Da li će reklama sa sendvičima podići posećenost skupa SNS 19. aprila? 1Foto: Printsrceen/ Youtube

Spot Srpske napredne stranke u kome funkcioneri prave sendviče i pozivaju na miting, svakako je privukao pažnju javnosti, mišljenja su podeljena da li je duhovit, ali naši sagovornici su saglasni da spot ne može da privuče nove pristalice na skup koji je zakazan za petak 19. april.

Politički analitičar Cvijetin Milivojević smatra da je spot originalan i duhovit.

– Sam spot je verovatno jedan od najoriginalnijih koji je SNS spremila. Mislim da se Glišić dobro snašao u ulozi glumca naturščika, to je delovalo dosta spontano i iskreno. Marija, iako je bivša televizijska novinarka, čini mi se, izgleda izveštačeno. Kada je reč o samom sadržaju mislim da je duhovit, ideja je duhovita ali upečatljivije bi bilo bez onog monologa, on je bespotreban. To neće zapamtiti ni njihovi simpatizeri, bilo bi dovoljno efektno da se završava onom rečenicom „dođite u petak“, ukazuje Milivojević. On ipak, ne misli da će spot imati efekta na odziv građana na miting SNS.

– Ako je cilj da se animira što više ljudi da dođu, ovi spotovi su čisto bacanje para. Nema tu pitanja da li će doći ili neće, to nije miting na koji se dolazi dobrovoljno, zato je i zakazan za petak da ljudima ne bi oduzimali od vikenda i da bi im bilo plaćeno. Onima koji rade u državnim preduzećima svakako teče dnevnica a penzioneri i nezaposleni će dobiti dnevnicu i sendvič, zaključuje Milivojević.

Kulturolog Ratko Božović u razgovoru za Danas oštro negira da spot ima dozu humora i upozorava da je to primer kako vlast pokušava da „nenormalno“ predstavi kao normalno.

– To je u najmanju ruku šokantno zato što oni od svega što čine hoće da naprave populistički potez ili reklamu. Ja sam na prvi pogled mislio da je taj spot podmetnula opozicija da se naruga naprednjačkoj neinventivnosti. Ali zapravo se oni, SNS, izruguju sa stvarnošću i hoće to da predstave kao humor, naveo je Božović. On smatra da je problematično što se ne zna i ne razume svrha ovog spota i ne veruje da SNS može da dobije nove pristalice niti da poveća posećenost mitinga.

– Problem je polazni motiv za sve to. Oni hoće da, pošto je vođa sendvičar, pretvore sendvič u humornu formulu. Ja ne znam ko su ti njihovi birači i kome je ovo upućeno, ali znam da su oni masovna pojava našeg društva, a znamo i kako izgleda ličnost u masi. To je posledica ovakve propagande, naglasio je Božović. On zaključuje i da su „sendviči konačno oslobođeni negativnog konteksta“.

SNS je prošle nedelje objavila video spot u kojem funkcioneri te stranke Marija Obradović i Darko Glišić prave sendviče, a kojim se građani pozivaju na miting SNS-a u Beogradu u petak, 19. aprila, u okviru kampanje „Budućnost Srbije“, predsednika Aleksandra Vučića.

Na Jutjub kanalu SNS-a objavljen je spot kojim se odgovara na prozivke opozicionog Saveza za Srbiju da su pristalice te stranke „sendvičari“ i da na mitinge dolaze organizovanim autobuskim prevozom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari