Foto: Marko Sladoljev

Ova igračka družina koju predvode Ana i Svetozar Krstić nudi domaćoj publici novo ruho našeg folklora, koji u njihovim koreografijama dobija savremenu dimenziju i biva obogaćen kako elementima baleta i moderne igre, tako i jakim i upečatljivim vizuelnim efektima novih tehnologija (art direktor Aleksandar Kostić).

Delo Igra bogova u režiji Boška Đorđevića oslanja se na slovensku mitologiju, a u muzici Gorana Kovačića i Aleksandra Loknera prepoznajemo teme našeg melosa. Kroz ljubavnu priču o Junaku – Aleksandar Topalović i Lepoj u izvođenju Nataše Nenadić, vodi nas besprekorno uigran ansambl igrača koji iz scene u scenu izaziva salve aplauza. Solističke numere predvode Jelena Davidović kao Vila, koja se iako je navedena kao folklorni solista, izdvaja svojom baletskom figurom i gracioznošću, Morena Teodora Bošković, koja je navedena i kao asistent koreografima, Marija Mihajlović kao Veštica, Marija Andrić – Mokoša, te Ivan Milošević kao Jarovid, Marko Mrvošević Zao duh i u ulozi glavnog negativca Crnoboga Ivan Mileusnić. Njemu je definitivno ova uloga legla – oštrinom, hitrinom pokreta i pojavnošću dominirao je u dobro osmišljenom kostimu Ivane Vasić. Ostali smo uskraćeni samo za po koju tehničku bravuru koja se očekivala u izvođenjima dvojice glavnih likova Junaka i Crnoboga. Dok se solistkinjama povremeno moglo, sa aspekta baletske tehnike, po nešto zameriti. No, to svakako nije pokvarilo dobar utisak o ovoj plesnoj sagi.

Ovaj igrački poduhvat, s pravom nazavn spektakl, obilovao je i brojnim podrškama, koje su svi igrači, kako solisti tako i ansambl sa lakoćom i sigurnoću izvodili. Ono što je ostavilo najjači utisak definitivno jesu ansambl deonice, koje se odlikuju hitrnom, zanimljivim spletom koraka koje šesnaest parova – mladići i devojke izvode u dahu, kao jedan, poletni, poneseni muzikom i dobrom energijom na krilima adrenalina pred prepunom dvoranom Sava centra.

Svakako treba u domenu umetničke igre gledati na trupu Una Saga Serbica kao ozbiljnu pojavu, koja neguje tradiciju obogaćenu inovacijama, i kao novinu koju treba s pažnjom negovati.

Autorka je balerina Narodnog pozorišta i članica Predsedništva UBUS-a