Saopštenje su potpisali Miloš Katić, master ekonomista iz Kule, Aleksandra Đurić Bosnić, doktor nauka o dramskim umetnostima, medijima i kulturi iz Novog Sada i Srđan Arsenijević, diplomirani reditelj iz Novog Sada.

„U prenošenju informacija iz ovog tabloidnog medija, RTV je ujedno preneo i više neistina, netačnih informacija i lažnih navoda, što je u potpunoj suprotnosti sa ulogom koju je država Srbija zakonima poverila javnim medijskim servisima“, navedeno je u saopštenju.

Oni su istakli da je „ključna uloga javnih servisa da pruže tačne i pouzdane informacije o događajima u društvu kako bi građani imali oslonac u donošenju odluka koje su važne za njihove živote i društvo u kojem žive, a ne da svojom uređivačkom politikom staju u odbranu vlasti ili jedne politike“.

„Prenošenje lažnih vesti je neprofesionalno, a u situaciji kada su tri mlada studenta pretučena zbog svog aktivizma ili političkog mišljenja, jasno je i da je RTV tendenciozno prenela pomenutu vest na svom portalu, bez provere izvora i tačnosti informacija koje se u tom tekstu nalaze, da bi se dodvorila eliti koja je trenutno na vlasti“, istakli su potpisnici saoptenja.

„Time je“, naveli su, „prekršila zakone ove zemlje, Zakon o javnim medijskim servisima, Kodeks novinara i što je najgore od svega, stala rame uz rame sa svim onim medijima koji već godinama u Srbiji kreiraju atmosferu linča prema neistomišljenicima aktuelne vlasti“.

Oni su, u saopštenju, rekli da je „rukovodstvo Radio-televizije Vojvodine još jednom pokazalo da ne brine o javnom interesu i građanima koji finansiraju tu medijsku kuću, već da dobrovoljno i, samo za sada bez posledica, radi u interesu jedne političke partije“.

„To kako je RTV informisala građane o jučerašnjem protestu protiv prebijanja studenata u Novom Sadu, predstavlja iskrivljenu sliku stvarnosti i tužnu istinu da je medijska etika za vojvođanski Javni servis – odavno mrtva“, saopštili su ovi članovi Programskog saveta RTV.

Povezani tekstovi