
Na početku teksta se njujorški kritičar Džej Vajsberg, koji za američki magazin piše od 2003. godine, uglavnom o filmovima iz Evrope, Južne Amerike i sa Srednjeg istoka, pita da li je krajnje vreme da se povede iskrena diskusija o tome otkud toliko filmova o holokaustu.
„Nesumnjivo je da neki od njih odgovaraju na izazov da ‘ne treba zaboraviti’, ali previše ih je tu samo zato što je tržište pokazalo da ova tema ima publiku“, piše Vajsberg dodajući da filmovi iz ove druge kategorije banalizuju dok senzacionalizuju.
On unutar ove grupe prepoznaje i naslove koji imaju zabrinjavajuće ciljeve u svom razumevanju tržišta, te koriste holokaust ne bi li progurali sopstvenu agendu koja nema mnogo veze sa razumevanjem nedokučivog.
„To što je ‘Dara iz Jasenovca’ Predraga Antonijevića kao neskriveni deo srpske nacionalističke propagande našla distribuciju izvan svoje rodne zemlje, svedoči o toj ludosti industrije holokausta. Manje je iznenađujuće što je film prijavljen na razmatranje za Oskara“, piše Džej Vajsberg.
On zatim iznosi istorijske činjenice o fašizmu na prostoru Nezavisne Države Hrvatske tokom Drugog svetskog rata, zločinima ustaša, njihovoj vezi sa katoličkom crkvom i nacistima, „njihovim otrovnim korenima koji su se ponovo pojavili u punoj snazi tokom raspada Jugoslavije 1990-ih“, te naposletku Jasenovcu…
„Neosporno je da je kompleks Jasenovac bio na glasu među logorima smrti po krvavoj okrutnosti svojih zapovednika i njihovih podređenih. Otprilike 80.000 zatvorenika, većinom Srba, tamo je ubijeno između 1941. i 1945, i iako Jasenovac zauzima značajno mesto u srpskoj psihi, očigledno nikada nije bilo u fokusu igranog filma“, piše kritičar i dodaje da ništa od toga nije sporno, te da bi samo neko lišen etike tvrdio da su na obe strane bili „dobri ljudi“.
On dodaje i da tvorci „Dare iz Jasenovca“ naglašavaju da je scenario nastao na osnovu svedočenja, te da kroz takve izjave pokušavaju da se sakriju od kritike.
„Problem sa filmom je dvostruki: neskriveno je antihrvatski, loše smišljeni antikatolički nativizam je zapaljiva smesa za trenutne rascepe između Srbije i njenih komšija, a dok ushićeno prikazuje sadizam, suprotstavljajući ga dečijoj nevinosti, sklanja u stranu bilo kakva razmišljanja o opasnostima nacionalizma, ubilačkog rasizma i genocida, i na njihovo mesto stavlja jeftine senzacije i osećanja“, piše kritičar Varajetija.
Detaljno opisujući pojedine scene filma on dodaje da „suptilnost nije rediteljska snaga“.
„Da nema savremenog konteksta, ‘Dara iz Jasenovca’ bila bi samo još jedna drama o holokaustu koja koristi nasilje na isti način kao i bilo koji film o serijskim ubicama. Ali pozadina je neizbežna, a u ovom slučaju srpsko-nacionalistička upotreba Jasenovca kao sveukupnog vapaja za srpskim žrtvama kroz vekove pretvara film u propagandu. Profesor Jovan Bajford pouzdano i detaljno je izlagao kako je srpsko stradanje tokom holokausta u jednom trenutku bio trik da se steknu međunarodne simpatije i legitimizuje teritorijalno širenje zajedno sa rasističkom politikom“, piše Džej Vajsberg i dodaje da „Dara“ upravo igra na to.
On dodaje i da bi film o holokaustu koji je napravljen da potpiruje neprijateljstvo prema Nemcima bio oštro osuđen.
„Ne prepoznati isti problem ovde je svojevoljno slepilo“, zaključuje autor.
Upitana da prokomentariše kritiku objavljenu u američkom Varajetiju predsednica Upravnog odbora Filmskog centra Srbije Jelena Trivan odgovara da je „Dara iz Jasenovca“ film o stradanju Srba koji menja holivudske stereotipe.
„Posle stotine filmova u kojima su Srbi prikazani kao zločinci i koljači imamo film o stradanju Srba koji menja holivudske stereotipe. I naravno da će relacija, naročito hrvatskih lobista, biti da je reč o srpskoj propagandi. Autor teksta nijednom rečju ne spori da je reč o istorijskim činjenicama. Direktor Instituta za holokaust Majkl Berenbaum je konsultant na scenariju koji stoji iza svake činjenice. Šta je dakle problem? Zabraniti priču o srpskom stradanju? Umanjiti šanse ‘Dare iz Jasenovca’ za Oskara jer bi to dalekosežno promenilo percepciju zločina na Balkanu? Da li je ‘Šindlerova lista’ jevrejska propaganda ili film o Srebrenici bošnjačka? Da li bi to iko smeo da izgovori ili samo za nas važi da istina o ubijanju dece ne sme da se kaže posle 80 godina“, kaže Jelena Trivan za Danas.
Da podsetimo, film „Dara iz Jasenovca“ izabran je za srpskog kandidata za Oskara krajem novembra prošle godine, a nekoliko udruženja (Asocijacija filmskih reditelja, Udruženje dokumentarista Srbije i Udruženje producenata Srbije) obratili su se Filmskom centru Srbije i Ministarstvu kulture i informisanja zbog, kako tvrde, neregularnog i nelegitimnog načina biranja.
Oni su, između ostalog, istakli da je sporno to što film nije imao domaću distribuciju (prikazivan je samo u Gračanici, dok je beogradska premijera zakazana za 22. april), te da je upitan način izbora članova komisije koji su odlučivali o srpskom kandidatu.
Iz FCS-a negirali su da je bilo šta problematično u izboru filma „Dara iz Jasenovca“, te su napominjali da se nadaju da će ovaj naslov „promeniti sliku koju Srbija ima u svetu“.
Iz Ministarstva kulture nisu se oglašavali ovim povodom, osim da čestitaju na „kandidaturi za Zlatni globus“, budući da je američki distributer prijavio film „Dara iz Jasenovca“ za razmatranje za nominacije za ovo priznanje.
Istovremeno, reditelj Srdan Golubović, čija je drama „Otac“ takođe bila u konkurenciji, zbog svojih izjava o nelegitimnosti izbora, u pojedinim domaćim tabloidima bliskim vlastima opisan je kao „izrod srpski“, kome „ništa nije sveto, pa ni žrtve iz logora“, koji „traži od Amerikanaca da Srbija i nema kandidata za Oskara jer lobira za film o Srebrenici“.
Zbog ovog slučaja podršku mu je pružio veliki broj kolega.
„Dara iz Jasenovca“ počinje da se prikazuje u Americi 5. februara, a zvanične nominacije za priznanje Zlatni globus biće saopštene dva dana ranije.
Širi izbor za Oskara 9. februara
Članovi Američke akademije imaće priliku da glasaju za najbolji međunarodni film od 1. od 5. februara. Lista od 15 filmova koji će se naći u širem izboru biće saopštena 9. februara. Ovaj broj predstavlja znatno povećanje u odnosu na 10 naslova koliko je bilo prethodnih godina, a druga novina je da će se prvi put izbor sastojati isključivo od filmova koji su dobili najviše glasova članova Akademije. Naime, od 2008. pa do danas, posebna komisija birala je nekoliko naslova za koje je mislila da bi trebalo da se nađu na listi, iako nisu dobili najviše glasova. Uz one sa najviše nominacija, tako bi se našli i, po oceni komisije, nepravedno zanemareni filmovi, koji su imali uspešan festivalski život i dobili brojne međunarodne nagrade. Ovaj proces usvojen je nakon što se rumunski film „4 meseca 3 nedelje i 2 dana“ nije našao na listi 2007, a često se spekuliše da je upravo tako među kandidate stigla i „Velika lepota“ Paola Sorentina, koja je nekoliko meseci kasnije i osvojila Oskara za najbolji strani film 2014. Ove godine za glavne favorite u ovoj kategoriji važe danski „Još jedna tura“, francuski „Nas dve“ i meksički „Nisam više ovde“.
Prvi film o Jasenovcu
„Dara iz Jasenovca“ je, kako navode reditelj filma Predrag Gaga Antonijević i scenaristkinja Nataša Drakulić, snimana na osnovu autentičnih svedočanstava preživelih logoraša. Ovaj prvi igrani film na temu logora Jasenovac podržala je i Vlada Republike Srbije i Filmski centar Srbije, koji je pokrio celokupan budžet ovog naslova i oformio poseban fond za njegovu međunarodnu promociju. U sinopsisu stoji da se ova istorijska drama osvrće na period 1942. godine, kada posle velike ustaško-nemačke ofanzive na Kozari, lokalno stanovništvo masovno završava u koncentracionim logorima.
„Među njima je i dvanaestogodišnja Dara sa svojom majkom i dva brata. O sudbini oca ne znaju ništa. Užas koji će preživeti u logoru smrti učiniće da odraste preko noći. Darinu majku i starijeg brata ubijaju, a misija njenog života postaje da sačuva život mlađeg brata u neljudskim uslovima gde deca svakodnevno umiru od bolesti i gladi i gde ih surovo ubijaju. Priča ‘Dara iz Jasenovca’ je prikaz sudbine samo jednog deteta sa Kozare za hiljade i hiljade nikad saznatih i u stvarnosti tragičnijih sudbina“, navodi domaći distributer MCF MegaCom Film.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Obradovala me je ova kritika. Plašio sam se da su naši umetnici kao toliko puta do sada snimili film koji će relativizovati, minimizirati, ublažavati ili pravdati zločine počinjene nad našim narodom. Izgleda da su Antonijević i Drakulićeva smogli snage i hrabrosti da celom svetu pokažu istinu o genocidu nad Srbima u NDH.
Болетан Варајети и још болеснији Данас
Zašto je Danas bolestan, ako je preneo šta je napisao neki američki časopis? Zar treba da slušamo samo ona mišljenja koja nam se dopadaju?
Da nije Danas-a, ne bi ni znali za ovu kritiku i verujem da bi Vam bilo lakše u životu. Predlažem da se vratite na tabloide, tamo će Vam cvetati ruže…
Iako ga još nisam pogledo, čini mi se da je film izgleda upravo postigo, šta mu i bila namjera, da baci sol na svježe rane(od prije 80god),
skrene pažnju sa tekučih problema na regionalne, etničke, odnose.
Da li to znači da o zločinima koji ne zastareva ju, a koji nisu dobili pažnju kakvu zaslužuju, ne treba pričati. ?
Filmovi o Holokaustu se i dalje snimaju i treba. Dakle, tu ne važi floskula o licemernoj „soli na ranu“- kad je Jasenovac u pitanju.
kuku, tebi je sve sa Zapada laz i zavera. Pa sta si ti, poludivlji Balkanče? Vekpvevsi bio pod Turcima, sta si mogao znati? Pa opet drugi nad tobom, dok je Amerika galaksijama ispred ovog plemena! Cuti i uči!
Da budem sasvim otvoren: Sve ono sto je autor ovog teksta napisao u „Varajetiju“ ko hoce moze da procita na bilo kom desnicaskom portalu u Hrvatskoj. I to maltene svaki dan. Ovo je samo „the best off“ tih desnicarskih fraza umotanih u nesto sofosticiraniju oblandu navodne filmske recenzije. Ukratko poruka je suluda: Srbi jeste preziveli svasta u NDH, ali ako sada o tome pricate vi samo stvarate mrznju prema susedima?! Ili jos brutalnija (idiotska) pouk): Nemojte raditi vi filmove o zlocinima, to pravo imaju da rade samo vasi susjedi… Optuziti nekoga da praveci film o genocidu na 20 hiljada kozarackih malisana zapravo opravdava srpsku političku ekspanziju je GADOST. I jos nesto, pametna osoba lako moze da zakljci ko je inspirator ovog teksta , zasto je izabran „Varajeti“ i zasto je tekst poptipasala osoba koja ga je potpisala. To je odgovor na cijenicu da premijera flma ide u SAD, da ga je uzela jedna od jacih producentiskih kuca te da jedan Barenbaum stoji iza filma…Uzgred, gledao sam film. Dobar je. Nije remek delo, zbog nekih nedostataka u scenariju, ali jako emotivan , direktan //brutalan na momente/ i odlicno odglumljen. Ovakvi tekstovi prosto coveku ogade dan.
Koja mržnja,koje komšije?? Vi ste pasmina rodjena i odgijena da mrzi,SRBE!! Sad vam krivo što i ostatak sveta može da vidi vašu kulturu,jel? I manite se te priče o velikosrpskoj agresiji,nije rvat ubijen u Niš ili Novi Sad,Kragujevac,početkom 90ih,nego ste jadnog makedonca ubili ko kera,momka od 18 leta,koji je zakletvu dao da će da vas brani,jer smo bili jedno,bar sam ja mislio tako. Izdali ste braću svoju po ko zna koji put,krv im pustili po ko zna koji put,radi stranog nagovora. Pokrijte se ušima i ne govorite ništa.
Не знам да ли је Вајсберг Јеврејин. Ако јесте, ово није само одвратно, него је и умоболно. Ако није, искрено му желим да он и његови ближњи, само зато што су припадници одређеног народа, доспеју у ситацију сличну Јасеновцу. Обавезујем се да ћу доцније одгледати све „танке националистичке пропаганде“ које о томе буду снимљене. Са задовољством.
Vi niste normalni.
Mogla bi moderaija pažllivije da čita komentare.
Савршено сам нормална, за шта је једна од потврда да желим да зле и безочне људе снађе казна примерена злу чији су промотери или носиоци. „Poetic justice“, речено холивудским језиком. А што се тиче модератора, моје далеко блаже коментаре обично не објављују. Овај ваљда јесу да би неко као ви нашао позван да нешто каже.
Ocenjivanje filma kao umetničkog dela je jedna stvar. Negiranje genocida nad Srbima u NDH je sasvim druga stvar. Gospodin očigledno nije kritičar već lobista.
Baš tako! No,moj komentar se verovatno neće videti, jer su mnogi završili na error number..?
Ova kritika nije uopste kritika ,ni u tragovima.Zalopojka nad cinjenicom da je uopste snimljen film na tu temu,sto smo se uopste usudili da ga snimimo,to da.
800 000
Nije 80 hiljada nego 800 hiljada!!!!!
„Qvo Vadis Aida“ je bez ikakve sumnje njihov kandidat i pobednik!?
Srebrenica je snimljena 25 godina od zločina, Dara 75 godina od Jasenovca. Vodili su računa da što manje spominju Hrvatsku, Hrvate, Stepinca i Pavelića, jer bi film izgubio smisao i postao bi propagandni materijal.
Nakon svega se pojavi neko ko kaže da je to propaganda Velike Srbije. Ipak da ne zaboravimo i loša reklama je reklama, samo neka pišu, psi laju karavani prolaze.
Ma 8 miliona malo je 800 hiljada…
Ti Mile ocigledno nisi imao nikoga tamo pa se malo zezaš a…..
Ne verujem da bi im propaganda ovoliko smetala da je u pitanju bila antisrpska propaganda.
Pa sam naziv lista sve govori,o kome se radi,tako da MRŠ BRE…
Знам да би другосрбијанци желели да пошаљемо Малог Буду, али шта да се ради. Гинули су недужни у Вама драгој Липој. Замислите, код њих је био једини логор за децу у историји Универзума. Кме кме кме Друга Србијо, кме, кме, кме. Пошаљите колегиници Снежи паковање марамица.
Film je očigledna propaganda i očigledan primjer dvoličnosti, dok se u isto vrijeme odigrava negiranje genocida u BiH ovdje se ide na kartu holokausta (koje u civiliziranom svijetu ima moto nikad više) da bi se ulizali moćnom jevrejskom lobiju.
Film je propagandni materijal o fasistickim, genocidnim monstrumima, ustasama, u Hrvatskoj, zemlji saveznici Hitlerove Nemacke.
O kakvoj propagandi pricate? Film iznosi ISTORIJSKE CINJENICE: Hrvati su bili na strani fasista; imali su konc-logore i ubijali desetine hiljada ljudi u njima; istrebili su sve sto nije hrvatsko…. i sta je tu propaganda??? Sve gola cinjenica, a istina boli komsije, najvise.
@Rade Š
Ne, nego je tvoj komentar ocigledan prim(j)er dvolicnosti, zamene teza i jeftine propagande.
Kako osvedoceno stradanje i genocid mogu biti propaganda? Mogu biti i verovatno ce biti iskorisceni od strane vlasti u prepucavanjima sa hrvatskom u nekom trenutku, kao propaganda, ali samo stradanje i tematika ne mogu biti propaganda. Ako vama jesu, onda imate ozbiljan problem.
Kakvi Amerikanci ,genocidni svetski zlocinci. Pri oslobadjanju od fasista saveznici Amerikanci su bombardovali Leskvac „TEPIH“POBILI SU OKO 13.000 LJUDI A FASISTI VEC OTISLI,BEOGRAD VISE UNISTILI I NARODA POBILI NEGO HITLER 41 . ZELELI SU DA UNISTE KOMUNISTE,KAO I SAD STO NAS BOMBARDOVALI OSIROMASENIM URANIJUMOM. STA ONI POBILI OKO 100 MILJONA INDIJANACA , KAKVI SU TO ZLOCINCI VALJDA CE JEDNOM DA PUKNU, SVE IMA SVOJ KRAJ PA I SJEDINJENE AMERICKE DRZAVE DACE BOG
Jeste Dragane, malo si preter’o u brojevima, ali to ne menja suštinu. Ono što je neupitno u celoj stvari je da si tragično nepismen. Ybt!?
Idi kod učiteljice da ti vrati pare!
Lektore,sta zbog pravopisa nisi razumeo?
80. 000 žrtava?! Jadna desničarska propaganda. Da pomenem samo norveškog publicistu Jahn Otto Johansena, koji u svojoj knjizi „Ustaše“ pominje posljednja iskopavanja na području logora Jasenovac ranih 1980-ih, kada su otkrivene dodatne masovne grobnice, čime se broj žrtava penje na preko 800. 000. Istraživanja su obustavljena po nalogu CK SKJ, da se ne bi raspirivala međunacionalna mržnja. Da pomenem još izvještaj SS – oficira iz 1942. g., koji govori o 600. 000 do tada ubijenih nesrećnika, a logor je bio u funkciji sve do kraja rata. I koji izražava zabrinutost jer ustaška zvjerstva vode sve većem ustanku Srba. Koga zanima istina, postoji obimna istorijska dokumentacija.
Istorijska dokumentacija ne podrzava tako velike brojeve.
Ali ne podrzava ni 80 hiljada, toliko i nesto preko toga je samo u Jasenovcu nastradalo, brojka je veca kada se saberu svi ostali logori i uopste stradanja po celoj ndh, sto direktno na kucnom pragu, sto po jamama, itd…
DANASU-i notorne neznalice znaju da se Holocaust pise velikim slovom.Sva moja porodica je stradala u Jasenovcu i nema te akademske kriticarske egzibicije koja moze da obezvredi film cija je sveobhvatna teama stradanja i zlocini u Jasenovcu.E sad,sto je Jasenovac u Hrvatskoj,a ustase Hrvati,ako mogu neka i izmjene te cinjenice
Pažljivo sam pročita sve članke koje je profesror Jovan Bajford pisao o Jasenovcu i NIGDE ni u naznakama nisam našao ovo što tvrdi Vasberg. Većina članaka je o antisemitizmu kod nas (ukazujući na Ljotića i Vladiku Nikolaja) ali ovo navedeno o Jasenovcu ne postoji. Najbolji mu je članak iz 2007. godine When I say „Holocaust“ I mean Jasenovac.
Lako ga je naći na Googlu.
Vajsberg, jevrejsko prezome,poreklom iz Nemačke. Ali on nije Jevrejin , on je poreklom iz okoline Kaspijskog jezera,i njega samo zanima profit,i nanošenje duševnog bola . Eto to je on
Napisao sam ovde prije par sedmica da ovaj film nema šanse za Oskara,pored recimo „Quo vadis Aida“ od Jasmile Žbanić inače miljenice Berlina,Holivuda i nekih krugova u Beogradu.Ovaj „kritičar“to samo potvrdjuje,na žalost.
4 meseca, 3 nedelje i 2 dana Kanski pobednik je bio vec vidjen da ce biti u 5 nominovanih filmova te godine a mnogi tipovali da ce dobiti i Oskara. Isto tako su pricali da ce spanski filim Sirotiste uci medju 5. Te godine se desilo da je nasa Klopka usla u siri krug od 9 fimova a da ova 2 prethodna nisu.
Sto se tice Dare iz Jasenovca nominovana je vise kod nas iz politickih razloga. Vece sanse bar za nominaciju smo imali sa filmom Otac.
Sto se tice kritike filma, ne verujem bas ni u 100 % objektivnost ovog filmskog kriticara. Slicnu antipropagandu smo imali i kada smo slali za Oskara film Vukovar jedna prica , a hrvatski odgovor iste godine je bio film Vukovar se vraca kuci.
Kakav cinicni, bezdusni i navijacki tekst, u kome neki nevesto skrojeni intelektualac ocenjuje dogsdje o kojima ociti pojma nema, sa neskrivenom namerom da umanji zlocine koji su pocinjeni u Jasenovcu. Ja sam Srbin i apsolutno sam uveren da sam obrazovaniji od autora, koji verovatno misli da je Srbija negde u ruskoj nedodjiji pa vec samo zbog toga nema pravo da govori o holokaustu. Ako progovori to je sa nacionalistickim predznakom, sto u fokus odmah uvlaci naciju. E, vajni komentatore niko nije pocini zlocine koliko zapadne “ demokratije“ koje su Srbe voleli samo dok su. Ginuli za njihove ciljeve, a u medjuvremenu ih kinjili, teritorijalno sakatili i prezirali. Naravo, budala je onaj ko za zlocine osudjuje naciju, je receno po srpski narod nije zlocinac, ali oni koji su ga vodili koji su mu na redivali neretko jesu. Uzgred, bedno je da svoj otrov prosipa po Srbima neko ko je predstavnik nacije, sko se amerikanci po teoriji mogu definisati kao nacija, koja je tokom svog ne bas dugog postojanja vodila vise od 200 rato, od cega samo nekoliko na svojoj teritoriji. Gle cuda.
Kritičar ne pretenduje da predstavlja svoju naciju
Zapamtite ovu rečenicu čuvenog Izrajelskog istoričara profesora stručnjaka za genocid. On kaže ,,u Aušvicu najveća kazna je bila smrt, q u Jasenovcu najveća nagrada je bila smrt“. Vi fašisti koji pokušavata po drugi put da ponizite žrtve smanjujući broj i preko 10 puta znajte da je božija kazna veća što se duže čeka!!!
Treba biti covek….
Oskar nije vazan kao ni Zlatni globus. To ne treba biti cilj ovakvog filma. Cilj je da „Dara iz Jasenovca“ udje u glave i udzbenike generacije spskih djaka, kao sto je usao „Mars na Drinu“. Ako to ostvari. oda je film zavredio truda. To bi bio najveci domet po mom misljenju. EDUKATIVNA funkcija. Mogobrojni lobisti iz Hrvatske umesali su se u pricu oko ovog filma je ga smtraju opasnim za imidz zemlje. O Katolickoj crkvi u Hvatskoj da i ne govorimo, pa vidite da nad imidzom te crkve lamentira i ovaj u „Varajetiju“. Oni bdiju nad kadidaturom Stepinca za sveca. Da je ovaj film uradjen pre 50 godina mogao je i da uzme Oskara, danas je to nerealna prica. Sutili smo decnijama o genocidu u NDH dok su Jeveji, Rusi, Poljaci ..radili filmove i pisali knjige. I sada bi da jednim filmom sve to ispravimo. Ovaj film jedini znacaj moze imati za Srbe kao narod. Nas je Jugoslavija unistila i unistavace nas i pola ovog veka.
Realnost je sasvim drugacija od Vaseg komentara. Pitanje je ko je koga „unistio“ (kako Vi to pisete), Jugoslavija Srbiju ili pak Srbija Jugoslaviju?
Prvu Jugoslaviju su razbili nacisticki i fasisticki saveznici medju koje spadaju i Albanci, setimo se samo SS divizije Skenderbeg i zlocina pocinjenih tokom II svetskog rata – drugi raspad je samo posledica tog prvog i to sto su nacisticki i fasisticki saveznici umesto da su kaznjeni, nagradjeni i amnestirani zarad nekakvog ‘bratstva i jedinstva“ i sto je Srbija bila podeljena u ime komunisticke doktrine „slaba Srbija, jaka Jugoslavija“.
Јел је неко рекао овом критичару да није у питању осамдесет него неколико стотина хиљада побијених Срба изгледа да је тај критичар анти српски настројен чим умањује број жртава страдалих Срба
Kako vas nije sramota da objavite ovakav clanak..kakav nacionalizam?Srbi nemaju pravo da se sete svojih zrtava?Presli ste svaku granicu pristojnosti i postovanja…nek vam je na cast.
Vladimire otkud vi znate u kakvom kontekstu (i da li uopste ima konteksta) je Danas objavio ovaj clanak? Oni su preneli, nisu oni pisali zaboga.
Tačno je da su samo preneli taj članak. Problem je i „samo“. Zašto nije bilo komentara tog članka već samo podsećanje na navodne nepravilnosti kod izbora domaćeg kandidata za Oskara.
Jad ćete obilježiti logore 90tih u Srbiji…ove žrtve nisu jednake srpskim…
Американци.
Јел треба још нешто рећи?
Nismo mi bas najnormalniji , sudeći po komentarima. Mrzimo, preuveličavamo svoju patnji istovremeno minimizirajući tudju, igramo se brojevima preminulih, a da nikakvo utemeljenje nemamo za svoje tvrdnje, poričemo pravo na kritiku drugima smatrajući da je apsolutna istina isključivo u nasem posedu. Zato smo tu gde smo, zato nas je toliko koliko nas je, zato nas niko od suseda ne podnosi i svi su pobegli od nas, no vecina misli da tako treba pa zivecemo i dalje kao izopsteni.
@Mile
Sudeci po komentaru, ti bas nisi najnoramlniji.
I to je sve sto imate reci, razočaran sam, tanko…
Taman dovoljno. Zivot je prekratak da se trosi na nekakvog „Mileta“.
@Mile
I to je previse za to tvoje tragikomicno wannabe spinovanje. Izrecitovao si par ofucanih fraza koje si pokupio na nekom seoskom nvo kursu i sada bi ne znam sta za repliku?
Mile potpuno ste u pravu! Ima jedna baka iz Bosne kojoj su pripadnici naseg naroda ubili 6 sinova i supruga. Ostaci nadjeni u jami. Uzasno,pokvareno i bezumno . Nista nas oprati nemoze,nikakav film!
Mnogo je veci trenutno problem s obszirom da je film tek ugledao svetlost dana to sto pojedini recenzenti kao sto je doticni izlaze van okvira svoje profesije i ocigledno sude o ovom filmu drugacijim arsinima. Samo zamislite da je neko tako opisao Sindlerovu listu. O tome se radi, a ne o percepciji srBskih nacionalista koji i na daleko sitnije stvari odmah skacu kao popareni.
Komentar u skladu memoranduma NVO Sonje Biserko da su srpske zrtve nebitne.
i najbezazleniji americki ljubavni film propaganda je njihove imperijalne superiornosti
Istina najviše boli.
Није 80000 него 800000. Заборавили сте једну нулу.
Kada će Srbi napraviti film o Holokaustu u Srbiji i kako su prvi razveselili Hitlera u Europi vješću da je Srbija prva zemlja slobodna od Židova…i kako su cetnici radili dar mar po Bih i RH i čistili i palili sela…ta hvaljena vojska velikog srpskog kralja karađorđa koji je bio na dobrobit narodima…tako da je u prvoj jugi radio tiraniju i širio mržnju…onda jos pitanje zašto je prva juga propala…niste rušili nedica nego pavelića…fasisticka srbija vam nije smetala 45te pa ni 90te
Beograd su nemci ocistili od Jevreja, jadna je ta vasa podmetacina. Zaboravljate ili se namerno pravite ludi da je Srbija bila okupirana i rasparcana na interesne jedinice, a za razliku od NDH koja je bila satelit treceg rajha. Imali su nemci pomoc od strane kvislinga i one sake klerofasistickog jada LJoticevaca, ali je to i dalje nedovoljno i bezobrazno neistinito uzeti kao glavni argument da su srbi ti koji su ocistili Beograd od Jevreja. A vi se bolje pogledajte u ogledalo, nista u tom ratu na ovim prostorima ne moze da se poredi sa ustasama i njihovim zlocinima.
@Ivo ivic
Tako je to kada se ne ide u skolu nego se „obrazuje“ na klupici ispred samoposluge dok se loce pivo sa krezubim kolegama…
Posle ovakve antipropagande Hrvata normalni ljudi koji su iskreni antifašisti bi trebali da se zabrinu nad budućnošću ovoga sveta. Sejati ovakvu vržnju prema žrtvama zverskog genocida nad Srbima je za osudu to su jedine prave i normalne reči ostalo je sve suvišno.
Jes ba
Јако занимљив другосрбијански медиј
Jes ba
Ameri su vrlo profesionalni! Das im lovu i kaxes vidi ocu ovo da ocrnis sto je moguce vise al molim te da to usput bude i perfidno. Ko da smo mi debili. Dobro je da ste se setili da snimite ovakav film da svet vidi ko su bili bezocni zlocinci! A ne da budu doveka u zabludi.
Oni koji prvi put posecuju portal Danas-a mozda se cude zasto se Danas pridruzuje hrvatskim sovinistima i ustasoidima u diskreditaciji tog filma, mozda ce, nastavi li da cita neke druge clanke, cuditi i zasto se u Danas-u podrzava albanizaciju Kosova i priznavanje albanske paradrzave na Kosovu ali oni koji bolje poznaju Danas uopste ne cudi ni ova kampanja protiv filma o Jasenovcu, ni podrzavanje velikoalbanskog projekta na Kosovu ni kampanja u korist filma o Srebrenici od pre dve nedelje, naprotiv sve se uklapa i bilo bi cudno da je drugacije.
Svedočenja preživelih Jasenovačkih logoraša možete videti na Youtube-JsdovnovacMemorial koji nisu decenijama smeli o ovom da govore a zapisi su napravljeni u njihovim poznim godinama.
Do okvirnog broju Srpskih žrtava na području NDH(koje pokriva današnju BIH i Hrvatsku sa Sremom) može se doći uporednom popisa 1931 i 1948.
Uzimajući u obzir visoke stope prirodnog priraštaja i migracija(kojih u to vreme nije bilo u velikom obimu), može se doći do okvirnog brojki i demografskog gubitka Srba u rasponu od 600.000 do 700.000, koji su neposredno stradali u ratnom vihoru i skrivanom genocidu.
Projekat započet tada nastavljen je tvz dobrovoljnom kolonizacijom upravo iz ovih područja ,,mekog trbuha NDH,, tj Krajine(Banija,Lika,Kordun,Bos.Krajina) a završni čin bar što se tiče Srba u Hrvatskoj skoro okončan 1995 kada je broj istih sa približno predratnih 650.000 spao ispod 200.000 pedeset godina posle.
Ovim su se realizovale dva od tri plana: 1/3 pobiti, 1/3 proterati i 1/3 pokrsti (jedino ovaj proces je išao sporo jer jer je neposredne promene vere bilo vrlo malo a broj Grlo katolika tj Srba koji su priznali Papu a vrše istočni obred bio oko 20.000.
O ovom treba otvoreno pričati i javno se suprostaviti daljem realizovanju ove bolesne ideje bez prešućivanja.
Mada je decenijama zakasneli, ovaj film vraća veru da te nevine ljudske duše neće biti zaboravljene a njihovi krvnici i monstrumi budu jasno obeleženi.
Ја сам их блокирао на твитеру, и гласао за Дару на IMDb. Не треба се обазирати на њихове гласове, ионако их има веома мало.
Ovo nije umetnost. Ovo je ciljana drzavno- seseljska ujdurma u svrhu pobune Srba na ex-yu prostorima. Daleko od pomirenja, ljudskosti i napora za prevazilazenje neprijateljstava. Vucic je sajko do srzi, hegemon i huskalo.