je više, kao, bio neka zanimljiva pojava u to vreme.“

„U stvari je taj raskol između Divljana i Zdenka Kolara s jedne strane i Šapera i Krleta s druge i doveo do raspada Idola. A onda su se njih dvojica okrenuli politici. Tu možemo videti da oni zapravo ni nisu bili muzičari, nego da su u nekom periodu života slučajno bili u bendu koji je pre svega, zahvaljujući Vladi Divljanu i njegovoj sposobnosti da pravi genijalne pesme, bio uspešan. Da su njih dvojica sami napravili bend i krenuli da prave pesme, to sigurno ne bi bilo toliko dobro“, rekao je Gile za Jutarnji list.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.