Fejsbuk menja politiku rada 1Foto: EPA / JULIAN STRATENSCHULTE

Imajući u vidu da se ovogodišnji američki izbori za Kongres bliže, kompanija Fejsbuk je objavila nove korake za koje tvrdi da imaju za cilj da povećaju izbornu bezbednost i da se izbore sa lažnim vestima.

Čelni ljudi ove kompanije su istakli da su proširili napore za proveru činjenica, poboljšanje transparentnosti te da su udvostručili svoj bezbednosni tim i rade na tome da spreče pojavu virusa uoči izbora u SAD.

Obaveštenje, koje ne uključuje nijednu veliku političku reformu, stiže iz Fejsbuka u trenutku kada je javnost alarmirana nakon što je objavljeno da je kompanija Kembridž analitika zloupotrebila podatke 50 miliona Fejsbuk korisnika u političke svrhe.

Ovaj skandal je dramatično povećao bojazni oko uticaja Fejsbuka na izbore i demokratije širom globa nakon otkrića o ruskom mešanju u izbore u SAD te navodima da je Fejsbuk širio govore mržnje i pomagao opresivnim režimima i nasilnim vladama širom sveta.

Uprkos njihovim obećanjima da će reklamiranje biti znatno transparentnije, rukovodeći ljudi ove kompanije su, navodi Gardijan, izbegli pitanje o tome da li će Fejsbuk podržati Akt o poštenom reklamiranju – predloženi federalni zakon koji bi zahtevao od kompanije da razotkrije identitete političara ili kupaca – što je jedan od najsnažnijih pokušaja u cilju regulisanja reklamiranja na društvenim mrežama. U nedavnom intervjuu, prvi čovek Fejsbuka Mark Zukerberg je kazao da podržava zakon.

Kako se predviđa, svi oglašivači će morati da potvrde svoje identitete i gde su locirani u zemlji, proces koji će uključiti administratore stranica koji podnose vladine lične podatke i obezbeđuju fizičke adrese za verifikaciju. Oglašivači će, takođe, morati da otkriju kandidata, organizaciju ili biznismena koga oni predstavljaju.

Samid Čakrabarti, proizvođački menadžer Fejsbuka, kazao je da je kompanija pokrenula novi „istraživački alat“ da bi se sprečilo širenje lažnih vesti i propagande i da će kompanija sada „proaktivno potražiti potencijalno štetne vrste aktivnosti vezanih za izbore, kao što su stranice stranog porekla koje distribuiraju neautentični građanski sadržaj“.

Tesa Lions, menadžerka Fejsbuka, kazala je da je Fejsbuk sada partner sa novinarima Asošiejted presa u svih 50 država, da ima ljude koji proveravaju u šest država te da su novinari istraživali fotografije i video snimke pored linkova.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari