Odricanje od građanskog dostojanstva je deo našeg društva 1Foto: FoNet/Aleksandar Levajković

Korišćenje aplikacija Vacap i Vajber za političku kampanju je vrhunski potez.

To su društvene mreže sa najvećim dometom u Srbiji, dok se korišćenje na način koji vidimo iz skrinšota ne plaća ništa. Dakle, reč je sjajnoj besplatnoj kampanji, komentariše za Danas Dušan Milenković, predsednik Upravnog odbora Centra za društveni dijalog i regionalne inicijative, vest koja se pojavila na društvenim mrežama u vezi sa naredbom, odnosno sa „marketinškim instrukcijama“ za aktiviste Srpske napredne stranke, uoči predstojećih izbora, zakazanih za 21. jun.

– Od sad pa do izbora, baš svi moraju da stave broj 1, ili slogan (oba ću poslati sad) umesto profilne slike na Vajberu, Vocapu, na društvenim mrežama. Držimo tu sliku do 22. 06. Ispratite da li su svi stavili. Dva su cilja: prvi je marketinški, da kad osoba uđe u imenik vidi gomilu slika istih, sa brojem jedan. Drugi – mnoge ljude je sramota da se javno deklarišu kao SNS, a dobili su mnogo od stranke – navodi se u poruci SNS, koja je postala viralna. U poruci se dalje navodi da svi kandidati za odbornike, poslanike, buduće funkcije, sadašnji funkcioneri, svi članovi gradskih i opštinskih odbora, svi ljudi koji su dobili posao, svi imaju obavezu da drže jednu od ove dve stvari do izbora.

– Ispratite i reagujte ako se neko pravi lud. Postoji i neka aplikacija za Fejsbuk, gde se dodaje samo na sliku dole naziv kampanje, eventualno može i to – navodi se na kraju poruke – glasi poruka SNS za aktiviste Srpske napredne stranke.

Dušan Milenković, sagovornik Danasa, ističe da, kada je reč o ucenjivanju, dobijanju posla i drugih beneficija zbog lojalnosti stranci, to je poznato svima.

– I ta vrsta odricanja od građanskog dostojanstva je deo našeg društva već decenijama, nažalost. SNS je to podigao na najviši nivo, razume se – zaključuje Milenković za naš list.

Prema rečima Dejana Bursaća, istraživača na Institutu za političke studije, očigledno je da je pandemija malo izmenila načine na koji se mobilišu aktivisti.

– Vidimo i kako se kreativno dopire do glasača, ovaj put preko društvenih mreža i aplikacija.

Ne smatram ovo naročito strašnim ili neobičnim potezom, naprednjaci vole da ističu tu stranačku uniformizaciju i da mobilišu svoje aktiviste i članove. Verujem da slične akcije možemo naći i u drugim državama, sa napomenom da nisam siguran da se to negde radi pod naredbom ili čak suptilnom pretnjom – zaključuje sagovornik Danasa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari