Građani se žale Vučiću na niske plate, ali daju i predloge za Kosovo 1Foto: EPA-EFE/DIMITAR DILKOFF

U periodu od 1. juna 2017. do kraja novembra 2018. godine predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću obratilo se više od 16.000 građana, rečeno je portalu Danasa u njegovom kabinetu.

Povod za direktno obraćanje Vučiću, iako ne uvek, najčešće jeste loše funkcionisanje institucija, a ono što se preduzima nakon što jedan ovakav zahtev stigne na adresu njegovog kabineta, kako kažu njegovi saradnici, je skretanje pažnje upravo tim institucijama na konkretan slučaj.

„Na zahteve i žalbe građana koji su upućeni predsedniku reaguje se tako što se obraćamo nadležnim institucijama sa molbom da se taj zahtev ili problem sagleda u skladu sa načelom dobre uprave, preduzmu odgovarajuće mere iz nadležnosti i da se o preduzetim merama i mogućnostima za prevazilaženje problema obavesti podnosilac zahteva i Generalni sekretarijat predsednika Republike“, ističu u Vučićevom kabinetu.

Među najčešćim zahtevima, žalbama su one koje se odnose na investicije u vezi sa domaćim i stranim ulaganjem, mogućnost zaposlenja, rešavanje stambenog pitanja, kao i žalbe na niske plate, penzije ili iznos socijalne pomoći.

Kako nam je rečeno u predsednikovom kabinetu, građani na ovaj način dostavljaju i svoje predloge i sugestije u vezi sa rešavanjem pitanja Kosova i Metohije.

Povod za direktno obraćanje predsedniku često budu i ugrožena prava iz socijalne zaštite, poput nedostupnosti u lečenju u oblasti obaveznog zdravstvenog osiguranja, nezadovoljavajućeg rada zdravstvenog osoblja, nedostupnosti određenih dijagnostičkih postupaka, kasne dijagnostike i izostanka savremenih terapijskih postupaka, neprilagođenosti zdravstvene službe i zdrvstvenih usluga potrebama bolesnika, molbi za pomoć u lečenju u inostranstvu, naročito dece, lečenja osoba obolelih od retkih bolesti…

„Tu su i zahtevi u vezi sa ostvarivanjem prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, usled sporog rada fonda PIO, nedonošenja rešenja o smanjenju penzija ili dugovanja za doprinose, i to naročito poljoprivrednih osiguranika. Dešava se i da je u pitanju sama egzistencijalna ugroženost i nemogućnost ostvarivanja prava iz socijalne zaštite zbog neupućenosti ili komplikovane procedure, a čest problem je i nedostatak smeštajnih kapaciteta u ustanovama socijalne zaštite, kao i neadekvatan pristup zaposlenih u određenim kategorijama“, napominju u kabinetu predsednika.

Bilo je i slučajeva nasilja u porodici, bilo nad ženama ili decom, bilo u porodici ili partnerskim odnosima, ali i nasilja nad starima, ili jednostavno „poremećenih porodičnih odnosa“.

„Ovome treba dodati i žalbe na visinu poreza na imovinu, kao i žalbe na sporost u postupanju sudova, organa lokalne samouprave i drugih državnih institucija“, dodaju u odgovoru sa Andrićevog venca.

Napominju da zbog tehničkih nedostataka nije moguće utvrditi broj pisama iz svake posebne regije, ali uočeno je da pisma stižu od građana iz cele zemlje, pa čak i Republike Srpske, kao i bivših jugoslovenskih republika, a naročito Crne Gore.

Na pitanje da li mogu da navedu primer nekog upečatljivog zahteva koji je stigao na njihovu adresu, iz kabineta su istakli slučaj građanke sela iz okoline Lazarevca.

„Građani sela u blizini Lazarevca obratli su se sa zahtevom da se pomogne starijoj osobi koja je bila izložena nasilju i pretnjama od strane članova uže porodice i srodnika u pogledu imovinskih odnosa i problema u vezi sa nasledstvom posle smrti supruga. Bila je u vrlo nezavidnom položaju i sama nije mogla da se suprostavi „nepravdi“ i nasilju. Adekvatnom intervencijom MUP- a i Centra za socijalni rad problem je pokrenut i rešen“, navode u Vučićevom kabinetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari