Šta građani najčešće pišu premijerki? 1Foto: Kabinet premijerke

Kada će Ambasada Srbije u Brazilu moći da izdaje pasoše, problemi sa neispravnim radijatorima, mogućnost plaćanja platnim karticama u vozovima Srbije, neka su od najneobičnijih pitanja i problema zbog kojih se građani obraćaju predsednici Vlade Srbije Ani Brnabić.

Građani Srbije premijerku Anu Brnabić najčešće pitaju o povećanju penzija, naknadama za trudničko i porodiljsko bolovanje kao i mogućnosti zaposlenja. Nakon tih, brojna su infrastrukturna i komunalna pitanja, kao pitanja u vezi sa radom pravosudnih organa i otežano rešavanje određenih slučajeva u istim, ističu u kabinetu premijerke za portal Danasa.

Razlozi zbog kojih pišu, dodaju, najčešće mejlom, raznovrsni su i brojni. Nije uvek reč o pitanjima i žalbama, vrlo često su to neka lična zapažanja, za koja građani osete potrebu da podele sa premijerkom. U elektronskim pismima nađu se i razne pohvale i sugestije, kako za njen rad, tako i za rad Vlade.

Pa se tako, pohvale najčešće odnose na proces digitalizacije u Srbiji, uvođenje e uprave, kao i na lično zalaganje predsednice Vlade za pojedinačne molbe građana, dok se žalbe odnose na neodgovaranje uprave ili na neprimereno postupanje službenika.

Jedno od neobičnijih pitanja koja su upućena Ani Brnabić jeste kada će Ambasada Srbije u Brazilu dobili uređaj za akviziciju biometrijskih podataka i samim tim mogućnost izdavanja pasoša, ili pitanje kada će „Srbija Voz“ omogućiti plaćanje voznih karata platnim karticama na POS terminalima.

„Bez obzira na to da li pitanje poslato poštom, mejlom ili je postavljeno na Tviteru, predsednica Vlade ili članovi njenog tima, trude se da odgovore ili čak pomognu u konkretnim situacijama kada je to moguće. Tako se jedna građanka obratila premijerki zbog neispravnih radijatora i problema sa grejanjem. Iako je reč o komunalnom problemu za koji Vlada nije zadužena, premijerka je naložila da se kontaktiraju elektrane i pomogne u rešavanju“, napominje se u odgovoru premijerkinog kabineta.

Takođe, više je primera građana iz cele zemlje koji su pisali zbog komunalnih ili drugih sličnih pitanja za koje su nadležne lokalne samouprave ili javno-komunalna preduzeća.

„Jedan od najboljih primera, koji su pokazali važnost dvosmerne komunikacije, je primer jednog građanina koji je na Tviteru zatražio pomoć od predsednice Vlade zbog toga što je imao problem sa dostavom leka iz inostranstva, za dete koje je bilo na lečenju u Tiršovoj. Zahvaljujući hitnoj reakciji članova tima iz Kabineta i komunikaciji sa nadležnim organima kao i lekarima, lek je iz carine isporučen u Tiršovoj“, napominju iz Nemanjine 19.

Iz Kabineta dodaju da je upravo u cilju unapređenja dvosmerne komunikacije sa građanima, kao i obezbeđivanja potrebnih informacija za koje se interesuju, Vlada nedavno pokrenula novi sajt koji je usmeren na građane.

U okviru sajta, pokrenut je kontakt centar gde svi zainteresovani mogu poslati pitanje, komentar, sugestiju ili zatražiti pomoć za rešavanje bilo kakvog problema, koji je u okviru nadležnosti Vlade.

Do sada je, naglašavaju za portal Danasa, putem novog sajta Vlade, stiglo skoro 700 pitanja. Pitanja se najviše odnose na resore Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, a zatim Ministarstva finansija, Ministarstva zdravlja i Ministarstva građevinsarstva, saobraćaja i infrastrukture. Na navedena četiri ministarstva, navode, odnosi se skoro polovina od ukupnog broja pitanja.

„Od pristiglih 700 pitanja u poslednje dve nedelje, odgovoreno je na pola, što je rezultat na kome ćemo raditi, jer je dvosmerna komunikacija sa građanima princip za koji se predsednica Vlade zalaže i ličnom primerom ga promoviše“, napominju u njenom kabinetu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari