Kada u nedelju ujutro na stazi Alber park u Melburnu počne prva trka Šampionata F1 2007, izvesno je samo da Mihael Šumaher neće sedeti u bolidu. Sedmostruki svetski prvak gledaće prenos kod kuće u Švajcarskoj, a baš njegov odlazak iz F1 razlog je zbog kojeg mnogi od ove sezone očekuju spektakl.

Kada u nedelju ujutro na stazi Alber park u Melburnu počne prva trka Šampionata F1 2007, izvesno je samo da Mihael Šumaher neće sedeti u bolidu. Sedmostruki svetski prvak gledaće prenos kod kuće u Švajcarskoj, a baš njegov odlazak iz F1 razlog je zbog kojeg mnogi od ove sezone očekuju spektakl.
Favoriti bez premca za titulu su Kimi Raikonen i Fernando Alonso, u drugačijim timovima nego prethodne sezone, prvi u Ferariju, drugi u Meklarenu. Sudeći prema zimskim testovima, Ferari je nakon odličnog drugog dela sezone 2006. ostao na vrhu. Osim Raikonena Ferari u timu ima i vrlo ozbiljnog vozača Felipea Masu. Meklaren međutim posle katastrofalne sezone, izgleda za sada kao ozbiljan konkurent. Stara boljka, nestabilnost bolida, izgleda da je rešena, a vrlo je moguće da će početkom maja kada se karavan preseli u Evropu početi i izjednačena borba italijanskog i britanskog tima. Testovi koji su juče održani u Melburnu pokazuju da Ferari jeste trenutno najbolji, ali da Meklaren nije daleko.
Negde u senci najava o bici Raikonena i Alonsa, kao ozbiljni konkurenti pojavljuju se timovi BMW i Renoa, kojeg posle dve titule nikako ne treba otpisati. Tojota i Honda s druge strane, uprkos ogromnim iznosima koji se svake godine ulažu u dva tima, ponovo na startu nisu u formi koja obećava.
Razlog zbog kojeg se od sezone koja počinje očekuje mnogo je i nekoliko novih veoma talentovanih vozača koji sedaju u bolide. Dva rukija voze ozbiljne bolide, Luis Hamilton je u Meklarenu, a i Heiki Kovalainen u Renou. Iako se o Hamiltonu priča kao o novoj zvezdi, preterano je od njega očekivati brilijantnu prvu sezonu bez oscilacija. Na stazi je više novih talentovanih vozača, pre svih Robert Kubica i Adrian Šutl. Poljak Kubica u BMW ima nekoliko trka iz prošle sezone kada je pokazao koliko velika senzacija može da bude.
Dok se mnogi spremaju za debi, više vozača treba da strahuje od predstojeće sezone, pa ni njih neće biti ništa manje zanimljivo gledati. Iako najmlađi na stazi Niko Rozberg, posle bezbroj grešaka napravljenih prošle godine, ima verovatno jednu od poslednjih šansi da dokaže da može ostati u najskupljem sportu. Fizikela je takođe u presudnoj godinu svoje karijere. Ako po odlasku Alonsa iz Renoa ne dokaže da može da bude prvi vozač tima, teško da će ostati u francuskoj ekipi. Ima jaku konkurenciju u Heiki Kovalainenu. U Hondi sporno je mesto Rubensa Barikela kojem se neće više gledati kroz prste, dok bi u Tojoti ukoliko se ponove stari rezultati čišćenje ekipe moglo da počne od Ralfa Šumahera. U Red bulu Dejvid Kultard ima 36 godina i nije pobedio od 2003, a Mark Veber sa dosta kilometraže iza sebe nema uspehe za pamćenje. Ni mesta Vitantonia Luicija i Skota Spida u Toru Roso nisu nimalo sigurna.
Najveća promena u pravilima je nešto što povrh svega ide u prilog Ferariju. Naime, od ove sezone svi timovi koristiće bridžston gume. Italijanski tim ima najduže iskustvo sa ovim gumama i veoma su ih dobro koristili. Za trku timovi će moći da koriste samo dva kompleta guma, pa će iskustvo i tu igrati veliku ulogu. Što se tiče dosadašnjih korisnika mišelin guma, prema poslednjim testovima vidi se da se Meklaren najbolje snašao. Favoriti za Melburn su svakako Raikonen i Masa, ali je pred nama je jedna vrlo neizvesna sezona.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari