Crna Gora: Ne ponoviti prošlogodišnje propuste u pripremi turističke sezone 1Maja Liješević/ Foto: B.P.

Ona je rekla da je mart, u redovnim okolnostima, mesec kada su sve pripreme za turističku sezonu u Budvi pri kraju i kada ugostitelji i turistički radnici spremno iščekuju najavljene goste.

Ipak, kako je ocenila Liješević, kada je u pitanju ovogodišnja letnja sezona već sada se moraju stvoriti preduslovi kako se ne bi ponovili propusti od prethodne godine.

„Prošle godine, kada je kompletna turistička privreda bila spremna i kada se povinovala svim zahtevima zdravstvene struke, zakazali smo kao turistička destinacija kada je u pitanju otvaranje granica prema, pre svega, našim tradicionalnim izvornim tržištima – regionu i ruskom govornom području, naravno, ne zaboravljajući zapadnoevropsko tržište“, rekla je Liješević za agenciju Mediabiro.

Ona je podsetila da turistima nije bilo dozvoljeno da uđu zato što su granice bile zatvorene usred sezone.

Nasuprot tome, susedi su vrlo dobro iskoristili tu priliku, pa ni u Hrvatskoj, koja je članica Evropske unije (EU), ni u Albaniji, nije zabeležen toliki pad kao u Crnoj Gori.

Da bi se takva situacija predupredila, kako je dodala Liješević, potrebno je već sada raditi na bilateralnim odnosima sa nacionalnog nivoa i to sa zemljama koje su nam najvažnije u ovom momentu i od kojih možemo da očekujemo određenu vrstu oporavka kada je turistički promet u pitanju.

„Do 1. aprila treba da imamo definisane ključne stvari kako bismo mogli da dalje razvijamo promociju. Stoga, kao zemlja, a posebno mi kao grad koji najviše doprinosi ekonomiji države, ne bismo smeli dozvoliti da već drugu godinu zaredom imamo neke pogrešne poteze“, dodala je Liješević.

U prilog nužnosti bilateralne međunacionalne komunikacije govori primer iz regiona, odnosno sporazum Srbije i Grčke, koji pojašnjava protokole koji će omogućiti građanima Srbije ulazak u Grčku od 1. maja.

Liješević je navela da celokupna turistička privreda, od izdavaoca privatnog smještaja, preko hotelijera i agencija, očekuje zdravstvene protokole koji će se poštovati, da bi ih mogli primenjivati.

Ona je, kada je Budva u pitanju, rekla da domaći gost nije mogao da nadomesti gubitak turističkog prometa iz inostranstva, posebno ako se u obzir uzme rekordna 2019. godina, ali i procenat turistička privreda Budve učestvuje u bruto domaćem proizvodu (BDP) Crne Gore.

„Očekujemo, uz sve pomenute preduslove, da ćemo ove godine iskoristiti šansu, jer se pokazalo da turizam, kao najsenzitivnija grana ekonomije prva strada, ali se i prva oporavlja. Nakon raznih kriza, osnovni motiv ljudi jeste želja za putovanjem, i to onamo gdje će ih dočekati dobro, kao kod svoje kuće i gdje će im u ovim uslovima biti obezbeđeni svi preduslovi da odmor provedu na najbolji mogući način“, zaključila je Liješević.

close
Crna Gora: Ne ponoviti prošlogodišnje propuste u pripremi turističke sezone 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.