Foto: Fonet/mgsii (arhiva)
To su automobili koje je Trejs morao da obezbedi na osnovu potpisanog ugovora, a čija je nabavka ušla u cenu po kojoj oni grade deonicu autoputa.

„Na taj način praktično je izbegnut tender za kupovinu vozila, a sve to platili su građani Srbije“, navodi se na sajtu Insajdera i dodaje da „automobili, njihovo održavanje, mobilni telefoni samo su deo troškova koje građani Srbije plaćaju, a koji su ugrađeni u cenu izgradnje autoputa“.

Vrednost potpisanog ugovora za izgradnju deonice od tunela Predajane do Caričine Doline bila je 34 miliona evra.

„U tu cenu, kako se ispostavilo, ušla je između ostalog i nabavka automobila za Koridore Srbije. To državno preduzeće je na taj način izbeglo obavezu da raspiše poseban javni tender i da mimo javne kontrole kupi automobile i to novcem svih građana“, ističe Insajder.

Prema podacima koje su Koridori Srbije dostavili Insajderu, dva automobila „škoda yeti“ i „škoda oktavia“ plaćena su oko 35.000 evra dok je „škoda superb“ koja je učestvovala u udesu na naplatnoj rampi Doljevac, plaćena nešto više od 27.000 evra što je i okvirna tržišna cena.

Insajder je od Koridora Srbije tražio ugovor za izgradnju deonice u Grdeličkoj klisuri i uslove tendera. Prema dostavljenom ugovoru bugarska firma Trejs je imala obavezu da za potrebe investitora i predstavnike Nadzornog organa između ostalog nabavi šest automobila.

U Koridorima navode da bi, na osnovu dva ugovora za izgradnju deonica autoputa E75 i E80 koji su potpisani sa firmom Trejs, to državno preduzeće trebalo da dobije ukupno 10 automobila. Od toga se 10 već koristi.

„Svu opremu i vozila Koridori Srbije su već platili kroz redovne mesečne privremene situacije, ali ugovornim odredbama je predviđeno da se ta oprema i vozila prenose u vlasništvo Koridora Srbije na kraju projekta, kada se vrši i primopredaja izgrađenog objekta, odnosno deonice autoputa“, naveli su u Koridorima Srbije uz napomenu da vozila već pripadaju tom preduzeću.

Oni tvrde i da je takav aranžman uobičajen kada je reč o međunarodnim ugovorima i da se sprovode tenderske procedure koje su propisale banke-međunarodni kreditori.

„Navedena obaveza bila je predviđena uslovima tenderske dokumentacije i bila je poznata svim ponuđačima u fazi priprema ponuda. Dakle, u pitanju je uobičajena praksa za ugovore o izvođenju radova“, objasnili su u Koridorima.

Insajder je podsetio da je za nabavku vozila preko ugovora o izgradnji puta javnost u Srbiji praktično slučajno saznala. Naime, vozilo koje je koristio direktor Koridora Srbije Zoran Babić, a koje je učestvovalo u saobraćajnoj nesreći na naplatnoj rampi vodilo se upravo na firmu Trejs, dok je vozač zaposlen u Koridorima.

„Imajući u vidu umanjenu mogućnost kontrole prilikom ovakvih nabavki, postavlja se pitanje da li je zapravo otkriven još jedan mehanizam koji otvara prostor za legalizovanje korupcije“, naveo je Insajder.

Povezani tekstovi