Karlos Sainc: Najbolji na Dakar reliju 1

Dakar reli važi za najnaporniju i najzahtevniju trku među vozačima.

Trijumfovati jednom u karijeri nešto je vanserijski, a kad to uradite dva puta onda ste sa pravom svrstani u besmrtne. Karlos Sainc, čuveni španski automobilista, uspeo je da ovogodišnju trku – 40. reli po redu koji se vozio u 14 etapa kroz Peru, Boliviju i Argentinu, završi kao apsolutni lider, ostavivši drugoplasiranog Nasera Al-Atijaha iz Tojote 43 minuta iza sebe. On je reli odvezao za 49 sati, 16 minuta i 18 sekundi. NJemu je to bio drugi trijumf u karijeri na Dakar reliju; s tim da 2010. nije bio vozač Pežoa, već Folksvagena. Bila je to druga godina u kojoj je najteži reli na svetu izmešten iz Afrike, zbog ratnih sukoba i velikog rizika da se u okolnostima smanjene bezbednosti voze tako zahtevne deonice.

Saincu je u poslednjoj etapi bilo dovoljno da zauzme devetu poziciju kako bi u konačnom zbiru ostao na liderskom mestu. Inače, u 14. etapi, dugoj 120 kilometara, najbrži je bio Žinijel de Viljer iz Južne Afrike.

– Veoma sam srećan, jer je ovo bio baš težak Dakar. Ova pobeda mi je bila potrebna – izjavio je Karlos Sainc.

Španac je bio svetski reli šampion 1990. i 1992. a čak četiri puta bio je drugoplasirani. Kao jedan od najboljih vozača oduvek je bio interesantan najboljim konstruktorskim timovima: vozio je za Subaru, Tojotu, Citroen, Folksvagen i Pežo. Sainc je 26 puta trijumfovao na reli etapama, a na pobedničko postolje se penjao u 97 navrata. Nadimak mu je El Matador, a poznat je i po tome što je postao prvi vozač van nordijskog područja koji je osvojio reli u Finskoj. NJegov sin Karlos Sainc Junior takođe je uspešan vozač, ali u odnosu na oca, uspeo je da se probije u žestokoj konkurenciji Formule 1 i postane član tima Reno.

Karlos Sainc je karijeru reli vozača započeo još davne 1987. na trci u Portugalu. Učestvovao je na impozantnih 196 relija, a prvu pobedu ostvario je 1990. na Akropolis reliju. Ukupno je sakupio 1.242 boda. Rođen je 12. aprila 1962. godine u Madridu. Pre nego što je zavoleo motosport, bavio se fudbalom i skvošom. Kao tinejdžer igrao je čak i za Real Madrid, a zanimljivo je i to da je sa vršnjacima „kraljevskog kluba“ osvojio titulu prvaka Španije za uzrast do 16 godina. Svet motosporta upoznao je još dok je igrao fudbal u mlađim kategorijama Reala, tako što je ušao u bolid formule Ford. Do momenta kada je postao profesionalac studirao je prava, uspevši da stigne do treće godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari