Vizual: Mihailo Prostran

Igrom slučaja, kada se desio Hali gali – „Požar“, desio se i Notre Dame i Amazon, a mi smo, tom prilikom, na Instagramu objavili top tri požara ove godine. Na drugom mestu je Hali gali, na prvom Amazon. Požar je bio faktor iznenađenja. Galop je nešto što nadolazi, što se zna šta je, a nije ekološka katastrofa, već nadolazeći marš – galop, nove scene i zvuka – kazao je za Danas Aleksa Nedić iz benda Vizelj, jedan od organizatora Hali gali festivala.

Drugi Hali gali, pod nazovom „Galop“, biće održan u subotu, 9. novembra, u klubu Dragstor.

„Hali gali je gospodar mraka koji je osvojio vaša nesnađena srca na prepad i sada vam diriguje srčanim ritmom dok čekate novi zov u noći. Obuzima vam respiratorne organe i mami vas na novi greh na starom mestu zločina“ – tako je zvanično najavljen festival – nadoilazeći „Galop“, jer su, prema rečima organizatora, „ludi kao divlji konji, koji ne planiraju da stanu sve dok ih neko ne upuca“.

Na njemu nastupa 20 „ludaka“, redom po salama: „Dupla soba“ gde sviraju bendovi Šajzerbiterlemon, Proto tip, Crvi, KOIKOI, 3mačke100godina, Larska, Johanbrauer, Slonz.

U prostoriji „Noćne more“ će nastupiti: Plamen Večnosti, LJubavnici, Psihokratija, Biker Bonton Soundsystem кепасапарадокс / label showcase / 7II, Milf Magnet, Cuban Chamber of Commerce.i na konceptualnom stejdžu „Katakombe“ : Azza, Terror Couple, Andreja, Afere, Matej Rusmir.

Nedić ukazuje da je Hali gali „među-prostor ljute alternative i totalne komercijale“, neki „midlgraund“, a izvođače biraju objektivno prema relevantnosti. Svaki od njih je na neki nači sličan drugom, pa tako spajaju kulture.

Foto: Staša Bukumirović

– Desi se jedan tehno, jedna lajv elekronika, jedan stoner bend, jedan nju vejv bend, sve u nekom džumbusu. Nas su etiketirali kao festival, a Hali gali je u stvari vašar. Balerina, vrteška iz luna parka, opisuje festval šareno, rolerkosterski, kroz emocije događaja i inteziteta – kaže Nedić i podseća da je u Dragstoru, kada je prvi put najavljen Hali gali, kao ilustracija stajao debeli dinosaurus i kazivao: „Čuo sam za njih, samo ih nikada nisam slušao“.

Nedić kroz smeh ukazuje da je „ceo festival u tom fazonu“ objašnjavajući metaforu dionsaurusa kao šansu izvođačima koji je pre toga još uvek nisu imali.

On dodaje i to da je za razliku od prošlog Hali galija, gde su nastupali samo beogradski bendovi, sada je priča proširena na bendove iz drugih gradova Srbije, dok za sledeći planiraju da dovedu muzičare iz regiona.

– Ono što nas razlikuje do drugih festivala je što ne igramo na sigurno, nego dajemo bendovima šansu da se dokažu. To deluje vidim i po prošlom Hali galiju, jer je nekim bendovima izetno krenulo posle nastupa na festivalu – primetio je Nedić.

Jedan od bendova koji će provozati publiku na muzičkom rolerkosteru festivala jeste KOIKOI, a čija je muzičarka Ivana Miljković, za Danas ukazala, da je ono što sviraju psihodelični, eksperimentalni rokenrol.

– Bend je dugo bio u fazi inkubacije, jer nam je bilo ključno da pronađemo identitet i da se sa njim pojavimo pred ljudima. U zvuku kombinujemo elemente folklora, psihodeličnog rokenrola sedamdesetih, krautroka, panka.. – nastavlja Miljković da opisuje zvuk.

Ona primećuje da je bavljenje muzikom odabir „jer niko u Srbiji nije u fazonu baviću se muzikom kako bi steko neku lovu i prestiž“. Pa čak i ako ima ljudi sa takvim stavom, zaključuje Miljković, u miljeu kome oni pripadaju, to je teško zamislivo.

Foto: Uros Milkić

– Umetnička praksa, od pisaca do muzičara je ista. Daš srce i dušu i nadaš se da će neko taj kod koji si ti sklopio da dešifruje. Iz toga raste scena, jer se ti nivoi kodiranja i interpretacije gomilaju. To možemo da sagledamo i istorijski iz žanrova rokenrola koji su u regionu bili aktuelni i čije repove i danas jurimo, kao što je novi val, rokenrol devedesetih… Bjesovi koji su uneli romantičarsku poeziju u celu priču… Sve te tačke pokušavamo da dovedemo tu gde smo danas, da ih promislimo i formiramo u nešto što nama ima smisla, kako bi to poklonili ljudima – kazala je Miljković dok se prisećala prošlog Hali galija, za koji upotrebljava filmsu metaforu i zaključuje da je „prelepo kada se na istom mestu nađu svi epizodni likovi i glavni likovi, producenti i oni iza kulisa, da dele nešto zajedničko“.

– Ne biva lepše od toga. „Prolaziš“ kroz ljude i zapljuskuje te prisustvo nekoga koga apsolutno nisi očekivao, kao i ponašanje nekoga koga na taj način nisi doživeo. Ogroman plus je i ambijent koji je kompletan, jer kada sam krenula da sviram, u ono neslavno doba, zatvorile su se i Akademija, i Living rum, i mala sala SKC-a, dok je velika prestala da prima bendove. Zadesilo se to beznađe da se ljudi nadmeću da sviraju u nekim kafićima, koji su jedva primereni za bendove – priseća se muzičarka i dodaje da konačno na velika vrata ponovo ulazi činjenica da su se kao scena okupili i ušli u Dragstor, koji je pre važio isključivo DJ-prostor.

– U društvu vlada tržište i da „Hali gali bendovi“ nisu uboli srž onoga što je publici potrebno, ne bi bilo ništa od festivala, a ljudi bi i dalje cirkali pivo u parku jer ne bi znali gde da odu – primetila je ona i dodala da ljudi osećaju duboku potrebu da se izraze i čim im se daju osnovna sredstva za to, priliku hvataju i gledaju kao svetinju. Miljković je primetila i to da je bavljenje muzikom, bavljenje najlepšom i najčistijom formom ljudskog izražaja koju je civilizacija izrodila.

– Da bi se ti u ovoj državi lepo proveo moraš da napraviš neki svoj mini-svet, gde nećeš imati dodira, bar na nekoliko sati, sa spoljašnjim svetom i gde ćeš moći da radiš ono što hoćeš – zaključio je Aleksa Nedić i pozvao publiku da dođu na Hali gali i jašu besne konje nadolazeće scene i zvuka.

Hali gali kompilacija

„Kompilacija objedinjenih bentova u Hali gali scenu može se promotivno kupitu na ovogodišnjem Hali galiju u Dragstoru, gde je i prošli put stajao štand sa svim „mrdžendajsom“ koji se prošli put pretvorio u još jedan stejdž, jer smo dali dvojici didžeja da puštaju muziku dok prodaju. Disk je kompilacija sa novih devet pesama koji su zajedno snimili muzičara Hali gali scene“, kazao je Nedić.

Povezani tekstovi